Dårlig nattesøvn...

Plutti89

Plutti89
Flere som sliter med nattesøvnen til de små ?

Her legges snuppa mellom 19.00-20.00, og da sover hun som regel godt frem til alt mellom 00.00-03.00, da får hun en flaske mme... Men så bruker det å starte, våkner sikkert oppmot 4 ganger etter det.. Må bysses i søvn hver gang... Og hun er klar for å stå opp mellom 06.00-07.00.. Hva kan det være som plager henne om natten? Tenner ?
Vi blir i hvertfall veldig sliten av at hun ikke sover ordentlig om natten...
 
Vi hadde det likedan før påske, og det er tungt når det står på.
Tror det bare var en urolig periode/utviklingssprang i vårt tilfelle, men tenner kan nok gi litt urolighet.
Får håpe det snur snart for dere :)
 
Her ble det litt rot etter en hard runde med sykdom, men det har blitt bedre nå, så satser på at det ordner seg etterhvert.

Det som er sikkert med små barn, er at alt går over - om det er bra eller dårlig. Hun er ikke forkjølet eller noe?
 
Vi hadde det slik i to uker før vi bestemte oss for å kutte nattammingen. Flyttet henne inn på eget rom, pappaen gikk inn de gangene hun sutret eller våknet og hun fikk ikke pupp før hun våknet på morgenen. Nå legger hun seg kl 18.30 og sover til kl 6.30. I løpet av natten sutrer hun litt en eller to ganger, men da er det som regel bare å bre over dynen og gi henne smokken så sover hun videre.

Grunnen til at vi bestemte oss for dette nå var fordi hun begynte å ville ha masse pupp på natten, noe som førte til at hun ikke var så sulten på dagen. Det ble en ond sirkel som førte til dårlig nattesøvn på oss alle :/
 
Er litt det samme her, lille her har holdt på sånn i en mnd nå. Sover greit fra han legger seg, pupper igjen rundt den tiden jeg legger meg og å sover han gjerne til rundt 2, men deretter er han gjerne våken hver time og må bysses eller ammes i søvn.... Vanvittig slitsomt, og jeg er alene siden pappaen jobber på båt og er borte 6 uker i slengen.... Men storebroren var også vanskelig på sovinga og det gikk seg jo til etter hvert, så sater på at det gjør det til slutt denne gangen også og at jeg etterhvert glemmer hvor sliten jeg var og bare husker kosen... ;-)
 
min har også vært også sånn i noen uker begynner å bli bedre nå :)
 
Fint å høre at det er flere enn bare oss som sliter med nattesøvnen :p
 
Det høres veldig kjent ut. Her har det som regel vært fire runder med natteoppvåkninger av ymse årsaker. Håper bare dette er et sprang eller noe, som varer en veldig kort periode.
 
Her og våknes det titt og ofte. Vi tok nattavvenning forrige helg, og det gikk overraskende greit, men han fortsetter å våkne 3-4 ganger hver natt. Sovner som regel av litt trøst og kos, evt litt vann, men jeg blir jo like sliten som da jeg ammet om natten. Ender som regel med at jeg tar ham opp i vår seng i 5-tiden, og der sover han mye bedre (kanskje det han venter på ;) ) Neste helg reiser jeg bort med jobben så da blir det spennende å se. Kanskje ikke det er like gøy å våkne når det er pappa som står for trøsten!
 
Sliter litt vi også.. har gjort d mer eller mindre siden påske :(
Tenner på gang.. og nå tror jeg det kommer flere i en smikk. :p
 
Bruker lenger tid på å sovne om kvelden, siden påske. Noen netter våker hun veldig ofte, og så har hun sovet rundt 1 gang. Ikke alltid hun vil ha mat, men er så urolig at jeg må opp og trøste. Syns det er ganske slitsomt!
 
Den siste uken har vært tung her. Han våkner flerfoldige ganger hver natt, og nå kjenner jeg meg ganske utslitt. Jeg tror det er flere tenner på tur, men hvor lenge i forveien kan de plages med det? (Jeg husker ikke helt hvordan det var med eldste) :)
 
Bruker lenger tid på å sovne om kvelden, siden påske. Noen netter våker hun veldig ofte, og så har hun sovet rundt 1 gang. Ikke alltid hun vil ha mat, men er så urolig at jeg må opp og trøste. Syns det er ganske slitsomt!
Det er på samme viset her, men han har aldri sovet rundt.
 
Den siste uken har vært tung her. Han våkner flerfoldige ganger hver natt, og nå kjenner jeg meg ganske utslitt. Jeg tror det er flere tenner på tur, men hvor lenge i forveien kan de plages med det? (Jeg husker ikke helt hvordan det var med eldste) :)
Her har vi venta på to tenner i over en mnd nå.. Hun har sovet dålig, klør og sikler. I tillegg har hun hatt vondt i magen. Mange bæsjebleier i løpet av dagen. Nå de siste ukene har hun sovet veldig lite på dagtid, men bedre på natt heldigvis. Men ser ut som om tennene kommer snart nå endelig. Har tatt lang tid.. de to tennene nede tok ikke så lang tid. Men de to oppe ser ut til å være brede.
 
Her har vi venta på to tenner i over en mnd nå.. Hun har sovet dålig, klør og sikler. I tillegg har hun hatt vondt i magen. Mange bæsjebleier i løpet av dagen. Nå de siste ukene har hun sovet veldig lite på dagtid, men bedre på natt heldigvis. Men ser ut som om tennene kommer snart nå endelig. Har tatt lang tid.. de to tennene nede tok ikke så lang tid. Men de to oppe ser ut til å være brede.
Såpass, ja det var lang tid :)
Her er de to fortennene nede kommet, lite forvarsel, de kom veldig plutselig med to dagers mellomrom. Jeg ser ingen endring oppe, men det kan se ut som at det skjer mer nede. Vi får bare se hva som skjer. Men jeg håper ikke det tar en måned her også, for da blir det en utslitt mor som må begynne å arbeide igjen :woot:
 
Back
Topp