Dårlig mor allerede...

*Vindrua*

Elsker forumet
Herregud jeg er ei dårlig mamma allerede nå... Jeg sprakk....
Har ikke røkt de første 36 ukene av svangerskapet,men i helga sprakk jeg... Fan fan fan... Er så redd nå.. Vet ikke hva jeg skal gjøre.. Klarer ikke å holde meg unna røyken nå...

vest du overhode ikkje klare å la være, så hold d t d minimale[:)]

æ røkte under svangerskape, men d va veldi lite på sluttn!
alt fra ingenting tell 3 om dagen

ORIGINAL: spekkredusereren

Bare la være å røyke, det hadde jeg gjort hvertfall...

Hallo,hadde det vært SÅÅ enkelt så hadde jeg selvfølgelig gjort det!!!

Gjort er gjort, ikke stress noe med det - det er ikke noe bedre for babyen din å ligge i magen til mamma som stresser vet du... Nå er det bare å snu nesa fremover, så tenk på hva du har vært bekymret for nå som du har sprukket, og prøv å fokusere på det hver gang du har lyst på en røyk. Vær stolt over hver røyk du klarer å stå over, og tenk på hvor godt barnet ditt har av at du ikke tar den så kanskje det er nok til å motivere deg til å la være?

Og så prøv å finne på noe å gjøre så fokuset ditt går bort fra røyk - for suget blir absolutt ikke mindre av at du går og tenker på hvor mye du har lyst på røyken

For noen er det bare ikke så enkelt.. Her trenger hun støtte, ikke strenge komentarer [8|]

ORIGINAL: *~Janne2101~*

Herregud for en unødvendig kommentar!!!!!!

Ja,ikke sant......

signerer. var i den situasjonen selv, og barnets beste går forran alt, så litt røykesug må man vel regne med, men blir bedre etterhvert.

ORIGINAL: *meeya*

nå er det gjort, og ingenting du kan gjøre med det nå...

Tviler veldig sterkt på at babyen din tok noen stor skade av den ene røyken i helgen, bare slapp helt av og ikke ødelegg deg selv meg dårlig samvittighet...

Gjort er gjort og spist er spist.....

Probleme er jo at det ble ikke bare med den ene røyken i helga... Har jo røkt flere og nå klarer jeg ikke å la være... Var ganske enkelt de første 8 mnd,ingen røyksug,men nå er jeg sur og gretten og deppa hvis jeg ikke får en røyk....

bare tenk på at den smaker vondt... den du tok nå smakte ikke godt i det hele tatt... så hvorfor presse deg til å ta flere...

d står at du ikke klarer å holde deg unna røyken nå..røyker du ennå?

jeg røykte begge svangerskapene...ja, tenk d gjorde jeg så værste moren ever jeg da [8|]

ORIGINAL: Thothamon..

signerer. var i den situasjonen selv, og barnets beste går forran alt, så litt røykesug må man vel regne med, men blir bedre etterhvert.

tror hun vet at det ikke er bra og at hun burde la være å røyke,hvis ikke hadde hun ikke skrevet innlegget.
Hun trengte kansje støtte,trøst og noen gode ord for å slutte!-oss dødelige trenger det en gang i blant...
mente da ikke noe stygt med det jeg skrev.
hva så feiler dere som skal lage krangletråd utav allt og ingenting????

Om du leser denne kommentaren en gang til spekkredusereren så ser du kanskje at det ikke er så lett å se at dette er en støttende kommentar. Det ser ut som om du slenger ut en flåsete kommentar om at det er så enkelt å la være... hadde hun synes det var så enkelt å la være så hadde hun ikke sittet her nå og bedt om råd. Og det er faktisk noen av oss som klarer å gi støttende kommentarer uten å si at det er greit å røyke.. og uten å se ut som moralens vokter

(siden dette er et skriftlig forum er det greit å bruke noen ord ekstra for å forsikre seg om at mottakeren forstår hva man mener)

ORIGINAL: Thothamon..

tror hun vet at det ikke er bra og at hun burde la være å røyke,hvis ikke hadde hun ikke skrevet innlegget.
Hun trengte kansje støtte,trøst og noen gode ord for å slutte!-oss dødelige trenger det en gang i blant...

Takk for god støtte:)

ORIGINAL: meee

jeg røykte begge svangerskapene...ja, tenk d gjorde jeg så værste moren ever jeg da [8|]

Ja,jeg har røkt kanskje 10 røyker i helga og en så langt idag.... Klarer ikke å la være...

Mener jo ikke at hun skal fortsette å røyke jeg heller selv om jeg ikke sier slutt nå med en gang.. Jeg kan ikke være en streng vokter siden jeg desverre røykte litt selv i mitt svangerskap [&:]

heheh må le litt jeg asså..

hvis alle bare får lov til å ha sine meninger, så hadde d ikke blitt så mye krangling nei [8D]

ORIGINAL: thessa84

ORIGINAL: meee

Ja,jeg har røkt kanskje 10 røyker i helga og en så langt idag.... Klarer ikke å la være...

Jeg har troen på at du klarer det!!

Stemmer det at samvittigheten din blir dårligere og dårligere for hver røyk???
Bare slutt!!! Vet det høres hardt ut, men du kan enklere snu det nå før Kong Nikotin tar helt taket på deg!![;)]

Jeg tror Kong Nikotin allerede har overtaket på meg...

ORIGINAL: *meeya*

nå er det gjort, og ingenting du kan gjøre med det nå...

Tviler veldig sterkt på at babyen din tok noen stor skade av den ene røyken i helgen, bare slapp helt av og ikke ødelegg deg selv meg dårlig samvittighet...

Gjort er gjort og spist er spist.....

signerer....

Back
Topp