Dårlig med melk

Millamillo

Elsker forumet
Januarskatter 2015
Nå har vi hatt en omgang,fordelt på 4 dager, med oppkastsyke her i hus. Værst gikk det utover minstejenta på 4 mnd. Jeg har heldigvis sluppet unna, men hadde svært dårlig matlyst i går.
Jeg har vært skikkelig bekymra for minstejenta, og føler at melkeproduksjonen er mindre nå. Trenger sårt noen tips for å få den opp igjen. Vesla virker fornøyd,men det tar sinnsykt lang tid før det virkelig renner når hun suger.
Kan man øke ved å pumpe? Er redd jeg da "tar vekk" det som er der, at hun må ha det. Vil ikke ødelegge sugeteknikken med flaske om jeg kan unngå det.

Pump etter at hun er ferdig med å spise. Og stress ned. Stress er drepen for melkeproduksjon :-(

Pump etter hver amming, ca 10-15 minutter.

Legg henne til ofte og drikk masse vann!

Kan nok hende hun vil regulere det selv ved å øke nattammingene til hun får stor nok melkemengde. ;)

Legg ho til ofte så får du opp produksjonen.... Evt pump når ho er ferdig....

Slapp av og spis og drikk godt ;)

Lykke til :-)

Slapp av så
Gott du kan. Hvile deg. Amma og pumpa sen. Drikk massa. Køp ammete hjalp meg med melkeproduksjonen.

Det finnes også ein nasespray som hjelper til med raskere utdrivelse, den hjalp veldig for min del da baby berre sovna før melka rakk og komme ut.
Den heiter noko sånt som Syntocinon meinar eg, fåes på resept:)

Er det noen her ammete har fungert for? På mengden? Tenkte å kjøpe det i dag, for å prøve. Og ligge mest mulig i senga så hun kan ordne selv..

Off, er så fælt når det står på.. Legg henne til så ofte som mulig, sånn at du får opp produksjonen :) Masse god bedring til dere :)

Tusen takk:) kjøpte ammete i går, synes faktisk den fungerer. Hun er fornøyd med "bare meg", så håper det fortsetter.

Back
Topp