Dårlig med lykkefølelse her i gården

lise_29

Blir kjent med forumet
Hadde ikke sett for meg at det å være gravid skulle være så .. unnskyld at jeg sier det.. jævlig. Jeg har vært sengeliggende siden uke 6 (er nå 11 uker på vei) og har konstante plager, enten det er hodepine, kvalme, kink i ryggen, allergi, depressive tanker, angst, ja, you name it. Det har dessverre gjort meg skikkelig ulysten på hele tanken på å få baby, og nå er det nesten sånn at jeg angrer. Flere som har det sånn?

Jepp... Akkurat samme her...kvalm og dårlig og ikke vært ute av hus på flere uker... De sier jo det går over etterhvert, men var like dårlig hele svangerskapet med nr 1 så er ikke så optimistisk..Går faktisk på psyken etterhvert når man ikke orker noe... Vet veldig godt hvordan du har det, men det er faktisk verdt det! Med så harde svangerskap bør vi få ganske fantastiske unger:-)

Hehe, kjenner meg igjen. Jeg har aldri angret på at jeg ble gravid, men da det stod på som verst, tenkte jeg at det får holde med en unge (har ingen fra før)... hehe. Men nå har kvalmen sluppet mer taket på meg og det er superdeilig... Begynner å føle meg som et menneske igjen. Har andre plager, men det gjør ingen ting. Det var kvalmen som var tøffest å takle faktisk. Når man ikke fungerer og er så dårlig at man ikke vet hvor man skal gjøre av seg, ikke klarer å lage mat osv, så blir det tungt i lengden.
MEN - det går over og det blir bedre :) Kjenner at jeg nyter tilværelsen myemye mer nå :0)

Ja dessverre kjenner jeg meg igjen... og dette er faktisk fjerde gang jeg har det slik!!
Det sier vel litt om at det er verd det allikevel, men jeg klarer på ingen måte å glede meg over dette enda. Noen dager tenker jeg at det hadde vært best om det bare "gikk over" og at jeg ikke hadde sørget noe over det, men er ikke så sikker på at jeg hadde syntes det var helt i orden om jeg hadde abortert kjenner jeg meg selv rett. 

Det kan helt klart være jævlig å være gravid, det er sikkert! Jeg hadde en skikkelig "dette orker jeg ikke, bare forsvinn ut av meg så dette ikke går utover resten av familien min" -følelse, helt forferdelig, men heldigvis har jeg klart å se fremover, hvis ikke hadde jeg fått alt for vondt.
Syns uansett du burde snakke med legen din, mtp angst, for du kan sikkert få hjelp underveis! Det er en stor påkjenning å være hjemme på sofa'n dagen lang, så kan være lurt å lage seg en slags overlevelsesplan (jeg har gjort klart noen hobbyting jeg kan drive med hvis jeg skulle føle meg frisk nok til det f.eks. dessverre har jeg enda ikke rørt noe, men jeg har det hvertfall klart) 

Tusen takk for så fine svar! :) Hadde nesten forventet å få litt kjeft for alle de negative tankene mine, så det var kjempekoselig! (selv om jeg selvfølgelig ikke unner dere alle plagene deres). Det var så godt å få det ut bare ;) 

men det er faktisk verdt det! Med så harde svangerskap bør vi få ganske fantastiske unger:-)

åh, det var fint skrevet! :)

Babylykke81 skrev:
 men da det stod på som verst, tenkte jeg at det får holde med en unge (har ingen fra før)... hehe. 

Samme tenkte/tenker både jeg og mannen min.. "Jeg tør jo aldri å gjøre deg gravid igjen ihvertfall!" sa han en dag kvalmen min sto på som verst. Men det blir nok flere allikevel ;)

Toneliza skrev:
Ja dessverre kjenner jeg meg igjen... og dette er faktisk fjerde gang jeg har det slik!!
Det sier vel litt om at det er verd det allikevel, men jeg klarer på ingen måte å glede meg over dette enda. Noen dager tenker jeg at det hadde vært best om det bare "gikk over" og at jeg ikke hadde sørget noe over det, men er ikke så sikker på at jeg hadde syntes det var helt i orden om jeg hadde abortert kjenner jeg meg selv rett. 

Du aner ikke hvor godt det er å høre at flere har slike "negative" tanker, jeg følte meg skikkelig alene da jeg skrev innlegget for alle andre gravide virker så lykkelige :P 

Frøken Muffin skrev:

Syns uansett du burde snakke med legen din, mtp angst, for du kan sikkert få hjelp underveis!

Takk for tipset! :) Har allerede snakket med legen, og får hjelp nå. Godt å vite at man har et profesjonelt støtteapparat rundt seg som vet hva man går gjennom! :)

Viktig å huske at det bare er for en periode, selv om jeg vet at det virker uutholdelig til tider.. Denne gangen har jeg vært dårlig fra uke 4!! Men jeg bruker mye energi på å snu alt det dumme om til noe positivt, selv om det ikke er like lett for alle de forskjellige plagene (særlig underlivsplagene som er fæle, og gjør meg gaal!). Det hjelper meg veldig!! Da kan jeg bare stryke over magen, og tenke på alt det fantastiske som kommer som følge av jobben jeg gjør nå :) Om 1 års tid virker alle plagene bare som en kjedelig drøm, mens det man husker er de deilige sparkene og den store fine magen ;) Håper du snart føler deg bedre!

minnie2 skrev:
Viktig å huske at det bare er for en periode, selv om jeg vet at det virker uutholdelig til tider.. Denne gangen har jeg vært dårlig fra uke 4!! Men jeg bruker mye energi på å snu alt det dumme om til noe positivt, selv om det ikke er like lett for alle de forskjellige plagene (særlig underlivsplagene som er fæle, og gjør meg gaal!). Det hjelper meg veldig!! Da kan jeg bare stryke over magen, og tenke på alt det fantastiske som kommer som følge av jobben jeg gjør nå :) Om 1 års tid virker alle plagene bare som en kjedelig drøm, mens det man husker er de deilige sparkene og den store fine magen ;) Håper du snart føler deg bedre!

:) tusen takk for det!

Jeg har det ikke på den måten selv, men skjønner deg veldig godt at det fort blir negative tanker når du har så mye plager, det ville jeg nok fått selv også.
At vi skal kjefte på deg for at du har negative tanker må du ikke bekymre deg for,vi er alle forskjellige og en graviditet kan være enkel men også veldig slitsom, vi må være her å dele det positive og negative med hverandre og ikke dømme hverandre :D
Ønsker deg en fin dag

Jeg forstår deg veldig godt. Negative blir vi vel alle,,,. Og mennesker som har slitt litt med psyken vet hvor grusomt det er. Og man blir helt klart verre når man går gravid.. Man blir liggende inne hele dagene offer nok ikke nok fra luft eller noe. Og de negative tankene, angsten og depresjonen kommer snikende.... Det er veldig frustrerende, men blir heldigvis mye bedre etterhvert, en ting soma hjelpe er å sette seg ut verandaen, eller på trappa... Selv om solen ike skinner, ta med deg strikketøy, en bok, iPad... Og sitt under et teppe om det er kjølig. Rart hva frisk luft kan gjøre :) i gårkveld satt jeg ute på trappa i 30 min fordi jeg var så ekstremt kvalm at jeg visste ikke hvor jeg skulle gjøre av meg.

Åsa80 skrev:
Jeg forstår deg veldig godt. Negative blir vi vel alle,,,. Og mennesker som har slitt litt med psyken vet hvor grusomt det er. Og man blir helt klart verre når man går gravid.. Man blir liggende inne hele dagene offer nok ikke nok fra luft eller noe. Og de negative tankene, angsten og depresjonen kommer snikende.... Det er veldig frustrerende, men blir heldigvis mye bedre etterhvert, en ting soma hjelpe er å sette seg ut verandaen, eller på trappa... Selv om solen ike skinner, ta med deg strikketøy, en bok, iPad... Og sitt under et teppe om det er kjølig. Rart hva frisk luft kan gjøre :) i gårkveld satt jeg ute på trappa i 30 min fordi jeg var så ekstremt kvalm at jeg visste ikke hvor jeg skulle gjøre av meg.

Frisk luft og "jordkontakt"er kjempeviktig! Kan hjelpe både for det ene og det andre! :) Og det blir enda lettere å gå ut døra nå som det blir lysere og lysere!  (er kjempeglad for at jeg ikke må gå gravid i mørketiden, det hadde ikke gått bra.. ;) )

2barns mor skrev:
Jeg har det ikke på den måten selv, men skjønner deg veldig godt at det fort blir negative tanker når du har så mye plager, det ville jeg nok fått selv også.
At vi skal kjefte på deg for at du har negative tanker må du ikke bekymre deg for,vi er alle forskjellige og en graviditet kan være enkel men også veldig slitsom, vi må være her å dele det positive og negative med hverandre og ikke dømme hverandre :D
Ønsker deg en fin dag

emoticon takk det samme! det hjelper på med så mange fine folk her inne som støtter med fine kommentarer! :)

Back
Topp