Dårlig matlyst

lilleperle

Gift med forumet
Tilgangsansvarlig
♡ Babymais2026 ♡
Hei!

Sliter skikkelig med dårlig matlyst. Kvalmen har gitt seg for en stund siden, men matlysten har ikke vist seg i hele tatt i svangerskapet. Uke 12+5. Jeg synes det er kjempevanskelig, for jeg kjenner jo på sulten, og det er nok derfor jeg får mye hodepine og blir slapp, men er så ekstremt vanskelig å trøkke i seg noe. Jeg spiser masse frukt og litt yoghurt, da det er enklest å få ned, men det holder ikke mettheten så lenge. Har hørt at fosteret tar det den trenger uansett, så det er jeg som sliter her :sorry:

Er det noe der ut som kan være med å booste matlyst litt tro?

Jeg er 15 uker og slet med ekstrem svangerskapskvalme. Jeg har ikke matlyst, det går over etter hvert. Jeg blir fremdeles kvalm om jeg er sulten, så prøver å få i meg noe enkelt for å ikke bli sulten. Ellers vet jeg av erfaring at det går over etter hvert :) For min del tar det noen uker

Jeg er 15 uker og slet med ekstrem svangerskapskvalme. Jeg har ikke matlyst, det går over etter hvert. Jeg blir fremdeles kvalm om jeg er sulten, så prøver å få i meg noe enkelt for å ikke bli sulten. Ellers vet jeg av erfaring at det går over etter hvert :) For min del tar det noen uker

Ja, jeg må også fremdeles prøve å presse i meg noe likevel for å slippe å bli kvalm. Er strevsomt. Takk for optimistisk beskjed, håper på at det gir seg snart nå så jeg kan kose meg med mat igjen altså :Heartred

Hei!

Sliter skikkelig med dårlig matlyst. Kvalmen har gitt seg for en stund siden, men matlysten har ikke vist seg i hele tatt i svangerskapet. Uke 12+5. Jeg synes det er kjempevanskelig, for jeg kjenner jo på sulten, og det er nok derfor jeg får mye hodepine og blir slapp, men er så ekstremt vanskelig å trøkke i seg noe. Jeg spiser masse frukt og litt yoghurt, da det er enklest å få ned, men det holder ikke mettheten så lenge. Har hørt at fosteret tar det den trenger uansett, så det er jeg som sliter her :sorry:

Er det noe der ut som kan være med å booste matlyst litt tro?

Var sånn helt frem til for noen dager siden, no kan eg spise 24/7 er no 14+2 og tenker ikke på noe annet enn mat omtrent :laughing001

Sliter med matlysten selv. Ikke ofte jeg sier nei til fredagstaco for å si det sånn. Men blir jeg akutt sulten og ikke spiser, da kaster jeg opp. Skjedde senest i går.. er 15+5 i dag.
Håper matlysten kommer tilbake snart

Er kjempesulten, ulvehunger, men å lage mat, finne noe jeg har lyst på, blæææ
Får jeg mat ferdi laga av andre eter jeg godt, men matlysta, matlagingsgleden(er hobby kokk) bare er borte.

Var sånn helt frem til for noen dager siden, no kan eg spise 24/7 er no 14+2 og tenker ikke på noe annet enn mat omtrent :laughing001

Haha! Godt å høre. Nå er jeg der at jeg misunner deg! Men man blir kanskje gal av å ha lyst på mat hele tiden også? :joyful: Håper jeg får det sånn, da får jeg kanskje mer energi og krefter også!

Haha! Godt å høre. Nå er jeg der at jeg misunner deg! Men man blir kanskje gal av å ha lyst på mat hele tiden også? :joyful: Håper jeg får det sånn, da får jeg kanskje mer energi og krefter også!

Blir litt gal av å tenke på mat hele tiden også ja :rolleyes: Men greit å få i seg mat selvfølgelig!

Prøvd smoothier? Lag med yoghurt og en form for frø. Litt mer næring og fryktelig godt! Levde på smoothie første 2 mnd nå :D

Er 12+ 1 og vet akkurat hvordan det er. Har ikke vært noe særlig kvalm i dag, men er sulten samtidig som jeg ikke har lyst på mat. Synes at tomater og andre frukt og grønnsaker hjelper i tillegg til valnøtter eller mandler. Smoothie var også god ide. Får lage det selv.

Prøvd smoothier? Lag med yoghurt og en form for frø. Litt mer næring og fryktelig godt! Levde på smoothie første 2 mnd nå :D

Lever på smoothie, men fyller nesten ingenting syns jeg. Bruker yoghurt men ikke frø, det kan være en god idé! :happy:

Godt å høre at det er flere! Har som regel overlevd på yoghurt og havre som nødløsning og har holdt meg mett gjennom natten i det minste. Akkurat nå er jeg gjennom ei sulteøkt, håper den er kortvarig for jeg var oppe for å spise hver 3 time i natt i tillegg til tissingen..
Håper du finner noe som hjelper, det er forferdelig å være skrubbsulten uten matlyst.

Samme her! Ingen matlyst.. Men du må finne det som funker for deg! Om det er frukt og yoghurt så er jo det bra! Jeg spiser det og i tillegg får jeg i meg brød med egg eller roastbiff (joda, vi kan spise det i ny åpnet pakke og med god dato) men middagsmat er ikke noe godt! Men matlysten kommer nok tilbake x10:hilarious:

Samme her! Ingen matlyst.. Men du må finne det som funker for deg! Om det er frukt og yoghurt så er jo det bra! Jeg spiser det og i tillegg får jeg i meg brød med egg eller roastbiff (joda, vi kan spise det i ny åpnet pakke og med god dato) men middagsmat er ikke noe godt! Men matlysten kommer nok tilbake x10:hilarious:
Nei, vi kan faktisk ikke spise roastbeef! Roastbeef er nei-mat for gravide pga at kjøttet ikke er gjennomstekt. Til og med gilde skriver det på sine sider, at gravide ikke skal spise deres roastbeef. http://www.gilde.no/graviditet-og-kjott/

Da beklager jeg det! Har spurt lege og jordmor og de har sakt at så lenge det var nyåpnet og god dato var det ikke noe problem. Gjorde det samme forrige graviditet.

Jeg spiser ikke kjøtt uansett, så ingen fare skjedd her :cool01 Støtter ikke kjøttindustrien og kjøtt er bevist å virke inflammatorisk på kroppen - så mange ulemper med det.

Folk får bestemme sjæl hva de tør spise i graviditeten men det er anbefalinger på enkelte ting sikkert ja :confused005

Back
Topp