Dårlig matlyst

Ønskeomentil♡

Flørter med forumet
Flere som sliter med dette?
Er 9 uker på vei. Opplevd både sult og kvalme.
Nå derimot får jeg i meg lite.... Bare kjenner ikke sult. Og mye mat frister ikke...kun frukt.

Flere som sliter med dette?
Er 9 uker på vei. Opplevd både sult og kvalme.
Nå derimot får jeg i meg lite.... Bare kjenner ikke sult. Og mye mat frister ikke...kun frukt.
Hadde det sånn hele første svangerskap. Endte opp med å gå ned noen kg i svangerskapet, som dermed blir noen kg totalt sett. Fikk god oppfølging av fastlege og etterhvert Ullevål. Hadde litt ekstra, så det gikk helt fint. De var veldig tydelige på at jeg skulle spise det jeg hadde lyst på og ikke presse i meg noe. Følte meg godt ivaretatt, men var litt stressa.

Hadde det sånn hele første svangerskap. Endte opp med å gå ned noen kg i svangerskapet, som dermed blir noen kg totalt sett. Fikk god oppfølging av fastlege og etterhvert Ullevål. Hadde litt ekstra, så det gikk helt fint. De var veldig tydelige på at jeg skulle spise det jeg hadde lyst på og ikke presse i meg noe. Følte meg godt ivaretatt, men var litt stressa.

Jeg drikker nok også litt lite... Føler meg tappet for energi. Tørre sprukne lepper. Redd jeg får i meg for lite væske. Men jeg klarer drikke noe hver dag.

Jeg drikker nok også litt lite... Føler meg tappet for energi. Tørre sprukne lepper. Redd jeg får i meg for lite væske. Men jeg klarer drikke noe hver dag.

Et lite tips om du ikke drikker nok, kjøp deg ei termosflaske du kan ha stående på stua eller der hvor du oppholder deg. Vannet holder seg kaldt lenge og du slipper å gå å hente vann hele tiden. Jeg var håpløs til å drikke vann før jeg kjøpte en slik. Nå er det ingen problem å bøtte nedpå 2liter om dagen. Opplever også at iskaldt vann kan være litt kvalmestillende.

Har hatt det sånn hele veien, 10+0 i dag, men hjalp seg veldig i det jeg begynte å spise kun det som faktisk frister. Istedet for vanlige brødskiver kjøper jeg gode rundstykker, god skinke, lager karbonadesmørbrød, kan fint finne på å kjøpe noe i ferskdisken på Spar, mye yoghurt osv. Merker det på matbudsjettet, men har blitt enige om at det faktisk er viktigere at jeg får i meg næring akkurat denne perioden. Og for min del er det slik at mat avler mat, så det er bedre for meg å få spist ordentlig frokost (f.eks et godt rundstykke med god skinke/ost osv) enn å tvinge i meg 1-2 brødskiver, for da blir gjerne også neste måltid med mer matlyst. Så mitt tips er å unne deg det du faktisk har lyst på :-)

Jeg også spiser det som passer meg nå. Når formen snur kommer jeg til å ta meg sammen å spise friskere sunnere mat. Middag er det vanskeligste når formen er så laber. Blir mye pasta :facepalm:

Sliter med det samme. INGENTING som frister.. Og det jeg klarer å få spist gjør meg bare mer kvalm.. Sitter akkurat nå og tenker gjennom kjøkkenskuffer og -skap og prøver å komme på noe jeg kan spise. Og hvis jeg kommer på noe, så må jeg bare skynde meg å lage det før det gjør meg kvalm igjen.. Veldig slitsomt :hungover: Fant blomkålsuppepose i skuffen forrige uke, og lagde den, men det tok for lang tid, så lukta gjorde meg helt gal da den nærmet seg ferdig. Søkte ly i etg under for å prøve å venne meg til tanken på suppe, men måtte til slutt bare helle den ut :depressed::depressed:

Nå fikk jeg plutselig lyst på brødskive med leverpostei og agurk!! Håper vi har det da, det hadde vært godt :hilarious::hilarious:

Jeg sliter med matlyst og vanligvis spiser jeg kjøtt, egg, ost og grønnsaker. Mens nå spiser jeg rugsprø eller ritzkjeks. Ingenting frister, men blir ikke kvalm av knekkebrød og kjeks i det minste.

Back
Topp