Dårlig matlyst

Lilla2019

Flørter med forumet
Jeg sliter fryktelig med dårlig matlyst fortsatt. Trodde det skulle bli litt bedre etter uke 11-12, men jeg er 15+4 nå og har fortsatt ingen matlyst.

Få matvarer jeg har lyst på, og brekker meg ofte når jeg spiser. Får i meg en brøkdel mengdemessig i forhold til det jeg spiste før svangerskapet, fordi jeg blir stappmett med en gang nesten.

Håper ikke det vil fortsette slik hele svangerskapet, for jeg er egentlig skikkelig glad i mat! Blir også bekymret fordi jeg går ned i vekt.

Flere? Har noen tips?
 
Har det ganske likt som deg, er 15+2 å går fortsatt ned. Store deler av det jeg spiser kommer opp igjen. Er litt bedre etter jeg fikk kvalmestillende for litt over to uker siden, men ikke store jubelen.
Legen er veldig streng på at jeg må ta det med ro, spise det jeg vil om det så er saft is eller annen søppel mat bare jeg spiser og drikker noe. Alt for å holde meg borte fra sykehuset. Håper virkelig på å våkne fresh i morgen!
 
Har det ganske likt som deg, er 15+2 å går fortsatt ned. Store deler av det jeg spiser kommer opp igjen. Er litt bedre etter jeg fikk kvalmestillende for litt over to uker siden, men ikke store jubelen.
Legen er veldig streng på at jeg må ta det med ro, spise det jeg vil om det så er saft is eller annen søppel mat bare jeg spiser og drikker noe. Alt for å holde meg borte fra sykehuset. Håper virkelig på å våkne fresh i morgen!

Åå, tenk å våkne fresh i morgen, det hadde vært noe!

Jeg også spiser det jeg klarer, men takler ikke smaken eller lukten av søppelmat. Så her går det i kalde, friske og sure ting. Riskerer vel å få magesår av hele greia, haha. En syrlig saft-is hørtes nydelig ut (finnes det?), det fikk jeg jaggu meg lyst på!
 
Her har matlysten sakte men sikkert tilbake (14+3 i dag), men mat smaker fortsatt ikke godt. Det som hjelper meg litt slik at jeg får i meg mat er å bruke laaang tid på maten, gjerne en time om jeg det må og små biter. Kjenner jeg at jeg tar for store biter brekker jeg meg lett og maten må ut (lite gøy i lunsjen på jobb). Lite mat som frister her og, så spiser litt det jeg har lyst på, slik at jeg i det minste får i meg noe i løpet av dagen.
 
Åå, tenk å våkne fresh i morgen, det hadde vært noe!

Jeg også spiser det jeg klarer, men takler ikke smaken eller lukten av søppelmat. Så her går det i kalde, friske og sure ting. Riskerer vel å få magesår av hele greia, haha. En syrlig saft-is hørtes nydelig ut (finnes det?), det fikk jeg jaggu meg lyst på!

Jeg lever i evig optimisme om at morgendagen blir bedre :smiley-angelic001

Jeg klarer heller ikke lukten av søppelmat eller så mye annen mat heller så luktfri mat er tingen her i hus. Syrlig is hadde vært herlig! Men må si isen fra first price er ganske god.
 
Jeg lever i evig optimisme om at morgendagen blir bedre :smiley-angelic001

Jeg klarer heller ikke lukten av søppelmat eller så mye annen mat heller så luktfri mat er tingen her i hus. Syrlig is hadde vært herlig! Men må si isen fra first price er ganske god.

Når klokka bikker 5 på ettermiddagen, er det eneste jeg gleder meg til å gå og legge meg. Når jeg legger meg til å sove vet jeg at jeg er en dag nærmere en kvalmefri dag! Pluss at jeg ikke er kvalm når jeg sover.

Matlysten er dårlig, stapp mett etter 1/4 bolle suppe, og kvalm av alt som er av drikke. 14+0 og håper det gir seg snart!
 
Den kvalmen kan dessverre vare lengre for noen en andre. Forhåpentligvis går det over, men ikke hos alle.

Eneste jeg kan anbefale deg er vel å prøve kvalmestillende og spise det du greier å spise. Blir det for ille så bestiller du deg en legetime!
 
16+2, null matlyst og gått ned seks eller syv kilo. Er egentlig ikke kvalm lengre, men forferdelig sliten. Kjenner jeg burde spise kveldsmat nå, men ingenting frister.
Håper vi får matlysta tilbake snart
 
Jeg sliter fryktelig med dårlig matlyst fortsatt. Trodde det skulle bli litt bedre etter uke 11-12, men jeg er 15+4 nå og har fortsatt ingen matlyst.

Få matvarer jeg har lyst på, og brekker meg ofte når jeg spiser. Får i meg en brøkdel mengdemessig i forhold til det jeg spiste før svangerskapet, fordi jeg blir stappmett med en gang nesten.

Håper ikke det vil fortsette slik hele svangerskapet, for jeg er egentlig skikkelig glad i mat! Blir også bekymret fordi jeg går ned i vekt.

Flere? Har noen tips?

Sniker litt :p

Jeg hadde megadårlig matlyst fram til rundt uke 26,og gikk bare opp 1 kg fram til dette (md andre ord gikk jeg noe ned også) men det ble nærmere 20kg opp til slutt :hilarious:

Finn noe du kan småspise litt på, for meg var det epler, helt sikkert noe annet for deg. Og fokuser på å få i deg væske jevnlig. Jeg vet ikke hvor du ligger vektmessig i utgangspunktet, men lille spire tar det den trenger selv om du går litt ned.
 
Takk takk for svar! På en måte fint å høre at vi er flere i samme båt, selv om jeg ikke unner noen å føle seg så dårlig hele tiden!

Det begynner å komme seg bittelitt for min del nå. Gårsdagen var veldig bra, men satt over doskåla i dag tidlig igjen... Men satser på at det lysner nå!

Har fått dilla på pasjonsfrukt, så har kjøpt en hel eske og skal gomle på dette fremover, hehe!
 
Jeg har egentlig sluppet "billig" unna med kvalmen. Er selvfølgelig litt kvalm, men jeg føler meg mest uvel og matlysten har vært ganske laber. Vekta har stått stille i 3 måneder her.
Middag er verst å få ned.
I går (13+6) var første dagen på mange uker at jeg har spist frokost, lunsj, middag og kveldsmat.:D
 
Back
Topp