Dårlig matlyst

Spirehåp

Andre møte med forumet
Sliter med veldig dårlig matlyst:-/ vi har brukt Adams matkasse, men vurderer å kutte det ut fordi jeg ikke får i meg noe. Blir dyrt i lengde å betale for mat vi kaster. Jeg blir kvalm av middag, og klarer ofte ikke spise mer en maks en halv porsjon, så samboeren begynner å bli god og rund av å spise opp min mat i tillegg til sin egen:)

Særlig grønnsaker er helt forferdelig å spise. Vi hadde noe lyr med brokkoli og qinoa fra matkassen i dag, og det ble en gaffel med mat før jeg måtte gi opp:-/

Flere som har det sånn? Noen tips?

Jeg ville ikke orket å lage middag om jeg viste at det ikke gikk ned iallefall. Da er det bedre både for lommeboka å seg selv å lage noe enkelt som man klarer å få i seg:) enn brødmat, knekkebrød , salater ,frokostblandinger med mindre sukker ,kjeks med kremost , pasta ,omelett... noe som ikke krever så mye av seg selv å ikke lukter så mye :)

Syns jo sånt er fjas i utgangspunktet, men ja: betaler i hvertfall ikke for to når bare en spiser!

Matlysten min er virkelig dårlig. I dag har jeg spist bra: ble en god skål med lapskaus til middag (men mest suppe og minst mat). Ble mett i det minste

Jeg spiser omtrent like mye som toåringen min til middag og mye mindre enn han resten av dagen. Men maten blir nede og jeg er flink å drikke - drikker minst 2 glass melk i tillegg til masse vann (kullsyre)

Her er også matlysten dårlig.. noen dager bedre. Kjøper inn litt middager og lager etter dagsformen. Om jeg merker at jeg ikke orker middag en dag så laget jeg pannekaker eller noe til mann og barn eller så lager mannen noe.

Back
Topp