Dårlig matlyst

Anonym21

Flørter med forumet
flere enn meg som strever med dårlig matlyst, ingen ting frister lengre!
Hvertfall ikke vist det er en liten stund siden jeg spiste sist, da blir jeg bare kvalm.
Kjenner på at det å skulle spise sunt når ingen mat frister er veldig vanskelig
Noen som har erfaring eller tips?
Gjerne også til gode og sunne middager

Åååå, kjenner meg så igjen. Alt er lissom kvalmende.
Finner jeg noe jeg har lyst på, så blir det også kvalmende mens jeg spiser :(

Uff, nei middag frister ikke lenger. Blir bare kvalm av det. Legen anbefalte mat som er lett å fordøye, slik som f.eks. suppe. Men merker at suppe ikke frister meg noe særlig. Tenkte å forsøke med grøt i morgen.
Ellers går det mest i knekkebrød med diverse pålegg.

Jepp. Har vel overlevd på ristet brød med smør i over en uke nå. Så ingen gode tips til sunt og middagsmat her...

Samme her. Prøver så godt jeg kan å få i meg litt, men blir ikke de sunne middagene jeg hadde planlagt da jeg fant ut at jeg var gravid. Værste er matlukta etter middagen å:s teller med dagene til uke 12 i håp om at det blir bedre

Sunne ting som fisk og grønnsaker er uaktuelt for magen min nå om dagen. Det er så frustrerende, for jeg ønsker jo å spise sunt, spesielt nå når jeg er gravid![emoji53]

Har også veldig liten matlyst :/

I tillegg har jeg alltid vært den som har spist mest :p Jeg kan egentlig spise veldig store mengder med middag (elsker all middag). Men nå klarer jeg ikke å spise opp maten min. Blir veldig mett nesten med en gang.
Pleier alltid å ta to porsjoner, men nå holder det lenge med en, gitt!

Er også veldig likegyldig til mat, noe som er ganske frustrerende. Fører jo til at jeg glemmer å spise! Hadde håpet jeg kunne bli litt mer sulten slik at jeg husket alle måltidene :)
Nå ender det vel opp med at jeg må sette på alarm for å få i meg mat

Jeg sliter også med dårlig matlyst.. spesielt vanskelig med fisk og grønnsaker, noe som føles så rart siden det vanligvis er det jeg foretrekker.. tenkte jeg skulle prøve meg på en salat i dag.. wok, ovnsbakte eller kokte grønnsaker fungerer i alle fall ikke.. :( synes plutselig rødt kjøtt er veldig godt også, og det har jeg jo aldri vært noe glad i! :P

Back
Topp