Dårlig matlyst

CSS

Forelsket i forumet
Aprillykke 2017
Er det noen andre her som sliter med dårlig matlyst? Jeg synes mat smaker som vanlig, jeg er ikke kvalm og har ikle kastet opp siden uke 8 eller noe (21+1 idag), det er bare det at all mat frister like mye som lungemos. Når jeg tenker på kjøtt, fisk, grønnsaker eller andre ting jeg tenker jeg burde få i meg, er det ingen lyst liksom. Og den blir enda mindre hvis jeg lager mat. Brød, pasta, ost, sjokolademelk og det som verre er (potetgull og godteri) er helt OK å spise, men det er jo ikke det jeg vil gi kroppen min nå! Vekta er fortsatt på -1 kg og jeg er ikke bekymret for det, for jeg har litt å gå på, jeg kunne bare ønske jeg hadde lyst på mat! Og dertil følgende energinivå...

Har noen det på samme måte? Og er det noen som har noen gode råd?

PS. Tar kosttilskudd og trener 3-4 ganger i uka som før jeg ble gravid, så alt i alt går ting fint altså!

Har ikke så mye matlyst jeg heller.. Og her går det innpå noe usunt.. Livredd den vekta i morgen, for jeg har nok spist mer "normalt" de siste 3 ukene enn alle ukene før..

Hva med å prøve å tilføre ting som gir langsom energi? Langsomme karbohydrater. Trenger ikke være så mye, men alle monner drar? Gulrot, paprika.. grovt rugbrød, salater, grønnsaker.. Banan er fint år du trener så mye! Bær? Skjønner at det ikke frister... Hva med å lage smoothie? Det kan man ha litt kli i også.. Og litt youghurt :)

Du er ikke alene om det. Sliter veldig med å få i meg mat om dagen.. prøver å få i meg god og næringsrik mat når jeg først spiser, men det er ikke bestandig like lett :/

Sliter å få i meg varm mat. Ingen middag som frister.. Ender som oftest med at jeg spiser brødskiver med varierende pålegg. Spiser også endel frukt.

Må innrømme at jeg spiser en del på automatikk. Passer på å ikke spise for mye slik at jeg får litt sultfølelse.

Går mye i brødskiver, appelsinjuice. Spiser den salaten jeg spiste før jeg ble gravid fortsatt til lunsj. Smaker ikke så mye, men greit nok.

Det samme med middager. Sørger for at jeg ikke spiser ting jeg ikke liker, men er det slik at matlysten ikke er der så har det ofte vært godt etterpå likevel. Så lenge det er ting jeg vanligvis liker. I dag var det kjøttkaker og brun saus. Ikke veldig spennende, men etter måltidet har det vært godt.

Jeg sliter også med matlyst...det som frister meg aller mest er klementiner og skrellede, rå gulrøtter :-)

Jeg sliter også med lite matlyst. Hvis jeg spiser noe som ikke frister vokser maten i munnen på meg, så jeg spiser rett og slett det jeg klarer å få i meg. Jeg spiser ett hatting rundstykke med sjokoladepålegg (sånn dansk i plater) til frokost, tvinger i meg et par brødskiver med ost og skinke til lunsj. Middag kan jeg spise pasta, pizza, kjøttkaker og kebab :P Klarer ikke store mengdene. Ellers er det lite som frister.
Jeg kan stå foran hylla med kalde drikker på butikken og tenke at jeg kan kjøpe det jeg har lyst på, være seg brus, juice eller sjokolademelk og gå derfra tomhendt :P
Ligger på rundt -4kg i forhold til startvekt nå, etter en sykdomsperiode der jeg gikk ned en del. Heldigvis mye å ta av ;)
Hadde det samme sist gang, og da bedret det seg rundt uke 26. Da ble det mer cravings som eple på brødskiva og yoghurt med banan og jordbær til frokost [emoji28][emoji108]

Kjipt å høre at andre har det på samme måten, samtidig som det er godt å høre at en ikke er alene. Hvis dere skjønner! :p Takk for flere gode forslag til ting som kan prøves! Bær burde gå fint ettersom det er sånn "pirkemat", jeg må liksom lure meg selv til å spise. Håper også at det bedrer seg om noen uker, som jeg har skjønt det kan gjøre! :) Nå har jeg akkurat spist litt lasagne med masse grønnsaker og litt babybell til dessert :p Og etter å ha lest deres hyggelige meldinger, kan jeg legge meg litt gladere enn jeg var tidligere idag. Denne gruppa er fantastisk noen ganger :) mvh en litt hormonell, sliten dame :p

Skulle nesten ønske jeg hadde dårlig matlyst (neida). Her er jeg sulten nesten hele tiden :oops:

Sliter mer og mer med denne matlysten jeg også :/ men, jeg har mer enn nok å gå på så tar det ikke så tungt.

Sliter mer og mer med denne matlysten jeg også :/ men, jeg har mer enn nok å gå på så tar det ikke så tungt.

Jeg har tenkt at det kanskje er derfor jeg har dårlig matlyst: Ettersom kroppen har nok, er det viktigste å sørge for at jeg ikke får i meg noe farlig. Litt vel ekstrem tankegang kanskje, men det gjør meg betrygget. Jeg stoler på kroppen, den vet hva den trenger og hva den vil. Vil den ikke ha kjøtt, spiser jeg ikke kjøtt feks :)

Dårlig matlyst ja, i tillegg til at jeg får i meg lite. Blir så utrolig mett i timesvis etter å ha spist.

Har gått ned 1/2 kg siste uka, så matlysten er fremdeles dårlig her. Nå som jeg er syk i tillegg går det kun i vann. Klarer ikke å få i meg annet...

Back
Topp