Dårlig matlyst

Nemi88

Forelsket i forumet
Septemberlykke 2016
Har ei lita tulle på 2 år og 9 mnd. Hun har dårlig matlyst, hatt dette ganske lenge. Noen dager spiser Hun bra mens andre dager spiser hun lite. Hun klager enkelte ganger over at hun har vondt i magen. Har noen flere hvert borti lignende? Prøver å forklare henne at hun kanskje skal prøve å spise litt eller bæsje, at det da kan bli bedre i magen og sier også at smertene går over etter en stund. Hun har aldri klaget hele dager men innimellom. Er det noen som har tips i hva jeg kan gjøre, evnt fortelle henne? Har lest at det er veldig vanlig at små barn har vondt i magen uten at det er noe "galt". Men bekymrer meg over dette siden hun sier det med gjevne mellomrom og at hun har dårlig matlyst til tider..

Ikke lett å si hva som er galt,men det jeg vet er at man ikke skal tvinge de til å spise. De spiser når de blir sultne for å si det sånn. Husker jeg pleide å bli bekymret. Det hender at de rett og slett ikke har matlyst i perioder. Noen ganger kan det være pga tenner også. Men den eneste måten å vite det på,er å ta henne med til legen og undersøke for sikkerhets skyld. Sikkert ikke noe bekymringsfullt,men heller undersøke en gang for mye enn for lite.

Ja, vi e på påskeferie nå.. tenkte å kontakte fastlegen hennes når vi kommer hjem hvis det fortsetter. Hun får spise når hun er sulten, blir bare verre hvis jeg maser på henne om mat å slikt..
Men takk for svar, er litt godt å høre at jeg ikke er den eneste liksom, som blir bekymret og slikt. Er så rart å tenke på at dem klarer seg så mange timer uten mat..

Jeg gikk det lange skrittet og kjøpte multivitamin fra utlandet som gjør at de får skikkelig matlyst.det angrer jeg på i dag :phan gikk fra ganske tynn til litt lubben(over en lang tidsperiode selvsagt)nå må han ha noe å spise nesten hele tiden. han tok vitamin i ca to uker bare,og det er nå mange år siden. Så mitt beste tips er ikke tving henne til å spise mer enn hun orker uansett årsak.
Det at vi ble tvunget til å spise opp tallerkenen vår da vi var små,sitter fortsatt i bakhodet på mesteparten av oss som er overvektige idag.Vi sier oss ikke mette før vi har spist opp alt og må kjenne på den følelsen av å ha overspist...nå gikk jeg litt ut av tema men men skitt au hehhe.

Ja man gjør jo d.. nei tvinger henne ikke, det er det siste jeg gjør. Selv om jeg blir bekymret når hun spiser så lite.. hun blir deretter mer surkat å grinete men får bite tennene sammen å håpe at det snur snart:)
Så bra matlysta er tilbake iallefall:)

Back
Topp