Dårlig matlyst... tips?

Hirka

Gift med forumet
Junilykke2018
Septemberlykke 2021
har de siste 2 ukene hatt SÅ dårlig matlyst. Også jeg som ikke er kvalm (heller ikke vært det en eneste dag i svangerskapet), og spiste som en hest de første to mnd :P
Eneste jeg klarer å spise nå er brødskiver med gulost og epler. Absolutt alt annet byr med totalt imot!!
Taco i dag for eksempel - jeg elsker vanligvis taco - klarte 3 biter før det bare ble «æsj».. alt smaker rart og ingenting frister. Noen gode tips?

har de siste 2 ukene hatt SÅ dårlig matlyst. Også jeg som ikke er kvalm (heller ikke vært det en eneste dag i svangerskapet), og spiste som en hest de første to mnd :p
Eneste jeg klarer å spise nå er brødskiver med gulost og epler. Absolutt alt annet byr med totalt imot!!
Taco i dag for eksempel - jeg elsker vanligvis taco - klarte 3 biter før det bare ble «æsj».. alt smaker rart og ingenting frister. Noen gode tips?
Sliter dessverre med samme problem.. spyr hver ettermiddag/kveld etter middag.. så varmmat er tydeligvis ikke noe særlig.. :( Slitsomt.. er jo så sulten også..:rolleyes:

Sliter dessverre med samme problem.. spyr hver ettermiddag/kveld etter middag.. så varmmat er tydeligvis ikke noe særlig.. :( Slitsomt.. er jo så sulten også..:rolleyes:
Jeg er ikke kvalm og har ikke vært i nærheten av å kaste opp, så er ikke derfor mat ikke frister heller.. vet ikke hva det er :( fikk brått helt sinnsykt lyst på grønnsakssuppe, men mannen er avgårde med bilen og vi har ingenting hjemme. Pokker :shifty:

Jeg er ikke kvalm og har ikke vært i nærheten av å kaste opp, så er ikke derfor mat ikke frister heller.. vet ikke hva det er :( fikk brått helt sinnsykt lyst på grønnsakssuppe, men mannen er avgårde med bilen og vi har ingenting hjemme. Pokker :shifty:
Så rart.. men det er vel sånn det er å være gravid :rolleyes: Kjedelig når man får lyst på noe man ikke har i hus :meh:

Liker å ha både tomater, gulrøtter og klementiner tilgjengelige som jeg kan knaske på når som helst. Også kokte poteter. Smaker lite men metter godt :)

Min redning om morgenen er smoothie. Smoothiemix, biola, også legger jeg litt linfrø, nøtter, mandler etc i vann kvelden før og har oppi. Da føler jeg det blir en fullverdig frokost - og lett å få i seg, og for meg som fremdeles (i uke 16) kaster opp om morgenen holder det seg til og med nede!

Back
Topp