Dårlig matlyst i varmen

Hønemor87

Gift med forumet
Januarlykke 2020
Tips mot dette? Frøkna ligger allerede nederst på skalaen så har ikke mye å gå på. Men sliter med å få i henne nok mat gjennom dagen nå som det er varmt. Noen som har tips?

Smoothie-poser er populært her. Og yoghurt og lompe.
Lomper er hun faktisk glad i. Usikker på hvor mye næring det er i det? Slik det er nå er smoothie poser en av få ting hun spiser I små mengder. Grøten spiser hun nesten ikke I heletatt :/

Lomper er hun faktisk glad i. Usikker på hvor mye næring det er i det? Slik det er nå er smoothie poser en av få ting hun spiser I små mengder. Grøten spiser hun nesten ikke I heletatt :/
Aner ikke, men det er vel bedre enn ingenting. Er ikke så opptatt av hva ting inneholder i dårlige perioder.

Aner ikke, men det er vel bedre enn ingenting. Er ikke så opptatt av hva ting inneholder i dårlige perioder.
Ja det er helt sant. Viktigste er jo at dem får i seg noe. Her er det vann og tropisk nektar blitt noe som går ned på høykant. Alt med konsistens er lissom blæ. Men lomper og pølsebrød går greit inn i mellom...

Blande smoothie i grøten. Eller eplemosen til helios, du får den ofte på meny eller helsekost. Du kan godt ha litt mye eplemos, det inneholder 100%epler.
Vannmelon, men det er kanskje ikke så mye næring i det. Avokado, liker hun det? Masse næring. Enten spise selv, eller mose, kan moses med banan for litt søtere smak :) om hun liker eggerøre er det jo endel næring i det også. Men vet ikke hvor gammel hun er? Spiser hun selv?

Blande smoothie i grøten. Eller eplemosen til helios, du får den ofte på meny eller helsekost. Du kan godt ha litt mye eplemos, det inneholder 100%epler.
Vannmelon, men det er kanskje ikke så mye næring i det. Avokado, liker hun det? Masse næring. Enten spise selv, eller mose, kan moses med banan for litt søtere smak :) om hun liker eggerøre er det jo endel næring i det også. Men vet ikke hvor gammel hun er? Spiser hun selv?
Hun er 1 år og spiser selv alt utenom grøt. Eggerøre var kjempe lurt :) da kan jeg jo lure inn litt fett og :) frukt er hun veldig glad i og den eplemosten skal jeg se om jeg ikke får tak i tusen takk <3

Matmuffins er veldig godt og der kan man jo ha i litt forskjellige grønnsaker :)

Godt for store og små :) Fant ikke akkurat den jeg har brukt før men her er noe lignende jeg har laget før: https://www.lindastuhaug.no/2016/07/18/proteinrike-matmuffins-med-ost-skinke/ Fyllet kan man jo variere, jeg syns det er veldig godt med skinke, paprika og vårløk. Raspet gulrot eller spinat er sikkert også godt :)
Tusen takk! Denne tror jeg gjør susen. Og i dag har jeg vert temmelig desperat. Hun har kanskje til sammen spist 1 1/2 fullverdig måltid gjennom dagen og ingen pupp heller. Så håper dette blir en slager :)

Tusen takk! Denne tror jeg gjør susen. Og i dag har jeg vert temmelig desperat. Hun har kanskje til sammen spist 1 1/2 fullverdig måltid gjennom dagen og ingen pupp heller. Så håper dette blir en slager :)
Håper det feller i smak, jeg syns det er supergodt! Gode i matpakken også :) Slitsomt når det er utfordringer på matfronten, håper det går seg til! 1 1/2 måltid er ikke noe særlig nei :( Lykke til :)

Back
Topp