Dårlig matlyst hele svangerskapet

Jimsik

Glad i forumet
Maiblomstene 2020
Jeg leser dere som har cravings og spiser "mye", mens her sitter jeg og bare får i meg brødmat enda, jeg tåler ikke tanken på middager. Jeg blir dårlig om jeg spiser "tunge" ting. Eneste middagen jeg liker er lapskaus.

Spiser 5-6 brødskiver hverdag med noe frukt og/eller yoghurt og et stort glass melk. Tar tran, multivitamin og folat.
Utover dagen blir jeg uvel og uggen, og det virker det er maten som gjør det, og etter klokka 18.00 blir det ikke mer mat, så går ganske lenge uten mat fra ettermiddag til frokost. Middager kommer opp, og som sagt så får jeg det ikke ned en gang. Er det flere som har det slik enda?

Hører jo babyen tar til seg den næringen den trenger, men er jo redd jeg spiser for lite, jeg kjenner liv men er jo redd den plutselig skal få for lite og ikke legge på seg nok? Men har også hørt det ikke skal ha noe å si?

Lå i 7 mnd med eldste med oppkast og kvalme, og da fikk jeg ikke i meg noe omtrent, men hun var jo frisk og rask som bare det.
 
Huff, det høres absolutt ikke gøy ut! Jeg har hatt det lignende, men er blitt mye bedre de siste to ukene. De 15 første ukene spiste jeg knapt nok noe, og slet med selv brødskiver. Begynte å gråte en kveld kjæresten tvang meg til å spise en halv brødskive :D
Jeg er fremdeles ikke noe særlig på middag og varm mat. Poteter og grønnsaker evt med litt saus er lettest å få ned. Et stykke lunken pizza har også fungert i helgene, og ikke minst grøt. Jeg trøster meg med at det er mye næring i riktig pålegg og brødmat. Det går i grovbrød, magert kjøttpålegg, leverpostei, makrell i tomat, ost av ulikt slag, egg i alle varianter, reker, avokado og annet godt av grønt og frukt/nøtter. Har gått ned i overkant av 7 kg siden jeg ble gravid (uten at jeg kan spy pga operasjon), men jordmor er ikke bekymret da jeg hadde noen kilo å gå på. Pluss babyen var veldig aktiv på tidlig ultralyd.
 
Huff. Dette er ikke noe kjekt! :(
Men jeg har det likens. Veldig lite mat som går ned.
Men som du sier, lapskaus er digg! Men veldig lite middagsmat som kommer ned i min mage.
Den lille tar næringen den trenger, selvom du spiser lite. Så det går ut over deg og ikke babyen :)
Jeg har gått ned mye i vekt pga dette.
Håper lysten på mat kommer til deg snart :)
 
Back
Topp