Dårlig matlyst? Anyone?

I verste fall har jeg 6 uker igjen:wtf:
Halsbrann er ikke det verste for meg... det er alle sammentrekningene.
Nå bare eksploderer det med sammentrekninger...regnet etter og de siste 9 dagene har jeg hatt sammentrekninger 5 dager.:(
Huff, skjønner det må være slitsomt! Idag våknet jeg for første gang av en kynner, den var veldig kraftig! Veldig spesielt... [emoji848]
 
Har vel ikke smakt Gavicson siden jeg fikk det servert på sykehuset da jeg var innlagt med hyperemesis med nr 1, men er et vondt minne altså [emoji23]

Is har nok sikkert hjulpet ja [emoji5]

Føler meg mer og mer sikker på at det blir siste her og, men som sagt, syns det er litt tidlig å si aldri [emoji28]

Jeg skulle aldri nevnt noe om at halsbrannen ikke var så ille og at Gaviscon hjalp:confused: I natt fikk jeg ikke sove pga halsbrann, og livmor som presset seg opp i halsen, føltes sånn i hvert fall:eek:
Vekket samboeren som måtte hjelpe meg med sofaputer og andre puter slik at jeg kunne sitte og sove i senga.... :wacky: til slutt må jeg ha duppet av, for våknet av at alarmen gikk kl 7.

Uff, høres ut som det var en vond opplevelse med hyperemesis. Da skjønner jeg godt at Gaviscon ikke er noe for deg!
Jeg kan fortsatt ikke spise leverpostei, fordi jeg var kvalm når jeg var gravid med nr 2, og datteren da bare skulle ha leverpostei på brødskivene. Det er nå 9 år siden, kommer nok aldri til å klare leverpostei igjen. :wtf:

Samboeren vil ikke ha flere, og jeg orker ikke en til graviditet. Og så kan det være hyggelig å ha litt tid sammen uten hjemmeboende barn før man blir pensjonist.:D
 
Huff, skjønner det må være slitsomt! Idag våknet jeg for første gang av en kynner, den var veldig kraftig! Veldig spesielt... [emoji848]

Satt det høyt opp i magen, eller lang ned som ved mensensmerter? Gjorde det vondt?
Jeg har veldig lite kynnere nå, men har sammentrekninger, og det er jo ikke bedre....
Fikk nye sammentrekninger i dag, nå får det snart være på tide å skvise ut denne ungen!!!:smiley-angry019 Jeg kom meg på skolen med ungene idag, men var helt fjern og orket ikke mer enn 20 minutter før jeg måtte dra hjem og hvile. :rolleyes:
 
Jeg skulle aldri nevnt noe om at halsbrannen ikke var så ille og at Gaviscon hjalp:confused: I natt fikk jeg ikke sove pga halsbrann, og livmor som presset seg opp i halsen, føltes sånn i hvert fall:eek:
Vekket samboeren som måtte hjelpe meg med sofaputer og andre puter slik at jeg kunne sitte og sove i senga.... :wacky: til slutt må jeg ha duppet av, for våknet av at alarmen gikk kl 7.

Uff, høres ut som det var en vond opplevelse med hyperemesis. Da skjønner jeg godt at Gaviscon ikke er noe for deg!
Jeg kan fortsatt ikke spise leverpostei, fordi jeg var kvalm når jeg var gravid med nr 2, og datteren da bare skulle ha leverpostei på brødskivene. Det er nå 9 år siden, kommer nok aldri til å klare leverpostei igjen. :wtf:

Samboeren vil ikke ha flere, og jeg orker ikke en til graviditet. Og så kan det være hyggelig å ha litt tid sammen uten hjemmeboende barn før man blir pensjonist.:D

Åh, skummelt å nevne ting som ikke er så ille! Ekstra kjedelig når det forstyrrer nattesøvnen [emoji53] Får håpe du slipper mer av det! Her er det mer og mer sure oppstøt så det gjelder å få i seg mild mat som ikke føles etsende når smaken kommer i retur.

Hyperemesis var en vond opplevelse ja, hatt det hver gang men blir heldigvis kvitt det rundt uke 12-14 så må liksom bare gjennom det. Denne gangen fikk jeg Zofran som funket veldig bra, så gikk ikke ned i vekt eller noe denne gangen. [emoji846] Spørs om du kommer til å klare leverpostei igjen da ja, 9 år er lenge! Jeg spiste en del skiver med banan som jeg fikk servert på senga av mannen da jeg var dårlig og har ikke spist banan siden! Men regner med å få lyst på banan igjen etter svangerskapet en gang da [emoji28]
 
Satt det høyt opp i magen, eller lang ned som ved mensensmerter? Gjorde det vondt?
Jeg har veldig lite kynnere nå, men har sammentrekninger, og det er jo ikke bedre....
Fikk nye sammentrekninger i dag, nå får det snart være på tide å skvise ut denne ungen!!!:smiley-angry019 Jeg kom meg på skolen med ungene idag, men var helt fjern og orket ikke mer enn 20 minutter før jeg måtte dra hjem og hvile. :rolleyes:

Rart man kan gå med så mye sammentrekninger som det du har hatt, så lenge før fødsel, altså!

Den "kynneren" (eller hva det nå var) begynte nok ganske høyt oppe i magen, derav følelsen av å bli kvalt, men den flyttet seg tydelig nedover med gradvis økning av noe liknende menssmerter helt ned i lårene. Minnet meg veldig om en rie mot slutten, da de pleier å gå nedi lårene på meg, men ikke kraftig nok til å kvalifisere som en rie tror jeg.

Nå istad derimot, våknet jeg av sterke menssmerter nederst i magen, ryggen og godt nedover i lårene, såpass kraftig at jeg virkelig begynte å lure! Må ha vært en tidlig rie!? Men litt spesielt å ha en rie annenhver dag da, blir en langdryg fødsel i så fall [emoji23] Denne fikk meg ihvertfall til å plutselig grue meg til fødsel... tenk om kroppen har glemt hvor effektivt den jobbet for en grei og kort fødsel for 5 år siden, og har tenkt å gi meg riene fra hel...e fra første fødsel!? Uææh... nei, får prøve å sove litt videre, 3 timer er bare ikke nok, og det ble med den enslige rien som vekket meg ser det ut til.
 
Åh, skummelt å nevne ting som ikke er så ille! Ekstra kjedelig når det forstyrrer nattesøvnen [emoji53] Får håpe du slipper mer av det! Her er det mer og mer sure oppstøt så det gjelder å få i seg mild mat som ikke føles etsende når smaken kommer i retur.

Hyperemesis var en vond opplevelse ja, hatt det hver gang men blir heldigvis kvitt det rundt uke 12-14 så må liksom bare gjennom det. Denne gangen fikk jeg Zofran som funket veldig bra, så gikk ikke ned i vekt eller noe denne gangen. [emoji846] Spørs om du kommer til å klare leverpostei igjen da ja, 9 år er lenge! Jeg spiste en del skiver med banan som jeg fikk servert på senga av mannen da jeg var dårlig og har ikke spist banan siden! Men regner med å få lyst på banan igjen etter svangerskapet en gang da [emoji28]

Heldigvis var denne natten helt ok! :smiley-bounce012
Dagen blir så mye bedre når man fått sovet mer eller mindre hele natta!

Jeg synes også det er bedre med mild mat nå, har ikke lyst på noe sterkt i det hele tatt. I går ble det ferdig fiskegrateng til middag, funket helt fint :)

Uff, da er du dessverre godt vant til å være kvalm en stor del av graviditeten:confused: Så bra at du fikk medisin som hjalp!
Forrige gang så var jeg veldig kvalm og gikk ned i vekt. Kastet ikke opp i det hele tatt, har ikke gjort det en eneste gang under noen av svangerskapene, men fikk ikke i meg nok mat med sønnen min. Heldigvis gikk det bedre denne gangen, og nå siste uka legger jeg på meg jevnt og trutt, selv om jeg ikke synes jeg spiser så mye. :rolleyes:

Jeg har bare gitt opp leverpostei:p Datteren spiser det hver dag på skolen, så har smurt en god del brødskiver de siste årene og overlevd.:D
Jeg lever nesten på bananer når jeg er gravid, og spiser det minst mulig ellers. :D Men klarer fortsatt smaken av det etter 3 graviditeter:p
 
Rart man kan gå med så mye sammentrekninger som det du har hatt, så lenge før fødsel, altså!

Den "kynneren" (eller hva det nå var) begynte nok ganske høyt oppe i magen, derav følelsen av å bli kvalt, men den flyttet seg tydelig nedover med gradvis økning av noe liknende menssmerter helt ned i lårene. Minnet meg veldig om en rie mot slutten, da de pleier å gå nedi lårene på meg, men ikke kraftig nok til å kvalifisere som en rie tror jeg.

Nå istad derimot, våknet jeg av sterke menssmerter nederst i magen, ryggen og godt nedover i lårene, såpass kraftig at jeg virkelig begynte å lure! Må ha vært en tidlig rie!? Men litt spesielt å ha en rie annenhver dag da, blir en langdryg fødsel i så fall [emoji23] Denne fikk meg ihvertfall til å plutselig grue meg til fødsel... tenk om kroppen har glemt hvor effektivt den jobbet for en grei og kort fødsel for 5 år siden, og har tenkt å gi meg riene fra hel...e fra første fødsel!? Uææh... nei, får prøve å sove litt videre, 3 timer er bare ikke nok, og det ble med den enslige rien som vekket meg ser det ut til.

Ja, med så mange sammentrekninger så burde snart livmorhalsen være borte vekk. :wideyed:
I helgen har vi barnefri, og hvis jeg får mye sammentrekninger da så tar vi oss en tur på sykehuset for å sjekke hva som skjer. Det er sånn våre barnefrie helger har vært i sommer, enten har vi dratt på sykehuset eller så har vi halvveis vært på vei inn pga usikkerhet:D

Det høres ut som det begynte som en kynnere siden den satt langt oppe. Mine kynnere pleide å være en ganske så stram mage og litt som en vedvarende krampe høyt opp i magen, men at det ikke gjorde noe særlig vondt.
Når jeg får sammentrekninger merker jeg det først med at jeg får vondt i ryggen, som i bekkenet og ofte føler meg kvalm. Så kommer sammentrekningene...enten som vedvarende mensenkramper, eller som rier. Uansett må jeg som oftest puste meg gjennom de, og når de er skikkelige ille så blir jeg helt fjern og klarer ikke å snakke eller gå.

Sannsynligvis forbereder kroppen din seg på fødsel, men at det blir bare noen kynnere eller sammentrekninger her og der. Når det først starter så er det nok i gang på ordentlig, så ikke tenk at det vil dra ut skikkelig på tiden bare pga av at det begynner med kynnere og sammentrekninger nå.

Dessverre så har ikke kynnere og sammentrekninger før fødselen noe å si på hvordan selve fødselen blir. De trenger ikke å påvirke livmorhalsen i det hele tatt....litt derfor jeg gjerne skulle sjekket hvordan det er nå, for hvis livmorhalsen min er veldig kort, eller borte og jeg har åpning, så er jeg mer forberedt på å dra inn raskere på sykehus enn hvis livmorhalsen er upåvirket.
Jeg har ikke lyst å dra frem og tilbake til sykehuset, så er stor sjanse for at jeg venter for lenge med å dra inn. :eek:

Håper du får sovet mer i dag, 3 timer er absolutt alt for lite!
 
Back
Topp