Firstimemother
Forelsket i forumet
Etter å ha spist dårlig mat ble kvalm av det og kasta opp. Kan det bety noe negativt for fosteret?? Nå orker jeg ikke å spise noe ting etter det..
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Hehe, sorry men ingen her kan gi deg svaret på et så generelt spørsmål. Og om du er blitt syk sjekker du vel med lege?
Hva var det du spiste da? Er du sikker på at maten var dårlig?
Det er normalt under et svangerskap at mat du spiste uten problemer før smaker vondt når man er gravid maten var sikkert ikke dårlig men at siden du er gravid så klarte du det bare ikke jeg elsker fårikål, men når jeg var gravid med førstemann så ble jeg så kvalm av bare lukta og syns det smakte forferdelig. Men etter fødsel smakte det godt igjen hehe . Kroppen er rar. Babyen i magen din har det helt sikkert kjempe bra <3Nå vet jeg ikke om det var akkurat maten. Har jo vært kvalm de siste ukene after all. Spiste sånn rull kebab. Har spist før uten problem hmm.
Det der går helt sikkert bra uansett. Du kan jo bare være graviditeten som gjør deg dårlig og ellers har jeg ikke kunne finne noe sted der det står at vanlig matforgiftning er farlig.
Man skal jo være forsiktig med endel matvarer og holdbarhet, men selv om det gjelder de er jo sjansene små for at noe skal skje.
Jeg elsker kylling egentlig, men nå har vi kylling i kjøleskapet, og jeg brekker meg av tanken.
Både smak og luktet endrer seg, så godt mulig det heller var hormoner som gjorde at du reagerte, og ikke maten.
Kan hende kebaben er grei igjen om noen uker
Ja. Det jeg mente var at du må gi litt mer detaljer hvis man skal kunne analysere, og det gjorde du jo etterpå. Det er normalt å være kvalm og normalt å være dårlig i magen. Det er til og med normalt å kaste opp. Får du store smerter som varer eller kaster opp konstant bør du ringe legen. Og ellers: ikke spis mat som ikke frister eller som du er usikker på. Anbefaler appen "gravid og barn". Der får du daglig nyttig informasjon om alt som skjer i kroppen din, hva som er normalt osv.Tror kanskje de som har fødet før har peiling på det. Vi spøre jo alt annet her da. Tror ikke akkuart mat spørsmål er vanskeligere enn blødnings spørsmål whatsoever