dårlig mat lyst?

nora4

Forelsket i forumet
nå har snuppa godt ganske lenge med dårlig mat lyst,og det blir bare værre og værreemoticon spiser bare noe skive biter til frokost +140 ml mme,og en liten begger yoghurt med ni og ne til lunsj, og halv middags glass til middag,og noen skive biter til kvelds +160 ml mme!!!prøvde masse forskjellige ting,men det hjalp ikke!!snakket med hs idag,hun sier at så lenge hun går opp i vekt og har våte bleier og hun e frisk og aktiv, så går det fint!!men eg får så vondt i hjerte når hun ikke spiser og beskymrer meg veldig''svar og tips mottas med stor takk.

Ikke kjekt når de ikke vil ha mat nei.
Men matlysten deres varierer akkurat som vår, og det gjør behovet for mat også. Så så lenge det ikke er over mange uker og ungen ellers er glad og aktiv så ville jeg prøvd å ikke stresse med det.
Men det var ganske mye MME til måltidene, kanskje hun rett og slett drikker seg mett? Hva med å prøve å gi MME etter måltidene og vann til maten?

Sånn er det her også for tida, så har desverre ingen tips å komme med.. Har prøvd alt, men ingenting får opp matlysten.. Har vært sånn i nesten en måned nå:(

Snuppa mi elsker musikk og e så glad i å danse:) hver gang æ ska gi hu mat så slår æ på pcn og finner sangan hu like, da bli hu så opptatt av musikken at æ kan lure i hu litt mat når hu har dårlig matlyst..
Kankje d kan vær nokka for dere oxå?
Her har snuppa også veldig dårlig matlyst..

min er sånn når det er tenner på gang!

PilleMille skrev:
Ikke kjekt når de ikke vil ha mat nei.
Men matlysten deres varierer akkurat som vår, og det gjør behovet for mat også. Så så lenge det ikke er over mange uker og ungen ellers er glad og aktiv så ville jeg prøvd å ikke stresse med det.
Men det var ganske mye MME til måltidene, kanskje hun rett og slett drikker seg mett? Hva med å prøve å gi MME etter måltidene og vann til maten?

ja,eg gir hun alltid vann med måltidene,ogMME får alltid etter måltidene..

har du prøvd å gi henne vanlig middag? her er fiskekaker en hit :)spiser dere med henne? Kan kansje funke det?La henne se at dere spiser det samme. Spiser hun selv eller gir dere henne skiven?

Her nektet poden vår grøt. gav helt opp- og NÅ vil han ha den. (enn så lenge. prøvd bare et par dager.) Vi har forresten måttet øke opp til 12mnd mat nå- den andre er visst for "tynn" så den vil han ikke ha..

håper det tar seg opp snart:)

Her får vi ikke i poden mat om han ikke får spise selv. Dvs at han ikke spiser mat fra glass/grøt etc lenger. Bare Danonino/ yogurt går han nesten med på å bli matet med.
Kanskje du skal prøve å la barnet ditt spise mere selv?
Her gir vi stort sett det vi spiser til middag (med visse unntak da selvfølgelig, men da koker jeg masse grønnsaker til han feks.)
Agurk, avokado, tomat, banan, mais, pærer, broccoli, blomkål mm er mat som er veldig populært her om dagen. (koker gr.sakene) Deler de i staver/ buketter så spiser han selv.
Brødmat til frokost, som han ikke får før ca 9, for han vil ikke ha mat tidligere, bare melk og kvelds i allefall. 
Ellers drikker han ca 150 mml mme i 23 tiden og i 07 tiden. Drikker da stort sett bare vann eller innimellom saft/ drikki som er veldig populært.
Du må nesten bare prøve deg frem, det er ikke lett har jeg erfart.

Her har maten vært en kamp siden han begynte med fast føde synes jeg.... Det som har virket er at han får holde på med noe når han skal spise, da glemmer han på en måte at han spiser. Ville også kanskje prøvd å lage middag selv, Rasmus vil ikke ha middagsglass iallefall.. Hva med å gi grøt i stedenfor skive? Grøt opplever jeg som det enkleste å få i han.

Fever skrev:
har du prøvd å gi henne vanlig middag? her er fiskekaker en hit :)spiser dere med henne? Kan kansje funke det?La henne se at dere spiser det samme. Spiser hun selv eller gir dere henne skiven?

Her nektet poden vår grøt. gav helt opp- og NÅ vil han ha den. (enn så lenge. prøvd bare et par dager.) Vi har forresten måttet øke opp til 12mnd mat nå- den andre er visst for "tynn" så den vil han ikke ha.. ja,vi gir hun nesten bare hjemmelaget mat til middag ,(har skrevet middags glass bare sånn at dere vet mengden)og hun spiser storsett med oss''

håper det tar seg opp snart:)

RANDÅLF skrev:
Her har maten vært en kamp siden han begynte med fast føde synes jeg.... Det som har virket er at han får holde på med noe når han skal spise, da glemmer han på en måte at han spiser. Ville også kanskje prøvd å lage middag selv, Rasmus vil ikke ha middagsglass iallefall.. Hva med å gi grøt i stedenfor skive? Grøt opplever jeg som det enkleste å få i han.

hun har sluttet med grøt for ca 2 mnd siden,hun nekter det,liker ikke bløt mat lenger!!

Back
Topp