Dårlig mamma

Mamsen til 3..

Forumet er livet
Jeg føler meg litt som en dårlig mamma her fordi alle leker med barna sine ganske mye osv..
Her ligger hun enten i grinda og leker selv,sitter i stolen og ser på tv,sitter på mitt fang og vi koser oss ellers så sover hun(og spiser litt da...)
Jeg har ikke tid og ork til å vise min oppmerksomhet til henne hele tiden,jeg har ting som må gjøres i huset og en storebror som trenger hjelp av og til...og er det ikke noe av det så trenger jeg virkelig å sette meg ned i sofaen litt og slappe av..

er det bare meg som har det slik?

Uff da.... Ingen god følelse det der! Har følt det mange ganger selv, gjerne uten noen grunn.. Syns absolutt at du ikke har grunn til å føle deg som noen dårlig mamma pga det! Ida vet jo at du er der... Regner ikke med at du lar henne ligge helt"forlatt" i lekegrinda altfor lenge når hun er våken.. Trenger ikke alltid leke så mye! Kevin Andrè er mer glad i kos enn å leke foreløpig...  Så å sitte på fanget er nok stas for Ida også... Hun er nok sikkert flink til å leke/underholde seg selv da? Det er jo bra at de lærer seg hvis det går... Det er bedre for henne at hun ligger litt for seg selv så du kan slappe av istedet for at du blir helt utslitt!

Har merket på Kevin Andrè at hvis han ser meg og vet at jeg er der så kan han ligge en god stund for seg selv... Og det skjer ofte her! Han ligger f eks på siden av meg på sofaen, i vugga, vippestolen eller lekegrinda mens jeg leser/ser på tv/spiser eller noe sånt! Da kan han se meg hele tida for det er rett ved sida...  Holder jeg på å henge opp klær så sitter han i vippestolen på badet også prater jeg med han hvis han blir utålmodig og da roer han seg fort...

Men en ting som ikke går mer enn en bitteliten stund er å sitte på dataen mens han er våken! Skjønner ikke hva det er men det er ikke noe populært!!!!!

Du har jo en gutt på 4 år også... Min jente er jo 7 år og krever ikke så mye! Hun er veldig flink til å leke med Kevin Andrè og det er utrolig deilig av og til... Han elsker jo storesøster, det er det gøyeste han vet... Ler så han rister når storesøster tuller. He he...

Men du... ikke føl at du er en dårlig mamma!! Tviler på at du har noen god grunn til å føle det....

Nei, du er ikke dårlig mamma, du er en kjempe heldig mamma, som har en så "selvstendig" unge som leke med seg selv. Her ligger hun ganske mye alene på gulvet og ser på bikkja, eller leker med lekene sine. Etter kl 18 blir hun vanligvis sutrete og da er det mye sitting med mamma eller pappa og leking osv. Det er ikke så mye vi kan aktivisere ungene med enda, det meste må jo de finne ut av selv. Hvordan bruke fingrene osv. Det klarer dem fint på egen hånd.

Back
Topp