Dårlig mamma :(

Mamsama

Flørter med forumet
Sitter her å strigråter og er så utrolig skuffet over meg selv. Jeg har en 8 år gammel datter som dessverre har kommet i andre rekke etter at lillesøster kom til verden. Da vi kom hjem fra sykehuset ble hunden vår hardt angrepet av en annen hund så barseltiden har gått mye til bekymring og veterinærbesøk. Så når minstemor var 4 uker fikk vi vite at hun har hoftedysplasi og alle rutiner vi hadde kommet inn i ble snudd på hodet da både baby og jeg hatet den store puta som hun må ha på hele døgnet i 3-4 månender. Så har jeg ikke vært flink nok til å følge opp leksene til 8 åringen så min samboer har måtte ta over der. Så igår var det siste frist på skolen for å sende med 30 kr til hamburger i kantina neste uke. Det klarte jeg selvfølgelig å glemme så skrev en melding til lærer i meldingsboka og sendte med pengene i dag. Men 8 åringen kommer kjempe lei seg hjem og sier at læreren ikke kunne ta imot pengene og i meldingsboka står det at det er for sent da bestillingene er gjort og gikk opp nøyaktig. Føler meg som verdens dårligste mamma og syns så synd på jenta mi. Dette er kun min skyld og hun sier at hun er den eneste som ikke betalte i tide og det er en så grusom følelse som sitter i meg nå :(

Jeg gråter når jeg leser dette i sympati for deg. Du er ikke en dårlig mamma! Dette er en periode som er litt utenom det vanlige. Du må ikke bebreide deg selv. Datteren din tar ingen skade av dette selvom det sikkert var dumt for henne. Lag hamburgere hjemme eller ta henne med på McDonald's. Dere kan jo gjøre det bare dere to? En kvalitetstid sammen. Hun blir nok fort glad igjen :) Jeg har gått rundt med konstant dårlig samvittighet for min førstefødte. Hun har måttet være mye sammen med pappaen siden jeg har vært opptatt med babyen. Sånn er det for oss flerbarnsmødre en periode. Men jeg setter av tid til å finne på noe bare meg og henne innimellom. Det setter hun stor pris på. Klem til deg <3

Sitter her å strigråter og er så utrolig skuffet over meg selv. Jeg har en 8 år gammel datter som dessverre har kommet i andre rekke etter at lillesøster kom til verden. Da vi kom hjem fra sykehuset ble hunden vår hardt angrepet av en annen hund så barseltiden har gått mye til bekymring og veterinærbesøk. Så når minstemor var 4 uker fikk vi vite at hun har hoftedysplasi og alle rutiner vi hadde kommet inn i ble snudd på hodet da både baby og jeg hatet den store puta som hun må ha på hele døgnet i 3-4 månender. Så har jeg ikke vært flink nok til å følge opp leksene til 8 åringen så min samboer har måtte ta over der. Så igår var det siste frist på skolen for å sende med 30 kr til hamburger i kantina neste uke. Det klarte jeg selvfølgelig å glemme så skrev en melding til lærer i meldingsboka og sendte med pengene i dag. Men 8 åringen kommer kjempe lei seg hjem og sier at læreren ikke kunne ta imot pengene og i meldingsboka står det at det er for sent da bestillingene er gjort og gikk opp nøyaktig. Føler meg som verdens dårligste mamma og syns så synd på jenta mi. Dette er kun min skyld og hun sier at hun er den eneste som ikke betalte i tide og det er en så grusom følelse som sitter i meg nå :(
Du er ikke en dårlig mamma, det bare er sånn at tida strekker ikke helt til. Da klarer man heller ikke og huske alt til enhver tid.

Hva med og la eldste få en ekstra god niste den dagen hjemmefra? Lag noe du vet hun liker godt som en overraskelse på nista? :)

Blir så lei meg på dine vegne når jeg leser dette. Gutten vår kom natt til søndag. Og på Onsdag morgen på syke huset mår vi ikke visste om vi skulle få dra hjem (litt gulsott), fikk jeg snap som hun hadde sendt fra svigermor sin telefon hvor det sto "har dere glemt bursdagen min mamma og Ronny". Hun hadde hadde bursdag, vi hadde ikke glemt det. Men det var så tidlig på morgen hadde vi hadde ikke fått ringt henne enda. Hun ble jo bare 6 år, så hun mente jo det ikke på den måten. Men det føltes som vi hadde bare forlatt og glemt henne. Jeg knakk total, har aldri hatt en sånn sorg noen ikke. Heldigvis endte det opp med at vi fikk dra hjem og være med på feiringen av henne som svigermor hadde stelt istand :D jeg gråt av lykke når vi fikk beskjed om at vi kunne dra hjem <3

Du er ikke dårlig mamma, sånn er det noen ganger, du er bare et menneske! Gjør det godt igjen ved å ta henne med på en liten date, kanskje kino og pizza eller hamburger! Samboeren kan vel passe babyen i noen timer :) det ordner seg!

Jenta vår har pute, men siden dag 2, så vi ble vant med det. Er knotete, men det går seg til. Har dere fått tak i en tynn pute? Det gjør alt mye enklere, slippe å bygge opp osv. Hvis du ikke er medlem, så er det en gruppe på Facebook som heter putekrigerne, den er helt topp. Der kan du spørre om noen har tynn pute i riktig str å gi bort. Jeg har str 22 å gi bort, snart str 20, men må vente til 4.nov, da vi skal til ortopeden. :)

Back
Topp