Dårlig mageføles :S

Martine Elida

Blir kjent med forumet
Har en dårlig føles om at det har sluttet og gro i magen min..
Var på kontroll hos legen sist onsdag. henne prøvde og finne hjerte lyden men nei da (tunuslege), men hvor vanskelig skal det være når man er 12 uker? så hjalp ikke så veldig det..
reiste på legevakt for en stund tilbake grunn av smerter, men ble ikke tatt på alvor, de tok urinprøve og blodprosent prøve hva enn det skal hjelpe? :S 
wæææ føler jeg ikke kan gjøre noe før jeg får UL i uke 18!
er ikke mye godt og gå å engste seg sånn hver dag uke måned!

hva skal jeg gjøre nå? bare gå å vente. (har ikke noe tegn til baby mage uansett om jeg står eller ligger)

Hvis du er så bekymret så burde du spandere på deg en privat ul. Evt ringe lege å høre om dere kan forsøke å finne lyden igjen. men er ikke helt uvanlig å ikke finne den. Vi sleit veldig forrige gang, fordi morkaen lå foran.

Vesle Helmine skrev:
Hvis du er så bekymret så burde du spandere på deg en privat ul. Evt ringe lege å høre om dere kan forsøke å finne lyden igjen. men er ikke helt uvanlig å ikke finne den. Vi sleit veldig forrige gang, fordi morkaen lå foran.

hvorfor har ikke jeg tenkt på privat ul føøør 
da ringer jeg imorgen tidlig og håper de vil trykke meg inn :)
takk <3

Krysser fingrene for at magefølelsen din ikke stemmer XXX
Klemmepå

Var på kontroll hos jordmor i uke 12 og da ville hun ikke prøve å finne lyden fordi det var vanskelig så tidlig. Ta privat UL ja, så slipper du å uroe deg ;-)

Legen min ville ikke en gangbprøve å finne hjertelydn, å da var jeg 12+6 uker:p Dette for ikke å gjøre meg bekymret om han ikke fannt den

Jeg krysser fingre og tær for at alt er bra med din lille spire, og forstår at du er beskymret. 
Dette er mitt 2 svangerskap og jeg er om 2 dager 12 uker :) 
Jeg har en doppler hjemme som jeg selv kan leite etter hjertelyden, og med min sønn fant jeg den i ca uke 10. Men nå kan jeg ikke finne den i det hele tatt... Jeg tar ennå å ikke prøver å beskymre meg for mye, for det kan være så mange grunner, som f.eks at morkaken ligger i veien, spiren din ligger langt bak eller at den ligger rett under en av dine pulsårer (som gjør at den ikke er lett og høre... Du kan jo selfølgelig ta en priv. ul, men vis du ikke har blødninger så kanskje du ikke skal beskymre deg for mye(?). 
Jeg har hatt en god del smerter og selv trodd at dette ikke gikk bra, men igjen, det kan være så mangt, alt fra livmoren som vokser, til rett og slett bare vanlig magesmerter ( som vi får om vi er gravid eller ikke)... Jeg har hatt forstoppelse uten at jeg viste det, og det var det de mente var opphavet til mine smerter... Men igjen, er du beskymret, KREV TIME TIL LEGE!!! 
Det er ingen andre enn deg som kjenner kroppen din, og du som vet best hva det muligens er :) 
Masse lykke til, og håper det ikke er noe gale :)

Tamera1985 skrev:
Jeg krysser fingre og tær for at alt er bra med din lille spire, og forstår at du er beskymret. 
Dette er mitt 2 svangerskap og jeg er om 2 dager 12 uker :) 
Jeg har en doppler hjemme som jeg selv kan leite etter hjertelyden, og med min sønn fant jeg den i ca uke 10. Men nå kan jeg ikke finne den i det hele tatt... Jeg tar ennå å ikke prøver å beskymre meg for mye, for det kan være så mange grunner, som f.eks at morkaken ligger i veien, spiren din ligger langt bak eller at den ligger rett under en av dine pulsårer (som gjør at den ikke er lett og høre... Du kan jo selfølgelig ta en priv. ul, men vis du ikke har blødninger så kanskje du ikke skal beskymre deg for mye(?). 
Jeg har hatt en god del smerter og selv trodd at dette ikke gikk bra, men igjen, det kan være så mangt, alt fra livmoren som vokser, til rett og slett bare vanlig magesmerter ( som vi får om vi er gravid eller ikke)... Jeg har hatt forstoppelse uten at jeg viste det, og det var det de mente var opphavet til mine smerter... Men igjen, er du beskymret, KREV TIME TIL LEGE!!! 
Det er ingen andre enn deg som kjenner kroppen din, og du som vet best hva det muligens er :) 
Masse lykke til, og håper det ikke er noe gale :)

Er ikke mye godt og ikke finne hjertelyden når man fant den så lett med første mann.. ringer til privat ul å håper de vil ta meg inn idag eller morgen :) hadde MA i sist svangerskap og kroppen min reagerte ikke på noen måte. ingen smerter ingen blødning så stoler liksom ikke helt på det heller :/ håper det går bra inni magene våres :)
krysser alt som krysses kan <3

Pga smertene fikk jeg en ul.. men der så de egentlig kun etter om jeg hadde nyrebekkenløsning,gallestein og utvendig svangerskap... men fikk se en ca 2,5 cm liten skatt med bankende hjerte og nok forstervann... det var det eneste han kunne si,siden han ikke var utdannet gyn. Så har fått sett den lille... men prøver å bare slappe av å tenke at ingen svangerskap er like, for jo mer jeg stresser, så verre er det for den lille... Håper det er liv i spiren din, å satser på du bare er "overbeskymret" mor :P Masse lykke til og håper du kommer til fort :) venter i spenning på oppdatering :)

Tamera1985 skrev:
Pga smertene fikk jeg en ul.. men der så de egentlig kun etter om jeg hadde nyrebekkenløsning,gallestein og utvendig svangerskap... men fikk se en ca 2,5 cm liten skatt med bankende hjerte og nok forstervann... det var det eneste han kunne si,siden han ikke var utdannet gyn. Så har fått sett den lille... men prøver å bare slappe av å tenke at ingen svangerskap er like, for jo mer jeg stresser, så verre er det for den lille... Håper det er liv i spiren din, å satser på du bare er "overbeskymret" mor :P Masse lykke til og håper du kommer til fort :) venter i spenning på oppdatering :)

Har ringet il privat ul å vi har vist bare 1 i drammen med 2 ukers vente tid så det har jeg ikke tid til! ringet legen ang å sende hendvisning, men det kunne dem heller ikke... så blir nok ikke tatt på alvor! helsevesnet idag er ikke noe jeg vil ta av meg hatten for..! 
så vi gikk i innkjøp av en engelsaund eller åssen d skrives ;) tar ting i egene hender å håper vi finner lyden til gullet og vente på ord ultralyd i uke 19 =)

Men har du noen svangerskapssymptomer da? :) Jeg har ofte tenkt sånn som du, og jeg er sikker på at vi ikke er alene om de tankene. Men jeg har forsatt symptomer og da tenker jeg at alt er bra der inne :) 

tyren88 skrev:
Men har du noen svangerskapssymptomer da? :) Jeg har ofte tenkt sånn som du, og jeg er sikker på at vi ikke er alene om de tankene. Men jeg har forsatt symptomer og da tenker jeg at alt er bra der inne :) 

nei merker ikke så mye til det mere. hadde litt vondt i bekkenet d er det eneste :S

Nå vet jeg ikke hvor du bor, men du nevnte Drammen, fra Drammen til Tønsberg tar det vel 30-40 minutter? Kvinnedoktor (meg og magen) er veldig flink og der er det nok ikke to uker venting heller. Prøv å dra dit davel :-)

Du må ikke bli beskymret vis du ikke finner hjertelydenl... du er ikke så langt på vet :) tenk posetivt vennen :)

Kan jo prøve det FruAH sier :)

Enig med Fru AH over her! Det er jo bare en svipptur! Jeg må kjøre fra Tønsberg til Riksen hver gang jeg skal ta ul, det er litt kjipt, men for en gang skyld ville jeg ikke nøket med å ta turen til Kvinnedoktoren :-) han er flink, varm og ikke minst, jeg fikk time på dagen hos han sist! Jeg håper du har fått bruk for angelsounden din. Å visst ikke, må du ikke bli mere stresset. Jeg jeg fant ikk lyden med den pga at morkaken lå foran. men det gikk helt fint alikevel.

Sender en link til kvinnedoktoren: http//www.kvinnedoktor.no/

Tusen takk er mere roligere nå :D
dere er utrolig godt å ha <3 takker

Back
Topp