Dårlig mage

tingeling1990

Glad i forumet
Hei!
Dette er andre graviditet og er nå 8+5. Første ukene var jeg sykt plaget med MYE luft og treg mage. Det var så vondt. Var plaget med treg mage med første barnet også men ikke så mye. Men for ca 2 uker siden snudde det helt om til å bli løs mage. Jeg har nesten konstant mageknip, og går på do flere ganger om dagen. Spiser mat og blir kjempedårlig i magen, rett på do:/ er fortsatt plaget med mye luft men litt mindre enn de første ukene. Magen jobber og buldrer hele tiden. Våkner om morgenene med mageknip. Har verken lest eller erfart dette før. Titter etter blod hver gang jeg er på do da jeg er redd det betyr det ikke går bra :/

Flere med trøblete mage?

Du, jeg har hatt sånn jeg også! Begge mine svangerskap! Husker jeg var så redd fordi forstoppelse er «normalt» men mageknip og diaré «er tegn på mensen» til meg er det VELDIG vekselvis hard/løs mage. Og hadde sikkert 1-2 uker med kun løs mage, og nå er det hard mage igjen, også plutselig knipe og løs et par dager. Det er slik jeg har fortsatt det heelt normalt❤️ Min mor fortalte hu og hadde det, ingen grunn til bekymring

Du, jeg har hatt sånn jeg også! Begge mine svangerskap! Husker jeg var så redd fordi forstoppelse er «normalt» men mageknip og diaré «er tegn på mensen» til meg er det VELDIG vekselvis hard/løs mage. Og hadde sikkert 1-2 uker med kun løs mage, og nå er det hard mage igjen, også plutselig knipe og løs et par dager. Det er slik jeg har fortsatt det heelt normalt❤️ Min mor fortalte hu og hadde det, ingen grunn til bekymring
Så "godt" å høre :) er bare så rart når jeg ikke hadde det slikt sist, og ja litt den samme med meg mtp mensensymptom og løs mage.. Da satser vi på det går over snart og at det bare er vanlig :)

JA! Helt forferdelig. Og det er brødmat her som gir ekstrem mageknip. Når jeg holder meg unna brødmaten og knekkebrødene som jeg levde på de første 8 ukene så er magen fin. Ingen havregrøt, ingen korn så går det bedre.

Drikker mye smoothie og kefir som ser til å hjelpe. Sikkert placebo, men forestiller meg kjølende effekt på tarmene ala noe slikt en får av yoghurt på brannblemme xd

Jeg leste noe om dette for et par dager siden... progesteron påvirker glatt muskulatur i tarmene så de blir litt treigere enn normalt. Jeg sliter med samme greia. Spesielt luft.

Sliter også mye med løs mage, men jeg kan oppleve å være hard i magen ved et dobesøk, og neste er jeg hatt igjen.

Back
Topp