Dårlig mage

babyliten

Forelsket i forumet
De siste to dagene har jeg slitt skikkelig med magen. Først får jeg skikkelig mageknipe før jeg så må bare løpe på do. Er løs i magen, noe som er litt kjedelig. Er det for at magetrollet begynner å ta stor plass?

Jeg har også hatt det sånn innimellom nå den siste måneden! I tillegg sliter jeg med en nydelig veksling av diaré og forstoppelse innimellom.. På apoteket fikk jeg de melkesyretablettene som heter "reise" for å gjøre det bedre. Tror det er veldig vanlig å være "rar" i magen på diverse måter under graviditeten.

Tror det er vanlig å få litt problemer med magen når babyen blir større og det blir mindre plass til tarmene! Er morsomt å se bilder av hvordan innvollene blir presset litt oppover når magen vokser! Sliter også med hard og løs mage for tiden!

Har slitt med magen i årevis uten at de har funnet noe galt, så for meg er mageplagene jeg har nå helt normale. Her veksler det mellom alt, hele tiden :p Men prøver hele tiden å huske på å drikke nok, spesielt samtidig som jeg spiser. Forstoppelse nå er ikke festlig! Redd for å skvise ut mini :(

Takk for alle forskjellige svarene :-) jeg har slitt selv med forstoppelse siden keisersnittet for 7 år siden, så er nesten en befrielse å få til å gå så ofte på do :p men kunne ha vært en mellomting, samtidig som at magesmertene er så intense til tider at jeg tror nesten det er fødsel på gang :p haha.

Jeg hadde det sånn som deg noen dager forrige uke, men det vekslet litt mellom treg og løs mage. Nå er det hvertfall over :)

Back
Topp