Dårlig kjemi med helsesøster :(

hensja

Glad i forumet
VIP
Blæh... Har vært i kontakt med helsesøster allerede et par ganger i forbindelse med veiing av tvillingene, og må innrømme at vi har utrolig dårlig kjemi. Jeg syns hu er arrogant og har en skikkelig ovenfra-og-ned-holdning. Urk... Hu behandler meg og mannen min som om vi ikke har peiling på hva vi driver med, og virker rett og slett mistroisk til oss. Og det gjelder ting som flaskemating, bleieskift osv. Vi har en sønn på to år som også var flaskebarn, og som vi aldri har hatt noen problemer med, men det virker ikke som hu tror at vi kan noe om babyer. Hu kjenner oss ikke i det hele tatt, og vet ingenting om oss. Hu stiller hele tiden kritiske spørsmål som insinuerer at vi har gjort dårlige valg... "Å... Følte dere dere virkelig klare til å dra fra sykehuset etter bare 4 dager med premature tvillinger???" (Det var ingen grunn for at vi skulle være der lenger. Vi følte oss supertrygge, jentene var 100% i toppform og vi har tross alt et barn til å ta oss av hjemme. Leger og jordmødre syns vi skulle "komme oss hjem"...) "Å... Er dere på "farten" allerede? Syns dere virkelig det er greit???" (Jeg sa at vi hadde litt dårlig tid fordi vi måtte innom en butikk å bytte noe babytøy før neste mating.) "Å... Skal du virkelig ikke amme?" (Av flere årsaker KAN jeg ikke amme, uansett om jeg vil det mer enn noe annet...) Hu syns også at vi er veldig unge til å ha barn (vi er 26 år begge to, blir 27 i år). Kjipt å ha dårlig kjemi altså... Har aldri hatt det med noen før jeg... Noen som vet om det er vanlig å bytte helsesøster? Er det like "akseptert" som å bytte jordmor man har dårlig kjemi med??

Huff så trist å høre :( jeg ville nok prøvd å bytte helsesøster da. Virkelig uprofesjonelt å holde på slik mener nå jeg. For unge for å ha barn?!?! Hvem sier slik?!
Dere kjenner barna deres best! Jeg ville tatt en tlf til helsestasjonen og forklart situasjonen og hørt om du kan komme til en annen helsesøster :)

Jeg hadde ei sånn på min første.
Jeg fikk byttet og jeg sa og fra hvorfor, og beklaget at jeg følte det slik, men at jeg heller ikke føle at å dra til helsestasjonen var ett ork. Jeg gruet meg jo til hver gang jeg skulle avgårde, når det egentlig skal være en glede :S
Nå har jeg ei fantastisk dame som virkelig vet hva hun driver med, og som vet hvilke råd og forskjellig hun kan komme med uten at det blir noe negativt av det :)

Huff så trist å føle det slik!
Helsesøster skal jo være en støttespiller!!! Du får høre om du kan bytte, om det ikke går så gi henne beskjed om hvordan du oppfatter henne. Er jo ikke sikkert at hun mener å væe slik...

Sent from my GT-N7000 using BV Forum mobile app

Sa hu virkelig at dere er for unge????? Hallo 26/27 må nå være helt perfejt spør du meg! Selv er jeg 31(blir 32) og skule gjerne fått tidligere dersom jeg hadde muligheten!

Det var trist å høre. Jeg har ikke vært fornøyd med helsesøsteren til førstemann. Jeg følte jeg fikk mer spørsmål av å snakke med henne, de spørsmålene jeg hadde ble avfeid. Hennes første ord til meg var "det var en liten gutt, ja jeg sier ikke han er dverg, har dere kortvokste i familien". Dessverre gikk det ikke å bytte, men om du har mulighet til det ville jeg gjort det. Det er tøfft å være mor og da er det viktig å ha noen "kyndige" på ditt lag som kan hjelpe deg om du har spørsmål og ikke får deg til å føle deg verre.

Hvis legene på sykehuset så dere kunne dra hjem, så hvorfor ikke? Om dere er klar for å være på "farten" så kan ikke hun si noe på det. Tror du klarer dere fint!

Hjelpe meg, altså.. Hør om dere får bytte, hun virket jo ikke riktig god. Vi slapp unna slike problemer sist på grunn av veldig ustabilt personale på helsestasjonen. Vi hadde ikke samme helsesøster to ganger.. :p Så hvis det var en vi ikke likte var det ikke så farlig siden vi aldri så henne igjen.

Hør om du får byttet. Det har jeg gjort tidligere for at jeg ikke syns kjemien var tilstede.

Sent from my GT-I9100 using BV Forum mobile app

Back
Topp