Dårlig julekalender eller fin?

Krösa Maja

Forumet er livet
Jeg er så lei av å pakke inn 72 gaver hvert år, så er det egentlig bare ræl som går i stykker eller blir borte.
I år har jeg fundert og fundert på hva vi skal gjøre og tenkt aktivitetskalender, men så er jeg så variert i form så jeg kan ikke planlegge ting vi skal gjøre i god tid i forveien. Jeg er veldig alene med ungene i ukedagene så kan ikke regne med far der.
Så kom jeg over boken snøsøsteren, som er lagd som en kalender. Lese kan jeg alltid få til tenker jeg, og tenker at vi kan få en god rolig stund sammen mens jeg leser en fortelling hver dag. Eller er det bare en teit kalender? Må barna ha gaver hver dag i desember?
Hva tenker dere? :)

Mine fpr velge seg en fersigkalender, eldste på 10 velger schleich og hu på 3 velger nok smartis[emoji23] mannen sa stopp her når mellomste kom, for gavene ble bare dyrere og dyrere og dette kalenderstyret gikk helt ut av kontroll (ser dette er blitt litt trend) jeg syns avsolutt kalenderen du har tenkt på er innafor og høres veldig koselig ut[emoji5]

Mine fpr velge seg en fersigkalender, eldste på 10 velger schleich og hu på 3 velger nok smartis[emoji23] mannen sa stopp her når mellomste kom, for gavene ble bare dyrere og dyrere og dette kalenderstyret gikk helt ut av kontroll (ser dette er blitt litt trend) jeg syns avsolutt kalenderen du har tenkt på er innafor og høres veldig koselig ut[emoji5]

Tenkt på de ferdig kalenderne vi også, men fant liksom ikke noe som eldste kunne like.
Og ja, det blir veldig dyrt. Tror vi brukte rundt 1500-2000 på hver ifjor. Blir fort mye penger i julen da [emoji85]

Jeg vokste opp med sjokoladekalender til 10 kr og led ingen nød. Syns det er teit at alle forventer gavekalendere, og tror ofte det er mer styr enn det faktisk er verdt. Men nå har jeg ingen barn enda, så...

Jeg hadde kalender til Barne-TV husker jeg, men sånn er det jo ikke lenger. Ja, det er ganske så høye forventinger nå.
Jeg blir bare usikker på om jeg er skikkelig kjip nå[emoji85]

Jeg hadde kalender til Barne-TV husker jeg, men sånn er det jo ikke lenger. Ja, det er ganske så høye forventinger nå.
Jeg blir bare usikker på om jeg er skikkelig kjip nå[emoji85]
Nei, jeg syns faktisk ikke du er kjip.
Jeg syns derimot at mange barn nå til dags er bortskjemte og får alt de peker på..
Man vil liksom ikke skuffe de.
Men bare forklar at det blir mye styr og si at de kan velge en i matvarebutikken, evt bruk snøsøsteren. Da får dere tilbragt tid sammen og er ikke det viktigere enn materielle ting som de egentlig ikke trenger?

Jeg fikk to smågodt hver dag, eller noe tilsvarende. Det har jo tatt helt av med at ungene skal få gaver hver dag fram til julaften, for så å få masse gaver på julaften..

Du er på ingen måte kjip hvis du dropper de crazy gavegreierne. Gå for snøsøsteren, så gjør dere noe hyggelig sammen :)

Jeg Googlet bare kjapt da jeg ikke har hørt om snøsøsteren, men jeg tror det kan være veldig koselig:happy: og jeg vil ikke kalle det kjipt, nei! :Heartred

Synes forslaget ditt til kalender høres helt supert ut! Hva er vel bedre enn kvalitetstid sammen? :)

Den adventskalenderen jeg husker (og likte) aller best som barn var en jeg og pappa lagde sammen av fyrstikkesker før advent, og så fikk jeg en ny liten blank (edel)stein hver dag. Det var nok kjøpt på hobbybutikk elns. Litt snålt, men jeg syntes det var skikkelig stas!

Jeg synes det høres bra ut jeg, det viktigste med jula er familien og kvalitetstid, og en slik kalender lærer dem jo det på en fin måte?

Vi har kun sjokoladekalender til en tier [emoji39] Begge barna er happy. Eneste er på julafta. Da er det en julesokk med snop og en pakke med dvder å kose seg ekstra med.

Julen har i «tatt litt av» for mange av oss. Ja jeg inkluderer meg selv, for det blir alltid dyrere enn beregnet her også..
Jeg syns det høres fantastisk ut med en lesekalender. Og jeg vet at datteren min på 8 også hadde likt det. Samtidig vet jeg at hun nok (dessverre) ikke hadde syns det var like kult å fortelle på skolen og høre om alle de andre som får pakker, sjokolade og what not.

Eldste har fått 24 "selbuvotter" med tall, så håper farmor har strikka sånn til yngste nå. Vi putter 1 sjokolade i hver, 2 på lørdagene. Har kjøpt fra søstrene grenes som regel, de figurene med hvitt inni. Ser det selges mange sånne med små poser el til gjenbruk. Og da kan du putte oppi lapp kvelden før/tidlig morgen om du er oppe før de hvis du finner ut at du orker mer.

Men Snøsøsteren må det jo være mange som skal lese i år, for den har jo solgt noe helt enormt til barnebok å være! Vurderer å kjøpe den selv, men yngste bare ødelegger bøker enda.

Tenk så koselig det blir da [emoji173]️ d skaper minner barna blir å huske mye bedre enn hva de fikk i gavekalender :)

Jeg har kjøpt Snøsøsteren, tenkte jeg skulle lese den med eldste som en kalender (vi har Rampenissen i tillegg).

Bare for å advare: gråter du ikke av denne, så vet ikke jeg :-pTenkte jeg skulle lese den på forhånd og hulket meg gjennom den her en kveld :D Nydelig bok, både historien og tegningene!

Jeg Googlet bare kjapt da jeg ikke har hørt om snøsøsteren, men jeg tror det kan være veldig koselig:happy: og jeg vil ikke kalle det kjipt, nei! :Heartred

Hørt den skal være en veldig fin julefortelling, men mange får nok denne i tillegg til vanlig kalender, men jeg har bare lyst til å tone det helt ned [emoji28]

Hørt den skal være en veldig fin julefortelling, men mange får nok denne i tillegg til vanlig kalender, men jeg har bare lyst til å tone det helt ned [emoji28]
Begge deler syns jeg hørtes veldig mye ut igjen, syns du har en god plan, jeg :)

Back
Topp