Dårlig immunforsvar

Knopp

Forelsket i forumet
Desemberskatter 2016
Huff! Nå er jeg syk igjen. Jeg var forskjølet i starten av september og ble forskjølet igjen for 2 uker siden. Nå er jeg jaggu blitt forskjølet igjen for 3. gangen på 2 måneder.
Noen andre med dårlig immunforsvar for tida? Er det vanlig hos gravide?

Eg! Føler eg har gått å vært forkjøla heile svangerskapet! Har så korte pausar mellom kver gang :( Nesten redd eg har fått halsbetennelse denne gangen då mandlane er enorme!! :(

Jeg har vært sjuk en uke nå. Influensa, slapp, forferdelig hoste og øyekatarr. Har ikke vært syk tidligere så er sikkert derfor ALT kommer nå. Er så lei, og redd for at jeg ikke skal komme meg til hektene i tide før fødsel...

Har vært forkjøla 5 ganger siden mars og 1 gang med influensa. Generellt sett småsnufsen hele tiden så gleder meg til imunforsvaret blir satt opp igjen:p

Legen sa til meg at de anbefalte influensavaksina til gravide fordi vi er mer utsatt for en kraftig influensa pga dårligere imunforsvar, men jeg skal ikke si helt sikkert

Her verker det i alle ledd, feberen er på plass, vondt i mandlene (jeg ikke har) :(

Jeg har fått bronkitt av alt!! :(
Føler jeg hoster bebisen ut snart, og har allerede den vonde stikkingen i bekkenet ;( helt grusomt!

Så kjedelig med sykdom. Selv er jeg bare forskjølet med snufsing, nysing og tett nese. Jobber som lærer og lurer på om anstrengelse gjør at det blir slik. Vurderer å høre med sjefen min om å få noen kortere dager slik at jeg får slappet litt av, i stedet for å be legen sykemelde meg. For jeg føler meg ellers ganske kvikk og oppegående :)
Jeg har så vanskelig for å be om slikt. Har så høye forventninger til meg selv og hater å syte.
Hva tenker dere?

Har også hørt at immunforsvaret blir litt dårligere når man går gravid, kroppen er liksom opptatt med andre ting! :) jeg har heldigvis sluppet unna så langt! Pleier å være syk forholdsvis jevnlig, men siden jeg ikke jobber i svangerskapet så slipper jeg unna veldig mye folk og smitte, og d er nok d som har redda meg. Og flinkere til å spise ordentlig og mer tid til å sove skikkelig å alt sånnt... d hjelper masse! Hadde jeg hatt vanlig arbeidshverdag hadde jeg nok vært helt slått ut! :o

Har dårlig immunforsvar til vanlig, men holder meg veldig frisk når jeg er gravid faktisk!

Back
Topp