Dårlig immunforsvar!

Klatremus

Glad i forumet
♡ Maibarna ♡
Sommerfuglene 2017
Nå er jeg syk med feber for fjerde gang på tre måneder. Trener og spiser relativt sunt. Tar tran og multivit. Jeg er lei!
Hva kan jeg gjøre for å styrke immunforsvaret mitt?
 
Vaske (min 30 sek helst 1 min +)/sprite hendene (15 sek minst) relativt ofte (spes når du er ute blant andre). Da unngår du smitten og dermed får mindre behov for boost. Ellers må jeg meddele at immunforsvaret bedres av sykdom og du har nok et ganske godt immunforsvar.
 
Vaske (min 30 sek helst 1 min +)/sprite hendene (15 sek minst) relativt ofte (spes når du er ute blant andre). Da unngår du smitten og dermed får mindre behov for boost. Ellers må jeg meddele at immunforsvaret bedres av sykdom og du har nok et ganske godt immunforsvar.
Håndhygiene er noe jeg kan bli bedre på, takk for tips!
 
Det er så kjipt å være i en sånn periode. Håndhygiene er kjempe viktig. Og prøv å få nok søvn. Kanskje ikke alltid like enkelt med en bebis i hus. :)
 
Det er så kjipt å være i en sånn periode. Håndhygiene er kjempe viktig. Og prøv å få nok søvn. Kanskje ikke alltid like enkelt med en bebis i hus. :)
Ja, dårlig søvn og litt stress kan nok påvirke en del. Baby er på vei til å sove bedre så da kan jeg og sove litt mer fremover :)
 
Burde jeg passe på å ikke bli kald, eller er det en myte at "trekken" er farlig?
 
Burde jeg passe på å ikke bli kald, eller er det en myte at "trekken" er farlig?
Det er et evig spørsmål her hjemme. Samboern mener trekken er farlig og jeg mener at det er noe gamlinger sier :p vi ler godt av det! Han har alltid sovet med vinduet igjen og jeg må ha det åpent, hvis ikke våkner jeg og føler at jeg ikke får puste. Men da ligger vi under en god og varm dyne.
 
Jeg er aldri syk. Bank i bordet!

Jeg sverger til sunt kosthold, regelmessig trening og å være mye ute - uansett vær. Ellers er ullsokker et must med en gang gradestokken viser mindre enn 10 grader.

De få gangene jeg kjenner antydning til å kunne bli syk legger jeg meg under pleddet/dyna og slapper av etter beste evne. Dagen etter er jeg som regel helt fin igjen. :)
 
Jeg er aldri syk. Bank i bordet!

Jeg sverger til sunt kosthold, regelmessig trening og å være mye ute - uansett vær. Ellers er ullsokker et must med en gang gradestokken viser mindre enn 10 grader.

De få gangene jeg kjenner antydning til å kunne bli syk legger jeg meg under pleddet/dyna og slapper av etter beste evne. Dagen etter er jeg som regel helt fin igjen. :)
Da er det på med ullabbene!
 
Det er et evig spørsmål her hjemme. Samboern mener trekken er farlig og jeg mener at det er noe gamlinger sier :p vi ler godt av det! Han har alltid sovet med vinduet igjen og jeg må ha det åpent, hvis ikke våkner jeg og føler at jeg ikke får puste. Men da ligger vi under en god og varm dyne.
Vi sover med åpent vindu og har det generelt kaldt hjemme. Og jeg er en frossenpinn, så går mye med ull. Men jeg får vel kle på meg litt ekstra...
 
Først og fremst, god bedring til deg :)
C-vitamin er bra :) god håndhygiene, og det å ikke slite seg ut. Spiller ingen rolle hvor mye vitaminer man trykker i seg hvis man er så sliten at immunforsvaret likevel blir svekket :/
Kle deg godt ute. Jeg bruker pannebånd (hater lue) og skjerf. Og ullsokker. Viktig å ikke bli svett og kald tror jeg :)
 
Burde jeg passe på å ikke bli kald, eller er det en myte at "trekken" er farlig?

Man må alltid ha bakterie eller virus i kroppen for å bli syk! Men mener det er slik at grobunnen for de blir bedre om man fryser mye.. ?

Jeg går støtt uten sokker og kan være mye kald på føttene, uten at eg blir noe oftere syk av den grunn..
 
Back
Topp