Kan bare skrive ut i fra egne erfaringer... Jeg "følte" raskt på meg at noe var galt. Fikk da legetime en torsdag og HCG var da på 1900, HCG ble målt dagen etter (grunnet helg) og var da på 2100. Ble henvist til tidlig ultralyd og var der onsdag uken etter, alt så fint ut, et lite knøtt med bankende hjerte (6+1 på vei). Gynekolog sa da at hun alltid foretrakk å la det gå minst 3-4 dager mellom HCG målingene, fordi det kunne variere noe. HCG ble målt på nytt- da til 3900. Var altså en stigning der, men veldig liten. Jeg var beroligget pga fin ultralyd, men hadde liksom en anelse om at noe var galt og plutselig kom det brunt blod/utflod... Fikk derfor time hos en privat gynekolog lørdag morgen, alt så fint ut, knøttet hadde vokst og hjertet banket fortsatt. Lørdag kveld var det som noe "poffet" på venstre siden i magen min, noen minutter etter fosset det blod, og det var ingen tvil om hva som skjedde.
Kanskje ikke noe "trøst" å høre dette, men min erfaring er at både HCG målinger og tidlig UL er "falsk trygghet". Jeg bekymret meg nesten syk, og ville ha kontroll og sjekke at "alt var bra" hele tiden.
Hos meg var det motstridende tegn- lav HCG stigning, kvalme forsvant, men UL så fint ut og hjertet banket. Jeg mistet 6+4 dager og hadde da vært kjemperedd og bekymret og "følt" at noe var galt i halvannen uke.
Min beste trøst til deg er det gynekologen min sa- at HCG gjerne ikke skal måles oftere enn hver 3-4 dag. Har til og med lest enkelte her inne skrive en uke. Jeg var kvalm fra ca 4+2, før kvalmen brått forsvant 4-5 dager etter, det var vel første tegn på at noe ikke var bra med lille