Dårlig form allerede!?

Heloise

Andre møte med forumet
Julibarna2024☀️
Hei alle,

Kvalmen sniker seg sakte men sikkert på meg dag for dag, og jeg blir påminnet nøyaktig hvordan de første månedene av graviditeten sist gang var… neiiiiii, jeg trodde jeg kunne slippe unna dette!!!

Er det andre som føler seg dårlige allerede?

Min største bekymring er definitivt jobben. Om jeg husker riktig fra sist graviditet var uke 7 og 8 helt forferdelige med kvalme og oppkast. Var dog lett å skjule sist med 100% hjemmekontor pga covid.

Ooouuufff, kvalmen presser på og jeg er kun 5+4 :wacky: misforstå meg rett - er veldig veldig takknemlig for denne spiren :Heartbigred

Men kanskje noen har tips mot kvalmen?

Jeg hadde også håpt å slippe unna denne gang, men Neida, som deg kom det faktisk tidligere enn sist. Hadde også hjemmekontor ved forrige graviditet og fikk det til å funke på et vis. Har bestilt legetime, mrn var ikke ledig før om en drøy uke. Denne uka har imidlertid vært bedre enn forventet, så jeg hadde begynt å tro at jeg var over kneika. I dag kom det tilbake for fullt, og jeg har ikke fått gjort noe som helst føler jeg.

Ingen veldig gode tips herfra dessverre annet enn å hvile godt og ta det med ro. Lettere sagt enn gjort når man har en liten en fra før.

Jeg hadde også håpt å slippe unna denne gang, men Neida, som deg kom det faktisk tidligere enn sist. Hadde også hjemmekontor ved forrige graviditet og fikk det til å funke på et vis. Har bestilt legetime, mrn var ikke ledig før om en drøy uke. Denne uka har imidlertid vært bedre enn forventet, så jeg hadde begynt å tro at jeg var over kneika. I dag kom det tilbake for fullt, og jeg har ikke fått gjort noe som helst føler jeg.

Ingen veldig gode tips herfra dessverre annet enn å hvile godt og ta det med ro. Lettere sagt enn gjort når man har en liten en fra før.
Tror også jeg får bestille meg legetime for eventuell medisin mot kvalmen.

Gikk liksom rundt et vis med jobb og kvalme sist ja, da all jobbing ble gjort fra senga med typ fri tilgang til pauser, versus å faktisk være fysisk på jobb :sour: vel vel det må gå på et vis

I forrige svangerskaps slapp jeg unna kvalme og oppkast, hadde litt men det var fullt overkommelig. Men bekkenet begynte sinnsykt tidlig, merket det allerede i uke 10 og var 100% sykemeldt fram til termin fra rundt uke 20.

Denne gangen begynte det allerede rundt 4 uke, og jeg er 50% sykemeldt men regner med at jeg må over til 100% dessverre, ikke så mye råd fra meg heller men jeg fikk beskjed om å drikke mye for det om det kom opp igjen og ta det med ro og slappe av.

Har dere hørt at medisinen utviklet mot svangerskapskvalme ble godkjent i Norge i år? Xonvea:) den skal jeg ordne meg resept på, for kvalmen ødela livskvaliteten min i månedsvis forrige gang:stop

I forrige svangerskaps slapp jeg unna kvalme og oppkast, hadde litt men det var fullt overkommelig. Men bekkenet begynte sinnsykt tidlig, merket det allerede i uke 10 og var 100% sykemeldt fram til termin fra rundt uke 20.

Denne gangen begynte det allerede rundt 4 uke, og jeg er 50% sykemeldt men regner med at jeg må over til 100% dessverre, ikke så mye råd fra meg heller men jeg fikk beskjed om å drikke mye for det om det kom opp igjen og ta det med ro og slappe av.
Åh håper jeg slipper unna problemer med bekkenet! Hvilke symptomer har du fått som gjør at kjenner det allerede? Stråling nedover lår eller gjør det veldig vondt i korsrygg?

7+1. Dårlig form her også. Supersliten. Kvalm. Vært kvalm og hatt brekninger i snart 2 uker. Men i dag har det vært et par runder med oppkast...
Merker jobb byner å bli ganske utfordrende, jobber på sykehjem. Alt av lukter framkaller kvalme og brekninger, tåler vanligvis alt uten problemer. Satser på å komme gjennom arbeidshelga, så får vi vurdere en legetur over helga

7+1. Dårlig form her også. Supersliten. Kvalm. Vært kvalm og hatt brekninger i snart 2 uker. Men i dag har det vært et par runder med oppkast...
Merker jobb byner å bli ganske utfordrende, jobber på sykehjem. Alt av lukter framkaller kvalme og brekninger, tåler vanligvis alt uten problemer. Satser på å komme gjennom arbeidshelga, så får vi vurdere en legetur over helga
Det høres slitsomt ut.. Håper arbeidshelga di går så fint som overhode mulig. Her kommer kvalmen i bølger. Hadde en runde med skikkelig brekninger i går da jeg ryddet opp etter junior sin kveldsmat :laughing002 . Jobber som sykepleier, så spent på hvordan det utvikler seg :arghh:

Tror også jeg får bestille meg legetime for eventuell medisin mot kvalmen.

Gikk liksom rundt et vis med jobb og kvalme sist ja, da all jobbing ble gjort fra senga med typ fri tilgang til pauser, versus å faktisk være fysisk på jobb :sour: vel vel det må gå på et vis
Samme her, jeg regner nesten med at jeg får lov til å ha mye hjemmekontor nå også dersom jeg trenger det, men det er jo uansett ikke like enkelt å hvile ellers med en liten en. Kan jo ikke trekke seg helt ut fra livet hans heller.

Har starta med kvalme jeg også nå.. holdte på å kaste opp når de snakket om sjokolade på radioen liksom.. og når baby gulpa i stad, da var jeg nødt til å konsentrere meg hardt for å ikke kaste opp :playful:

Hei alle,

Kvalmen sniker seg sakte men sikkert på meg dag for dag, og jeg blir påminnet nøyaktig hvordan de første månedene av graviditeten sist gang var… neiiiiii, jeg trodde jeg kunne slippe unna dette!!!

Er det andre som føler seg dårlige allerede?

Min største bekymring er definitivt jobben. Om jeg husker riktig fra sist graviditet var uke 7 og 8 helt forferdelige med kvalme og oppkast. Var dog lett å skjule sist med 100% hjemmekontor pga covid.

Ooouuufff, kvalmen presser på og jeg er kun 5+4 :wacky: misforstå meg rett - er veldig veldig takknemlig for denne spiren :Heartbigred

Men kanskje noen har tips mot kvalmen?
Føler sånn med deg. :Heartred Min kvalme begynte også denne gangen 5+4 (de andre 2 gangene har den begynte i uke 7 og 8). Jeg er i uke 7+1 nå. Å jeg har desverre ingen gode råd. Men tror det hjelper litt å spise lite og ofte, drikke mye vann, frisk luft og ligge mest mulig når kvalmen er som verst. Velger i allfall å tro at det hjelper litt. Er så lei den kvalmen, men samtidig er jeg glad for å ha den. Jeg var ingen kvalm i sommer og ingen andre symptomer på graviditet, men mistet med MA i uke 9. Så denne gangen er jeg glad for at jeg kjenner noe, men skulle gjerne vært litt mindre kvalm.

Åh håper jeg slipper unna problemer med bekkenet! Hvilke symptomer har du fått som gjør at kjenner det allerede? Stråling nedover lår eller gjør det veldig vondt i korsrygg?
Det begynte med murring i korsryggen ved husarbeid og hvis jeg satt dårlig på jobb osv. Etter hvert begynte den å låse seg, men det var ingenting som når jeg begynte å få vondt i symfysen. Da var det som det gikk lyn fra skrittet og ned beina for hvert et skritt. En blanding av lyn og... vel som om noen prøvde å brekke meg åpen.

Back
Topp