Dårlig etter uttak

Feyra

Elsker forumet
Tilgangsansvarlig
Assistert-jentene
Sommerfuglene 2017
Søvnløs i september 2025
Pumpkin Bumps 2025
Dette er første gang vi har kommet så langt som til uttak, forrige forsøk ble avbrutt rett før uttaket, så jeg har ikke noe å sammenligne med. Så mitt spørsmål er, hvor dårlig er det vanlig å bli etter uttak?

Hadde uttaket igår, og sov stort hele dagen, helt til inatt da jeg våknet med enorme smerter i underlivet, jeg kaldsvettet og kastet opp. Når klinikken ringte sa jeg at jeg hadde hatt vondt, men hun svarte med at dette var normalt. Men jeg har fremdeles utrolig vondt, og greier ikke å stå oppreist eller ligge strekk ut. Har sovet omtrent hele dagen idag og, og har det ikke greit i det hele tatt.

Jeg har tatt paracet med jevne mellomrom, men det virker ikke som om det har noen effekt. Jeg er også redd for å både klage over noe som er veldig vanlig og som "alle" opplever, samt at selve innsett imorgen blir avlyst.

Det er absolutt ikke vanlig å ha så vondt nei.

Jeg har hatt 5 uttak, og på det ene uttaket fikk jeg sterke smerter etter uttak. Dro da tilbake og fikk en sprøyte med smertestillende satt i baken. Det hjalp. På det uttaket hadde jeg ikke fått det jeg skulle, da de ikke fikk satt venflonen.

Synes du bør ringe klinikken igjen, og forklare hvor ille det er.

God bedring!

Jeg synes også du bør ringe klinikken igjen.

Det er nok veldig forskjellig hvor mye smerter en har, men tror ikke det er så vanlig å bli så dårlig. Jeg hadde mer smerter i etterkant av dette siste uttaket enn de forrige, men lindret smertene noenlunde med varmeomslag og paracet. Det du opplever høres ikke helt godt ut, nei.

Håper du snart blir bra igjen. God bedring!

Takk! Prøvde å ringe dem, men tlf tiden var over kl 15.00. De har ikke veneflon der jeg gikk, men lokalbedøvelse og nesespray med morfin.

Jeg er litt usikker om jeg bare da skal vente til imorgen, istedet for å ringe vakttlf, er så utrolig redd for at de kommer til å avbryte forsøket!

Har ikke noe bra råd selv, prøv å ta mer ro og hvile. . Har hatt vondt og var sliten men ikke så ille som du beskriver.
Håper det blir bedre, ønsker deg god bedring og lykke til <3

Takk! Prøvde å ringe dem, men tlf tiden var over kl 15.00. De har ikke veneflon der jeg gikk, men lokalbedøvelse og nesespray med morfin.

Jeg er litt usikker om jeg bare da skal vente til imorgen, istedet for å ringe vakttlf, er så utrolig redd for at de kommer til å avbryte forsøket!

Jeg hadde ikke i nærheten av slike smerter. Har du fortsatt store smerter og er redd så syns jeg det er god nok grunn til å ringe vakttelefonen.

Du skal ringe vakttelefonen. Det du beskriver er ikke normalt. Du har nå fått ut flotte egg, men gullegget trenger en frisk kropp å vokse i!

Jeg fjernet egglederne i sommer og fikk komplikasjoner i form av indre blødninger. Da ble jeg dårlig slik du beskriver her. Jeg sier ikke det er det du har, men at du må ta vare på deg selv! Ring vakttelefonen du :)

Vil nok anbefale deg å ringe vakttelefon jeg også.. Skjønner du er redd for avbrutt forsøk, men det er viktig at formen er bra når du skal ruge å ❤

Uff,nei dette høres ikke normalt ut. Håper du har ringt.. De er jo veldig greie å snakke med,og det er uansett bedre å ringe en gang for mye.
Jeg sov også mye,var kvalm og svimmel. Tok paracet en gang på kvelden.. Ellers gikk det greit så lenge jeg var i ro.. Var veldig øm og hadde problemer med å sitte.. men absolutt ikke på måten du beskriver...!
God bedring og lykke til <3 <3

Jeg bestemte meg for å ikke ringe vakttlf, klinikken er i Haugesund og vi bor i Stavanger, så jeg ressonerte meg frem til at det var lite de kunne gjøre. Vi har jo uansett en legevakt i tilfelle det skulle bli virkelig ille.

Til gjengjeld tok jeg noen paracet og la meg, og stod opp igjen 5.30 slik at vi at kunne kjøre tidlig og være der når klinikken åpnet. De undersøkte meg, og sa at det var en del væske, men at jeg ikke var overstimulert. Fikk morfin i tablettform som hadde veldig god effekt, og skal inn igjen på fredag dersom det ikke gir seg.

Gladnyheten er at vi fikk satt inn et perfekt A egg!

Tusen takk kjære dere for gode råd!

Jeg bestemte meg for å ikke ringe vakttlf, klinikken er i Haugesund og vi bor i Stavanger, så jeg ressonerte meg frem til at det var lite de kunne gjøre. Vi har jo uansett en legevakt i tilfelle det skulle bli virkelig ille.

Til gjengjeld tok jeg noen paracet og la meg, og stod opp igjen 5.30 slik at vi at kunne kjøre tidlig og være der når klinikken åpnet. De undersøkte meg, og sa at det var en del væske, men at jeg ikke var overstimulert. Fikk morfin i tablettform som hadde veldig god effekt, og skal inn igjen på fredag dersom det ikke gir seg.

Gladnyheten er at vi fikk satt inn et perfekt A egg!

Tusen takk kjære dere for gode råd!

Gratulerer som ruger❤️

Grattis som ruger❤

Trodde det var normalt å ha så vondt etter uttak jeg...
Jeg hadde helt sykt vondt. Lå nesten bare å gråt, og tok mye Paracet, og varmepute på magen. Kunne så vidt gå eller strekke meg ut, som du også skriver. Verste jeg har opplevd så langt, så gruer meg i hel til neste gang..

Nå er der jo over, men ville bare si at nei der skal ikke gjøre sååå vondt. Men: de gangene jeg har fått ut rundt 20 egg, da hadde jeg så vondt jeg sleit med å gå den første uken og kunne ikke trene igjen før 3+ uker.
Er det på Hausken du har vært? De er jo veldig flinke og jeg har brukt de 3 ganger, vært i strålende form!
Fikk du mange egg ut?

Nå er der jo over, men ville bare si at nei der skal ikke gjøre sååå vondt. Men: de gangene jeg har fått ut rundt 20 egg, da hadde jeg så vondt jeg sleit med å gå den første uken og kunne ikke trene igjen før 3+ uker.
Er det på Hausken du har vært? De er jo veldig flinke og jeg har brukt de 3 ganger, vært i strålende form!
Fikk du mange egg ut?
Jepp, var hos Hausken, de sa også at det ikke skulle gjøre så vondt, men at de så en del væske som kunne forårsake det. Ble sykemeldt ut uken, var sengeliggende, men så ble det bedre uken etter.

Finn ut 10 egg, 1 inn, og har blitt gravid! :D

Jepp, var hos Hausken, de sa også at det ikke skulle gjøre så vondt, men at de så en del væske som kunne forårsake det. Ble sykemeldt ut uken, var sengeliggende, men så ble det bedre uken etter.

Finn ut 10 egg, 1 inn, og har blitt gravid! :D

Gratulerer så masse og jeg krysser fingrene for at spiren klorer seg fast i 40 uker! Lykke til

Gratulere:) jeg hadde så vondt. Spydde og var skikkelig dårlig. Jeg var på grensa til overstimulert. Fikk ut 29 egg.

Back
Topp