Dårlig etter SA, hva er normalt?

treskatter

Forelsket i forumet
Hei,

Begynte å blø med smerter i rygg i forgårs på toalettet. Kom lite i bindet, men når eg gikk på toalettet igjen blødde jeg en del da også. Dette var i 13-14 tiden på søndag. Litt brunlig utflod på mandag, og vondt i ryggen!

Var på UL, og gynekologen sa jeg hadde en god del blod i livmoren, og at det såg ut som forstersekken var tom. Må tilbake i morgen for å bekrefte at det ikke er noe foster der.

Om det forsatt er like mye blod (som det sikkert er, siden jeg ikke har blødd siden) så må jeg på Haukeland :(

Det jeg lurer på: jeg er kjempe sliten, trøtt og kvalmen kommer å går (har ikke vært kvalm før aborten) og mye vondt i rygg. Kroppen føles skikkelig uvel, er dette normalt? Kjenner jeg blir litt bekymret :(

Hei,

Begynte å blø med smerter i rygg i forgårs på toalettet. Kom lite i bindet, men når eg gikk på toalettet igjen blødde jeg en del da også. Dette var i 13-14 tiden på søndag. Litt brunlig utflod på mandag, og vondt i ryggen!

Var på UL, og gynekologen sa jeg hadde en god del blod i livmoren, og at det såg ut som forstersekken var tom. Må tilbake i morgen for å bekrefte at det ikke er noe foster der.

Om det forsatt er like mye blod (som det sikkert er, siden jeg ikke har blødd siden) så må jeg på Haukeland :(

Det jeg lurer på: jeg er kjempe sliten, trøtt og kvalmen kommer å går (har ikke vært kvalm før aborten) og mye vondt i rygg. Kroppen føles skikkelig uvel, er dette normalt? Kjenner jeg blir litt bekymret :(

Er forresten 6+5 i dag, selvom det mest sannsynlig ikke er noe hjerte som slår lenger i magen min..

Husker å ha sett en lignende tråd her om dagen. Det er iallfall min erfaring å være sliten og trøtt, nesten som influensa, etter SA. Om du får feber må du kontakte fastelege/legevakta med en gang.

Ved en sa blør man minst like mye som ved mens eller gjerne mer. Du kan nok bli dårlig av å ikke få det ut ja. Det kan også være psykisk... Godt du får oppfølging.

Jeg var dårlig når jeg mistet. Kvalm, uvel og følte meg helt forferdelig. Kroppen jobber jo med å få ut alt, så er ikke rart om man blir syk :/

Ved en sa blør man minst like mye som ved mens eller gjerne mer. Du kan nok bli dårlig av å ikke få det ut ja. Det kan også være psykisk... Godt du får oppfølging.
Ikke nødvendigvis. Jeg mista i november i fjor, da spottet jeg litt på morgenen da jeg sto opp, i 13 tiden kom en stor klump uten så mye blod rundt så kunne godt se at det var en fostersekk. Så spottet jeg til utpå kvelden og litt dagen etter. Aldri blødd så lite ved mens. Var i uke 6.

Takk for svar alle..

Var hos legen på mandag og målte hcg, den var på 18400 og da var jeg 6+3. Tok ny i dag, så blir spennende å se..

Back
Topp