Dårlig erfaring med NAN?

  • Trådstarter Trådstarter MH
  • Opprettet Opprettet

MH

Forelsket i forumet
No har lille kastet opp igjen. Sist ble vi jo veldig bekymret og dro på legevakta og ble sendt på sykehus.

Litt roligere i natt siden de ikke fant noe galt sist. Felles for begge kveldene er at vi ga han NAN....

Han tømmer magen to timer etter måltidet. Så er alt ok. Litt slapp, men tar etterhvert brystet og spiser. Så det virker som om han reagerer på NAN.

Noen med erfaring på dette?!
 
Ingen erfaring med nan, men kan det være at han får mer luft når han drikker fra flaske og at han kaster opp pga luft under melka? Her kaster lillesøster opp innimellom hvis det blir mye luft under amming og hun ikke får rapet nok underveis. Har kraftig utdrivingsrefleks og mye melk, så jeg har en teori om at hun sluker mye luft og blir vell full i magen, og da blir resultatet av og til at alt kommer opp; brekker seg to tre ganger på rappen og det kommer voldsomme mengder. Har tatt det opp med lege og hs fordi jeg ble bekymret, men utover mistanke om refluks el luft som presser opp melka, har de ikke noe svar.
Har forøvrig lest at noen kaster opp etter mme, men vet ikke hvorfor. Det må nok noen andre svare på. Håper du får gode svar. Ikke moro når de søte små kaster opp nei :-(

Sent from my GT-I9305 using BV Forum mobile app
 
Samme skjedde her da jeg begynte å gi nan. Kasta opp to ganger. Men fortsatte å gi litt nan og mm i overgangen. Å skjedde ikke flere ganger. Men min fikk hard mage av nan. Så vi har gått over til hipp :)
 
Har bare god erfaring med nan, gitt det i flere uker. Men kan være hard for magen ja så kan være lurt med malt. Evt hipp eller collett. Jeg prøvde hipp, men det resulterte i mye magevondt! Men alle barn er forskjellige så kan være verdt å prøve noe annet enn nan :)
 
Du kan også prøve den NAN'en de selger på apoteket som skal være lettere for magen for de minste. Litt dyrere, men kan være verdt det...heter NAN H1 eller noe sånt.
 
Brukte NAN på eldste mann uten problemer, har ikke prøvd nå.
Men jeg husker jeg brukte flaskene litt lenger, altså mindre hull, som det nevnes over.
 
Ingen erfaring med nan, men kan det være at han får mer luft når han drikker fra flaske og at han kaster opp pga luft under melka? Her kaster lillesøster opp innimellom hvis det blir mye luft under amming og hun ikke får rapet nok underveis. Har kraftig utdrivingsrefleks og mye melk, så jeg har en teori om at hun sluker mye luft og blir vell full i magen, og da blir resultatet av og til at alt kommer opp; brekker seg to tre ganger på rappen og det kommer voldsomme mengder. Har tatt det opp med lege og hs fordi jeg ble bekymret, men utover mistanke om refluks el luft som presser opp melka, har de ikke noe svar.
Har forøvrig lest at noen kaster opp etter mme, men vet ikke hvorfor. Det må nok noen andre svare på. Håper du får gode svar. Ikke moro når de søte små kaster opp nei :-(

Sent from my GT-I9305 using BV Forum mobile app
Brukte NAN på eldste mann uten problemer, har ikke prøvd nå.
Men jeg husker jeg brukte flaskene litt lenger, altså mindre hull, som det nevnes over.

Han fikk bare 15 ml på flaska. Og rapet godt etterpå. Har tenkt på dette med luft men...

Han spyr liksom helt til det bare kommer gul galle. Hadde det Vært luft så hadde vel brekningene gitt seg før?

Pappaen er allergisk mot litt div, så derfor eg hiver meg fort på den konklusjonen :-P
 
Sånn var frøkna vår etter Mme og.. Hun hadde alvorlig melke allergi.. Greit og teste for det kanskje?
 
Sånn var frøkna vår etter Mme og.. Hun hadde alvorlig melke allergi.. Greit og teste for det kanskje?

Tanken har slått meg. Nevøen min har også alvorlig melkeallergi. Men han fikk flammet utslett der oppkastet hadde truffet huden. Det har ikke vi opplevd.

Reagerte jenta di på morsmelken når du spiste melkeprodukter?
 
Tanken har slått meg. Nevøen min har også alvorlig melkeallergi. Men han fikk flammet utslett der oppkastet hadde truffet huden. Det har ikke vi opplevd.

Reagerte jenta di på morsmelken når du spiste melkeprodukter?
Jupp.. Holdt jeg meg unna melkeprodukter gulpet hun ikke, men rørte jeg det gulpet hun masse..
 
Hadde det samme på minsten. Vi har i etterkant funnet ut at han er laktose intolerant. Og at det kan være derfor han spydde av nan. Vi fant et annet merke som fungerte bedre. Husker ikke hvilken det var. Men han hadde mye nattevåk og magesmerter pga intoleransen. Så når han var 1 år kuttet vi melk med laktose og etter det har han vært bedre.
 
Hadde det samme på minsten. Vi har i etterkant funnet ut at han er laktose intolerant. Og at det kan være derfor han spydde av nan. Vi fant et annet merke som fungerte bedre. Husker ikke hvilken det var. Men han hadde mye nattevåk og magesmerter pga intoleransen. Så når han var 1 år kuttet vi melk med laktose og etter det har han vært bedre.

Tenkte å kjøpe et annet merke på apotek og teste det :)

Mye laktoseintoleranse i familien. Så spørs om ikke vi skal få testet det etterhvert!

Takk for tips :)
 
Back
Topp