Dårlig erfaring med Dulcolax...

Sphynx

Elsker forumet
Oktobermirakler 2013
Jeg har vært plaget med forstoppelse og hard avføring nesten hele svangerskapet. Har prøvd endel livsstilsråd og Duphalac (smaker blæææ[:'(])

Forrige helg kjøpte jeg Dulcolax tabletter. Tenk så deilig å bare ta to pittesmå tbl hver kveld istedenfor å tylle nedpå ekkel, søt mixtur 3 gang om dagen!

Jeg tok 2 tbl klokken 8 om kvelden, men ble sittende oppe ganske lenge. Etter ca tre-fire timer fikk jeg skikkelig ille magesmerter! [&:][&:] De var takvise og så smertefulle at jeg måtte holde meg fast i sofaen og fikk ikke puste [&:] (og jeg tenkte; shit! Dette er sikkert bare 1/10 av en middels rie, hjelpestrøstes NÅ gruer jeg meg!) Jeg kunne formelig kjenne hvordan den tørre, harde, ekle baisen min bevegde seg langs hele tykktarmen [:'(][:'(][:'(] Jeg sprang på do hele tiden, men det tok faktisk TO TIMER med takvise smerter før noe kom ut [&:]

Jeg får heller kjøpe en flaske med ekkel Duphalac mixtur igjen....

oi da[&:] ikke noe erfaring med de tablettene men det hørtes jo skummelt ut. Og slike ting som får igang tarmsystemet kan jo og gi rier. Men til tross lang ventetid, var det jo bra noe kom ut til slutt da[:D]

vi brukte forresten Duphalac mixtur på Linus da han var 4mnd og ikke hadde bæsja siden fødselen (ja det var ILLE) og hadde ikke særlig virkning av det. det som funka på han var faktisk biola. Har du prøvd å drikke det jevnt og trutt?

Jeg har hatt store tarmproblemer i mange år, etter en hard kamp mot anoreksia. Har derfor det siste året brukt Dulcolax tbl hver eneste kveld. Jeg tar én tbl hver kveld, og får dermed tømt meg hver dag.

Kroppen venner seg etterhvert til bruken av disse tbl, men for de som ikke er vant til effekten, så er de ganske ekle. De setter igang en veldig sterk reaksjon, og både avføring og luft går gjennom tarmene i av og til stor hastighet. Så i tillegg til ganske heftige smerter i tarmsystemet, så kan man også risikere blodtrykksfall, da disse tbl tar med seg mye fuktighet fra kroppen. Det er derfor viktig å drikke masse de dagene da man skal ta disse tbl.

Og så anbefaler jeg at man kun tar én tbl de første gangene man bruker dette preparatet, selv om det på pakningen vel står 2. Og at du tar tbl idet du legger deg, og ikke kl 8 på kvelden. Da vil effekten komme midt på natten, istedenfor om morgenen...

(Til sammenligning; hvis jeg får forstoppelse så må jeg ta 8 tbl for å få alt ut...så jeg vet hvor lite moro disse smertene er!)

ja da skjønne æ jo ka æ må prøve....hold på å bli gal av dfen smerta det e å sitte å trøkke og det ikke kommer nå....auuuu....føles ut som tarmsystemet til tider e for trangt[:(]

Har jo mange av de naturlige middlene også da... som svisker og slikt... God gammeldags sviskekompot [:'(]
Selv spiser jeg plommer i store mengder, eller druer, bare dytter innpå nrå jeg trenger litt ekstra hjelp, for det setter virkelig systemet i gang...... Og plommer er jo godt!!!

Back
Topp