Dårlig egenskap?

Godhjerta

Glad i forumet

Hva er den dårligste egenskapen du vet om, eller blir mest provosert over?
(Ikke ytre,  kun typiske egenskaper)

Jeg blir mest provosert over uhøflighet.
Falskhet, arroganse og egoisme er også egenskaper jeg syns er dårlige.

Manglende empati og evne til å sette seg inn i andres sitvasjoner....

De nevnt over og gjerrighet/smålighet.

Overfladiske, selvsentrerte, uempatiske og falske mennesker er det verste jeg vet.
Enten de innehar en eller alle de overnevnte egenskapene, er de i svarteboken min.

Jeg synes det er forferelig provoserende når folk er insisterende og påståelige (og gjerne har veldig feil uten å evne å innse det eller engang vurdere at det er mulig).

Og når folk klarer å dreie ALT til å handle om seg selv og sitt.. det er fælt å snakke med sånne mennesker! Uansett hva du forteller, smått eller stort, så kan du ta deg f på at de har opplevd noe enda verre/bedre/heftigere eller vet akkurat hva du mener fordi de har også hatt det akkurat på samme måten en gang - og er alltid parat til å fortelle historien om det, selvfølgelig.

Ooog så liker jeg ikke når folk blir usaklige. Greit å diskutere, til og med greit å bli forbanna og oppgitt og alt sånt av en diskusjon, men "forbanna" betyr ikke "det er greit å være så frekk man bare klarer" eller at man skal gå inn for å være jævlig. Det virker det som mange faktisk har gått glipp av.

Og så er jeg opptatt av at man må si det man mener. Jeg blir idiot av sånn passiv-agressive greier. Jeg orker ikke vurdere om enhver setning er dobbelbunnet eller tenke over hva noen eeegentlig mente bare fordi de er for feige til å si ting rett ut. KRED til folk som sier det de mener og mener det de sier. Men da igjen er problemet at mange er vant med å bli dulla sånn med at når de får servert en u-innpakket sannhet, blir de så fornærma og sure at det knapt skulle gå ann..

Og det som er nevnt over, selvfølgelig. Manglende empati, arroganse og smålighet.. det er ikke følelser som passer seg for normale mennesker.

Folk som er så selvopptatte at de tror enhver ytring fra den andre parten i en samtale er potensielle angrep på deres person - slik at så snart man ytrer annet enn lutter enighet i alt vedkommende sier og mener, så kvesser de klørne og blir defensive og på vakt. Utrolig slitsomt, og ikke sunt for noe vennskap

Jeg irriterer meg noe helt vanvittig over folk som er så vanvittig selvsentrert. De som f.eks aldri kan høre at andre har tannpine uten at de må fortelle om at de har hatt det enda verre.. Altså, personer som alltid mener de har hatt det værst i alle situasjoner og dermed aldri kan konsentere seg om den som faktisk har det vondt eller trist der og da.

Synes også personer som ikke klarer å føle glede for andre på trass av sine egne problemer ikke er så lett å ha med å gjøre. Jeg klarer ikke folk som hele tiden føler at ting folk sier eller skriver er sårt. Folk som skal være så utrolig hårsår

Huff, ja dette ble litt mye, men jeg har faktisk vært ganske så provosert over flere i dag :P

Selvsentrerte og selvgode mennesker som også er påståelige er det MEST irriterende jeg vet (jeg kjenner én sånn mann. Jeg får gåsehud av å være i samme rom som ham i mer enn 3 minutter).
Jeg blir også vannvittig provosert av mennesker som alltid skal være glade. Alltid glad, alt er positivt, alt er flott - HALLELUJA! Det er ikke "lov" å være lei seg, skuffet eller sint. (jeg har også én spesiell person i tankene her. Jeg blir irritert bare jeg tenker på ham.)

Folk som blir lett sure og lar det gå utover de rundt seg! Hater sure folk!

Misliker sterkt når vedkommende lett kan komme med kritikk og "velmenende" råd, når h*n selv ikke tåler å få samme tilbake.
Når jeg ikke får lov å kommentere min mening om en konkret sak uten at h*n blir fornærmet, mens vedkommende selv skal med største selvfølgelighet, få lov å si sin mening.
Dobbeltmoral kan man kanskje kalle det.

De som alltid klager på noen gram ekstra på kroppen sin, når jeg sitter der med min sakkosekk-fasong...
De som alltid klager på dårlig råd til meg, som har betydelig bedre råd enn meg
Det kalles kanskje selvsentrert.

Folk som ikke holder det de lover og sånne som trenger seg på, gjør ting "for deg" du ikke har bedt om og kommer i selskaper man ikke er invitert til. FREKT! emoticon

Folk som ikke holder det de lover og sånne som trenger seg på, gjør ting "for deg" du ikke har bedt om og kommer i selskaper man ikke er invitert til. FREKT! emoticon

Mangel på respekt for andres følelser.

Tolererer dårlig frekkhet, manglende respekt og mennesker som er lite ydmyke for andre menneskere følelser, kunnskaper og livserfaring.

En annen neget dårlig egenskap har de mennesker som må tråkke på andre for å hevde seg selv.

Back
Topp