Vi har nylig byttet barnehage til en som er mye nærmere oss, men jeg er redd for at vi har dummet oss ut. I dag da jeg hentet sønnen min hadde han bleie på seg, selv om han har vært bleiefri i 6 uker og uhell fri halvparten av den tiden. Forklaringen var at barnet hadde hatt en uhell fordi de fikk ikke tid til å hjelpe ham til å gå på do (han klarer ikke å dra ned bukse og truse fort nok, og sette seg opp i doen uten hjelp), fordi "de hadde det veldig travelt pga sykdomsfravær". Han er 25 måneder gammel, og for dem i småbarnsavdelingen er det "lettere om han bruker bleie når han er i barnehage", sa de. Det må også sies at han allerede har gått i den nye barnehage en hel uke uten en eneste uhell, men da var alle ansatte tilstede.
Jeg har såklart bestilt et møte med ledelsen. Overreagerer jeg eller er det innenfor å kreve at de skal hjelpe barnet å gå på do selv de er underbemannet?
Jeg har såklart bestilt et møte med ledelsen. Overreagerer jeg eller er det innenfor å kreve at de skal hjelpe barnet å gå på do selv de er underbemannet?