Dårlig av folat

Smimzy

Elsker forumet
Desemberskatter 2016
Marsipanene 2019
Flere som blir ekstra kvalm av folat tilskuddet? Oppdaget det ved en tilfeldighet et par dager jeg glemte det, og testet i dag. Kvalmen er nesten borte de dagene jeg ikke har tatt. så begynner og lure på om jeg reagerer på folsyra? Går det ann?

Blir veldig dårlig av folsyre samt de tablettene fra lifeline CARE, så tar de rett før eg legger meg, da er eg mye mindre kvalm på morgen/dag enn hvis de taes på morgenen

Lurt, får ta dem før jeg legger meg da. Synes det er ille nok å være kvalm pga svangerskapet, men at tilskudd skal gjøre det verre er jeg ikke fan av. Heldigvis bare en uke igjen da.

Jeg var det sist! Var helt forferdelig! Spydde alltid en halvtimes tid etter jeg tok de tablettene, testet i uke 18 og og det samme skjedde da.. Nå har de byttet de tablettene jeg reagerte på i den lifeline pakken, så merker det ikke denne gangen :)

Lurt, får ta dem før jeg legger meg da. Synes det er ille nok å være kvalm pga svangerskapet, men at tilskudd skal gjøre det verre er jeg ikke fan av. Heldigvis bare en uke igjen da.

Lurt å ta vitaminer hele svangerskapet. Selv tok eg folsyre før positiv g.test og begynte rett på lifeline care gravid når testen ble positiv

jeg hiver meg på denne. Forrige gang tok jeg de multivitaminene for gravide fra lifline care og var helt latterlig dårlig.nå er det ti mnd siden jeg tok siste dose av de og brekker meg fortsatt bare jeg tenker på de tran tablettene, men la også merke til forrige gang at folaten gjorde meg dårlig. Husker jeg sa det til mannen...

Denne gangen tar jeg ikke de lifeline tablettene, men egne folattabletter og egne tabletter med d vitamin. Snakket med legen i går og fikk OK på at jeg kan få i meg omega 3 via kosten og det hjelper, men folaten gjør meg fortsatt ganske dårlig altså :(

Oi, nå tror jeg at jeg må teste et par dager uten for å se om det kan hjelpe på kvalmen min - for den er uutholdelig om dagen...

Lifeline tablettene tok jeg i begynnelsen forrige sv.skap. Men jeg spydde kort tid etterpå, og klarte tilslutt ikke svelge de overhode. Nå tar jeg bare folsyre og vitaminbjørner :p
Jeg sliter virkelig med å svelge tabletter når jeg er kvalm, og jeg spyr ofte etterpå.

Jeg tar kun folsyre tabbiser nå, men skal slutte på dem så fort første trimester er over og etter klarsignal fra legen da. Blir og ta multivitaminer, men ikke disse gravidpakkene med 3-400% dagsdose. Nivåene mine var godt over normalen før jeg ble gravid, så klarer meg nok med "normale"
Vitaminer. Fisk spiser vi 3-4 ganger i uka så omega 3 tar jeg heller ikke.

Tar folsyre på kvelden, og spyr skum om morran. Droppet tabletten i kveld for å se om det blir annerledes i morgen tidlig da...

Sniker fra Vi som prøver. Jeg ble veldig dårlig av folsyretablettene jeg tok (kun folsyre), og byttet til et annet merke. Nå er jeg ikke dårlig i det hele tatt. Mange reagerer på stoffer i tablettene som ikke har noe med selve folsyen å gjøre.

Back
Topp