Dårlig ånde

~Alexandra~

Gift med forumet
Noen andre som har hatt små gull med dårli ånde?

Andrea har hatt det i det siste. Lukte rett og slett bæsj..[:'(]
Ho spis stortsett den samme maten som ho har gjort tidligere, pusse tennern morgen og kveld, men allikevel, skikkeli stygg ånde hele dagen....
Ka det kommer av?
Kan æ gjøre noe for å forhindre det?
E jo nesten ekkelt når ho kommer å ska være god med oss...[8|]

bæsjer hun sjelden??? kjenner ett barn som bæsjer sjelden og det er akkurat som o m det lukter skikkelig bæsj av ånden hans[&:][&:][:'(]

er hun i form og er frisk da. dårlig ånde kan hvis komme hvis de har halsbetennelse

Ho bæsje 1-2 gang for dag, og e i fin form ellers.
Inga snørr,hoste,feber eller andre åpenbare sykdomstegn...

noen barn får dårlig ånde av sutt eller at de sutter på noe mye.

Bruke ikkje sutt eller tommel heller[:D]

jeg har det samme problemet med ho ene mi... det lukter skikkelig discusting av pusten hennes.. pusser tennene hver morgen og kveld, og ikke får ho noe uvanlig mat heller....

ORIGINAL: MaritParit

Jeg har hørt at barn (det gjelder nok voksne også) kan få dårlig ånde/aceton-lukt av pusten ved for lite drikke/væske.

Hmm... Det kan være en årsak... Får ikkje i ho så veldi mye drikke iløpet av dagen...
Prøve å trompe i ho mere væske de nærmeste dagan å se om det kan hjelpe![;)]

Kanskje ta hun med til tannlegen? Det kan jo være at hun har fått en betennelse i tannkjøttet? Hadde villi sjekka det ut også jeg [:D]

Enkelte har bare dårlig ånde.. men det kan komme fra mye.. magesykdommer, karies, sopp, hvis man er sulten.. men mange har det bare uten at det er noen grunn til det.. du kunne jo ringt en tannpleier og hørt?

Vi skal på 1års kontrollen imårra, så det passe jo fint å spørre HS da[;)]
Prøve å trompe i ho masse væske for å se om det har virkning[:)]

Back
Topp