Dåpstidpunkt

Småspor

Betatt av forumet
Jeg er førstegangsfødende og har ikkje erfaring, så da er det greit å høre med andre :-)
Når det kommer til dåp, så lurer jeg på hvor fort etter fødsel det er normalt?
Da dette blir en sommer baby i juli, så er det jo selvfølgelig kjekt å kunne utnytte det flotte været og tidspunktet for dåp tenker jeg!
Jeg har termin 23 juli med stor fare for å føde en del tidligere. Så hadde august/september da blitt for tidlig?

Førstemann var nesten 3 mnd, har inntrykk av at det er ganske normalt. Har vært i dåp til barn fra
Den alderen og opp til nesten et år faktisk. Tipper vi tar det rundt 3 mnd denne gangen også, må
Iallefall ta det før dåpskjolen blir for liten [emoji28] viktigste er jo å finne et tidspunkt som passer for en selv :-)

Førstemann var nesten 3 mnd, har inntrykk av at det er ganske normalt. Har vært i dåp til barn fra
Den alderen og opp til nesten et år faktisk. Tipper vi tar det rundt 3 mnd denne gangen også, må
Iallefall ta det før dåpskjolen blir for liten [emoji28] viktigste er jo å finne et tidspunkt som passer for en selv :-)

Så det er ikke slik at de MÅ være over en viss mnd?[emoji5] kjekt å ha det utifra været da plassen vi vil ha det avhenger litt av det[emoji846]

Vi har brukt å ta det rundt tre mnd alder. Er da de fleste dåpskjoler passer.
Jeg håper å ta det i høstferien med lille. Er mange som må reise hit så det hadde passet perfekt. Håper bare presten er kommet tilbake til da.
Presten som har døpt de andre barna er akkurat nå et år i dubai som sjømannsprest, men skal etter planen være tilbake i god tid til når lille skal døpes.

Kjekt å ta etter 3 mnd i tilfelle kolikkbarn [emoji28] vi hadde 4 mnd sist! Det var helt topp!0

Vi hadde dåp for lillegutt når han var 4mnd. :) Syntes det var greit å ha det rundt den tiden, da fikk jeg noen mnd på å bare slappe av, kose og bli bedre kjent med lillegutt før jeg begynte å planlegge dåp. :dummy:

Vi har døpt de ved 8 uker begge to. Og for at det ikke skal krasje med bursdager denne gang så må det bli ca. 7 uker etter termin[emoji4]

Det gikk fint med 8 uker med de to eldste, så regner med at vi skal få det til denne gangen også[emoji4]

Har termin 29 juni og dåp 2 september. Fra en liten plass, så neste dåpsgudstjeneste er i desember, det syntes jeg ble litt for lenge å vente:D

Planen vår var å ha det 2-3 mmd etter fødsel , men nå har vi satt det litt på vent siden vi ikke vet om jeg klarer å komme meg til termin.

Jeg er førstegangsfødende og har ikkje erfaring, så da er det greit å høre med andre :)
Når det kommer til dåp, så lurer jeg på hvor fort etter fødsel det er normalt?
Da dette blir en sommer baby i juli, så er det jo selvfølgelig kjekt å kunne utnytte det flotte været og tidspunktet for dåp tenker jeg!
Jeg har termin 23 juli med stor fare for å føde en del tidligere. Så hadde august/september da blitt for tidlig?

23. Juli er jo perfekt :D (er født da selv :p)

Vi tenker å døpe han når han er rundt 3mnd. Vet det gjøres litt forskjellig. I høst var vi i dåp til en gutt på 5mnd. Og året før til ei jente på 4mnd.

Sniker fra Juni.
Mine to eldste er døpt 4 og 5 uker gamle, så man «må» ikke vente til de er 3mnd. Vi ville ha det unnagjort og det passa med nordsjø-turnuser i familien. Velg det tidspunktet som passer for dere!

Rundt 3 måneder er vel vanligst, men barn døpes helt fra noen uker gamle til over året [emoji4]

Søskenbarnet mitt (termin i midten av juni) skal ha dåp i begynnelsen av oktober og då vil det vere aktuelt å ha felles gudsteneste mtp oldefaren som ikkje er så sprek lenger. Elles har ikkje vi tenkt så mykje på det :p

Blir vel fort oktober her. Jentungen født ultimo juli ble døpt primo oktober. Aprilbarn døpte vi i juni. Så ser absolutt for meg en reprise med oktober, ikke så tett opptil jul heller.

Back
Topp