Dåpssamtale

lille trille09

Elsker forumet
Får vel innrømme at vi døper barna vår for at de senere i livet skal få velge selv om de vil følge den kristne tro.

Vel når det er sagt....
Frika nesten ut under dåpssamtalen i dag jeg altså...
hu prestedama var av den VELDIg kristne typen, som liksom ikke har rom for de som ikke er helt der oppe. Hun ville nesten ikke akseptert om en av fadrene ikke er tilknytta kirka, hun sa at hvis noen av de ikke er det må de komme inn for en samtale, det er jo et veldig stort ansvar de tar på seg (hjelpes meg)!
Og det var jammen meg bra vi var gifte, så slapp hun å ordne det også [&:]
Vesla ble litt pratsom mens vi satt der, så presten tok henne på armen en stund, og da begynte hun å snakke med henne. Hun sa bl.a Gud elsker deg. Jesus elsker deg. (når hun gjorde dette hadde jeg bare så lyst til å droppe hele dåpen og rømme kontoret. Tro meg jeg har mange kristne venninner, de har jeg hatt siden barndommen, men de har aldri vært av den intense sorten. Følte nesten som at det var et voldsomt press på meg som mor akkurat da. Ett press som jeg ikke kan følge opp!)
Hun mente at barna vi har fra før må bli mer inkludert i meningheten, det de fikk på skolen var ikkenoe av det som var viktig, der var jo alt så overfladisk når det gjaldt religioner og livssyn. Jeg satt der og smilte stivt og følte meg som en skikkelig hykler. De andre prestene jeg har hatt med og gjordt tidligere har vært så fine og inkluderende, ikke belærende!
Jeg har følt at de var i harmoni med seg selv og sin tro, hun der var jo bare fanatisk og egentlig litt creepy.

Oi..ble litt langt dette, men måtte få det ut.
Misforstå meg rett, jeg har som sagt kristne venninner og respekterer deres tro, dette er ikke at angrep på kristene eller andre som har et annet livssyn.

Uff, nå gruer jeg meg litt til vår dåpssamtale. Håper presten her er mer inkluderende. Vi skal ha dåpssamtale her og dåpen et annet sted, og der vi skal ha dåpen vet jeg at presten er kjempegrei. Da blir i alle fall ikke selve dåpsdagen ødelagt.

ORIGINAL: TJ2008

hellandussan[:-][:-][:-]

Vi hadde presten på heimebesøk igår,og da gjekk knirkefritt for alle parter......
Maste ikkje om tro og sånt,men fortalte korleis dåpen foregjekk og ka som blei sagt under dåpshandlinga og etter...
Han prata vi med sist og,i forbindelse med storebror sin dåp og....Skikkelig koselig fyr....

Rart kor forskjellige dei kan vere...

Ja, de forrige samtalene har vært hjemme hos oss hvor presten drømte seg bort i utsikten og den andre på prestegården med levende lys og skikkelig koselig steming. [:)] Ikkeno mas om vår tro, bare koselig samtale om dåpen og gangen i den.
Nå var det på et kontor, over en pult [&o]

ORIGINAL: Pogo

Uff, nå gruer jeg meg litt til vår dåpssamtale. Håper presten her er mer inkluderende. Vi skal ha dåpssamtale her og dåpen et annet sted, og der vi skal ha dåpen vet jeg at presten er kjempegrei. Da blir i alle fall ikke selve dåpsdagen ødelagt.

Sign!

Back
Topp