Dåpsplanlegging!

Motherhood90

Flørter med forumet
Mye mas om denne dåpen min nå :p men er nysgjerrig på hva dere har tenkt å servere? Hvor mange gjester, og hvor mange kaker?
Lurer også på hva babyen deres skal ha på seg av klær under festen?

Sent from my iPhone using BV Forum

Her blir det sannsynligvis en slags gryterett, det var det vi hadde med de to eldste. Har tidligere hatt stroganoff og kyllinggryte med ris, salat og baguetter til. Det blir nok 3 kaker, en sjokoladekake, en slags bløtkake og mulig en ostekake. Vi blir 21 stykker med barn, så ikke umulig at det blir lagd gele også.

Når det gjelder antrekk til festen, så har ingen av de andre hatt på seg noe spesielt, de har sovet gjennom hele greia begge to. Om hun her gjør det er uvisst, men blir nok en kjole av et slag som er enkel. Men kjøper ikke inn noe spesielt i den anledning, vi har masse i størrelse 62 som jeg vil tro hun passer på den tida.

Vi har ikke tenkt så mye på dåpen ennå, annet enn at vi har "booket" datoen i kirka, men med Storesøster så hadde vi koldtbord hvor jeg laget noe, mannen laget noe og svigermor laget noe (Vurderer et tapaslignende koldtbord denne gangen, evt. en god gryterett med ris, loff og salat til). Og så hadde vi seks (altfor mange, men to av de var ikke avtalt med oss, de bare dukket opp med ene svigerinna mi....) kaker. Vi var 15 personer, alle voksne. Storesøster hadde på seg en bomullskjole med blomster på som vi hadde brukt en gang fra før, og også denne gangen tror jeg det blir noe enkelt som vi har fra før når Lillesøster skal døpes. De er jo fremdeles såpass små at de (veldig mange ihvertfall, om man har dåpen når de er 2-4 måneder) sover mye i løpet av en dag, så da er det greit med behagelige og enkle klær så man slipper å knote med å ta av/på mange ganger.

Skyter inn et spørsmål jeg, hvis det er greit?! ;)
Skal folk ha dåpen hjemme eller i lokale? Vi hadde det hjemme hos svigers forrige gang, men det ble litt vel mye styr så denne gangen vil jeg enten ha det hjemme hos oss selv eller leie et lite, koselig lokale om det ikke er så fryktelig dyrt.

Vi skal ha dåpen i barnehagen jeg jobber i. Vi blir 38 stk, derav 12 barn, så da er det veldig praktisk å ha det i barnehagen :)

Sent from my iPhone using BV Forum

Vi blir 27 stk, har leid lokale. Hadde hjemme sist Mn d va stress. Skal ha koldtbord, men ulike pålegg, salater, potetsalst, laks, eggerøre, karbonader, kyllinglår, ulike sorter brød. Frukt. Blir ca 4-5 kaker minstem har må seg noen fin klær

Back
Topp