Dåpsmat!!

*Chill*

Forumet er livet
Hva skal dere ha til dåpsmat?

jeg har bestilt koltbord... og så har jeg bestilt en dåpskake og en kransekake! og så en hamster-kake til Rikke! Det er fordi det er bursdagen hennes og hun fikk velge hvilken kake hun ville ha...og da ble det en hamster!!(litt sær ja...hehehe)

Grubler litt på hvilke kaker og desserter jeg trenger ved siden av?? hva har dere??

Kan se ut til at vi kommer til å ha koldtbord vi og...
Og så skal vi nok ha en 3etg kake som i tidligere dåper+ en sjokoladekake og eventuelt en ostekake!
Tror vi i alt blir 24stk...

Jeg tror vi skal bestille smørbrød. Må gjøre det litt enkelt siden det er i påskeferien tenkte jeg.
Sist gang laget vi koldtbord selv men har litt lyst å få litt hytteferie i påsken også. [:D] Deserten, Dronning Maud og kakene skal vi lage selv. Jeg lager noe, mamma noe og svigermor noe.

Vi skal ha koldtbord her...
Skal lage alt selv.

Vi var 31 i dåpen, 28 voksne som skulle ha mat. Vi bestilte koldtbor til 20 stk,  lagde cabaré og en skinkepai utenom, og kjøpte 2 kg reker og litt ekstra brød. Flere tilbudte seg å lage kake, så jeg fikk 5 stk til å gjøre det for meg. Vi hadde masse mat igjen etterpå....

Hvilke kaker skal dere ha da? Need some ideas!!

Nå blir vi mange da, så vi skal ha en del kaker.
Vi skal ha marsipan, verdens beste, kransekake, suksessterte, sjokoladekake og ostekake.
Alle har tilbudt seg å bake, så skal ikke lage en kake selv.

hei til dere der ute.er nok sikker ikke den eneste som bekymrer meg for den store dagen.men jeg gruer meg noe voldsomt.tar til tårene mye for tiden og er skikkelig redd.begynner å nærme seg nå og det merker jeg [&o]

Vi skal ha oksesteik, poteter, grønnsaker og en god saus! Er ikke så veldig mange da.. Så skal mamma lage karamellpudding til dessert! Nam![:D] 
Har bestilt marsipankake og så skal jeg lage ostekake. Oldemora til Julian lager ei sjokoladekake, og så lager mamma og svigermor hver sin kake! [;)] Så dette tror jeg holder i laaange baner! [;)]

Middagen blir ETTER kaffe'n her - er litt sære vi, ja [;)]
Skal først invitere ALLE som kommer i kirka til kaker og kaffe og kos (på samme lokale som selve dåpen - etter dåpsgudstjensten)
og så drar vi (familien + svigers + evt faddre utenom (har ikke bestemt dem ennå)) hjem til foreldra mine og spiser fiskesuppe - broren min som er en dyktig kokk har lovet å lage[;)]

(Jeg gruer meg litt til fiskesuppa - er IKKE noe fiskemenneske - men mamma foreslo det for mannen min når jeg ikke var tilstede, og han syntes det var verdens beste ide [8D] - så da var DET avgjort
[8|])

Vi bestillte koldtbord idag. Skal lage kabaret og salat utenom. Og kakene da selfølgelig.

Disse hadde vi men hadde en daim kake i fryseren som vi ikke tok opp ble nok me disse. hadde masse igjen etterpå og.

Ooops for en oppstyr... ønsker alle dere som skal ha dåp lykke til.. godt vi slipper dåp, da vi ikke er kristne.. [;)].. men jeg tror vi skal ha en eller en annen 1års party, med mange inviterte, blir ve over 100 stk, da skal jeg bestille bakeverk (tradisjonelt vi har ligner litt på calzone)+drikke blir vel cola og div. i boks..

Vi skal ha snitter. Svigerfar lager. Også blir det jo endel kaker da, krydderkake, marsipankake og så lager mamma en kjempe god med nøtter, ritz kjeks!! og krem. [8D]

Back
Topp