Dåpsmat.

Frukasp

Forelsket i forumet
Sensommerbarna 2016
Har dere mat i dåpen/navnefesten? Isåfall hva? Eller har dere bare kaffe og kaker?

Sniker fra desember 2016 :)
vi hadde koldtbord med diverse sist.. spekemat, røkelaks, karbonader, pastasalater +++ Hadde kaker og kaffe etterpå. Blir det samme denne gangen her :) Fikk og får familie til å hjelpe oss med å lage maten, så satt egentlig igjen med ganske lite selv :P

Nå har jeg ikke arrangert dåp selv enda. Men har vært fadder i tre dåper og vært følge til mannen som har vært fadder i to dåper.

Vi har opplevd stor variasjon:
Nr 1: Snitter og kaffemat
Nr 2: Buffet med varm og kald mat, alt var hjemmelaget. Kaffemat etterpå.
Nr 3: Samme familie som nr 2. Samme opplegg, men denne gang var det hjortegryte som var hovedattraksjon.
Nr 4: Buffet med varm og kald mat, noe var bestilt fra venner og familie. Men ingenting fra catering. De hadde kjøkkenhjelper og leigd lokale. Var kaffemat/ dessertbord også.
Nr 5: Kjøttsuppe, dessert og kaffemat. Alt hjemmelaget og leigd lokale.

Serverte i en dåp, samme familie som nr 5: Kalkun med tilbehør, dessert og kaffemat.

Serverte i en annen dåp i familien. Vi var 3 kusiner og mannen til den ene som hjalp til på kjøkkenet. Og lagde maten og serverte i et leigd lokale.
- Indrefilet av svin med soppstuing og kokte poteter, gulrøtter, brokkoli og blomkål.
- kaffe og dessert bord etterpå.

Når mamma og de hadde dåp for mine søsken hadde de det hjemme i stuen.
Hjemmelagde kjøttkaker i brun saus og skinkestek av svin med tilbehør.
Dessert og kaker til kaffen etterpå :)

Vi skal ha dåp 13.november og har allerede planlagt koldtbord som en venn av mamma skal ordne, han er kokk :)

Svigerfar står for maten her, da han er utdannet kokk :) Blir treretters, hvor vi har bestemt lammestek til hovedrett! Etterpå blir det kaker og kaffe, hvor familie bidrar med alle kaker unntatt dåpskaka :)

Planlegger dåp 13.november. Har tenkt å ha koldtbord og kaker. Bestiller koldtbord fra et lokalt firma. Koster 210kr per pers :)

Skal ha dåp 13.november i Ålesund kirke, fest i spjelkavika etter på med koldtbord og kaker, kaffi osv :)

Vi også skal ha dåp 13 november! Mange som skal døypes denne dagen :) vi blir ikke enige, mannen mener vi bare kan ha pølsefest :p jeg mener vi bør ha smørbrød eller koldtbord, det er ganske mye dyrere, men vi har pølsefest når vi har bursdager, ikke dåp :p

Vi skal ha dåp 4 desember så her blir det juletapas :)

Vi har neste søndag, på min bursdag :-)

Det blir koldtbord og tapas fra catering før kirka (kl. 17) for familie og faddere, kaffe og kake etter kirka :-) til kaffrn og kakene har vi invitert litt flere siden jeg har bursdag :-)

Det blir koldtbord fra catering og så kaffe og kaker etterpå! (Regner siste som dessert!)
Har spurt flere om å bake kake, så jeg slipper!

I de dåpene vi har vært i har det vært koldtbord med kaker og kaffe etterpå. ;)
Synes det er fint, da kan man spise det man liker. :)

Vi skal ha dåp 27 november. Det er første søndag i advent :) tenkte å bestille koldtbord. Hvis noen har tips til hvor de selger godt koldtbord i Stavanger/sandnes regionen så mottas tips med takk :D

Farstad catering og håland kjøtt på klepp ;) også megaen på Madla, og selfølgelig jokeren i Julabygda :p hørt masse godt om disse! Mormor til den ene fadderen skal lage smørbrød til oss, så har egentlig ikke tenkt noe på hvor jeg skal bestille, og familie baker kake :)

Back
Topp