Dåpskjoler

x1xTrine6

Gift med forumet
Hva slags dåpskjoler har dere?
Har en som min oldemor har strikket.. Den er blitt brukt av de aller fleste i familien og til alle mine. Oldermor synes det er skikkelig stas at Tippoldebarna hennes er døpt i kjolen[:)]

det brukte jeg også.. oldemor har strikket en kjole som hun vil alle oldebarn skal bruke.. hun er kry der:)

Min bestemor sydde kjole til meg som jeg hadde..blir første oldebarnet som skal bruke den nå da[;)]

vi brukte en som bestemor heklet.den byttes ut med blå/rosa underkjole og bånd ettersom hvilke kjønn det er.har blitt brukt av mange.syns det er så koselig å bruke sånn som går i arv.

Har en hvit en som er brodert eller sydd.. Går ikke så langt tilbake vår da, er jeg og mine søsken som har brukt den og nevøene mine og Linea da så klart som brukte den i oktober[:)]

Mormor har hekla den vi brukte på Lukas. den byttes ut med blå/rosa underkjole og bånd ettersom hvilke kjønn det er.har blitt brukt av alle barnebarna hennes.. og oldebarn. syns det er koselig å bruke sånn som går i arv.

Jeg aner faktisk ikke.. Har sagt ja til å døpe ungen i slektskjolen til samboern.. Men hvordan den ser ut, har jeg ingen peiling på! Vet bare at halve familien hans er døpt i den..

har en som tipp tipp oldemoren til gubben (vet ikke om det er flere tipp jeg)har laget.
Men jeg tror faktisk at dette var siste gang den kunne bli brukt nå... Han var iallefall veldig fin i den, alle navna på de som har brukt den er brodert inn, så kjolen er full av navn [:)]

jeg får sydd om brudekjolen min til dåpskjole

Jeg ble døpt i samme kjole som bestefar og alle søsknene hans, og selvfølgelig generasjonen i mellom.. vet ikke hvem som har sydd den. Der står alle navn brodert inn i lyseblått eller lyse rosa. Tror den siste som brukte den var en tremenning av meg, så jeg aner ikke hvor den er nå... får se om søsteren min klarer å finne den (hun har jo termin nå, så hun rekker å ordne sånt lenge før meg...[:D])

Frida ble døpt i en gammel dåpskjole som hennes oldemor, bestemor og pappa er døpt i. Kjempe fin!

Vi har ikke hatt noen dåpskjole innenfor familien min eller sambo sin. Når sønnen vår ble født for 5 år siden sydde mamma kjole og lue, og nå blir gutten vår 5. mann som bruker den. Håper den går i arv så har vi startet noe nytt innenfor familien.

Dåpskjolen som Vemund skal bruke er det hans farmor som sydde til Vemunds pappa. Så den er brukt av min samboer og hans bror før Vemund. Den er kjempefin og båndene og underkjolen kan byttes. Vi gleder oss masse til vi skal ha dåp 12.februar........

Min mor strikket en utrolig flott dåpskjole til vår første...
...men så lånte vi den bort, og fikk den tilbake med mange gule stygge flekker
som ikke gikk bort. (Både kokte, la den i klorin, prøvde å få den renset osv...)
Ble veldig lei meg pga. det....
Så med nr. 2 kjøpte vi en vanvittig flott håndsydd og brodert dåpskjole.
Kjolen ble kjøpt i Firenza. Prøvde å lete i området her vi bor, men her er det
tradisjon med korte ermer... Syntes det ble litt kaldt jeg...
Så nå har vi verdens flotteste (Synes vi da...[:D]) dåpskjole, som vi skal vokte som gull.
Denne kjolen skal vi ta godt vare på og forhåpentligvis bruke i mange generasjoner framover.
Kjempegøy!

har det samme. har en dåpkjole som er brukt i 3 generasjoner. mine barn er tippoldebarna hennes.
litt kos da[:D]

ORIGINAL: angel84

har det samme. har en dåpkjole som er brukt i 3 generasjoner. mine barn er tippoldebarna hennes.
litt kos da[:D]

Tippoldemor lever heldigvis ennå,og jeg tror ikke hun visste hun skulle få oppleve tippoldebarna i kjolen hun strikket...

Back
Topp