Dåpskjolen!

Gizom

Gift med forumet
Juli13-jentene
VIP
Ok vel tidlig, men Amahel og jeg går med planer om p samstrikke en dåpskjole. Da måtte jeg vare ta frem guttas kjole som jeg sydde av sløret på brudekjolen min. Denne gangen skal jo silkebåndet være rosa men jeg liker kjolen i all sin enkelhet! Hører også en lue med;)

ImageUploadedByBV Forum1367221402.360665.jpg
ImageUploadedByBV Forum1367221410.493822.jpg

Har du bilder av familiens dåpskjole eller drømme dåpskjolen?

Nydelig :)
Enkel og fin akkurat som jeg liker :)

Vi har ingen dåpskjole som har gått i arv i familien, så nå tenkte jeg å lage min egen som kanskje også kan bli brukt videre i familien :)
Og med hjelp fra Gizom så tror jeg det blir knall bra ;)

Vi har familie dåpskjole som vi alle er døpt med. På båndene er alle sine navn å vi er mange :) gleder meg virkelig for nå er det vår tur til å bruke å det første navnet på den blå båndet er min eldste bror.

Denne skal vi bruke, litt vanskelig å se hele kjolen. Den er sydd fra konfirmasjonskjolen til samboers oldemor :)
Blir jo med lyseblått band denne gangen da ;) image.jpg

Den var veldig fin!

Vi får se om dåpskjolen eldstejenta brukte fremdeles er brukbar til denne. Den ble først brukt som dåpskjole for rundt 85 år siden, og er sydd av en gammel brudekjole. Alle barna (inkludert mannen min) som er døpt i den har fått brodert inn navnet i den, og det begynner å bli noen navn der. Siden den er så gammel er det jo ingen selvfølge at vi kan bruke den igjen, men det hadde vært veldig koselig.

Lillebror ble døpt med Rikshospitalets dåpskjole over seg. Ikke like personlig akkurat, men den har nok også blitt brukt til mange barn.

Vi har dåpskjole som min mor sydde da første barnebarnet kom til verden, snart 17 år siden. Mamma syr sjelden, men akkurat den ville hun sy slik at vi hadde en som kunne gå i arv. Men vi har ikke døpt storesøster og skal ikke det denne gangen heller. Men hadde ihvertfall hatt kjolen hvis vi skulle gjort d

De var veldig flotte de dåpskjolene det var bilde av her! Liker utrolig godt når det er en historie vrak kjolen, sydd av slør etc.

Så fine kjoler!

Her er min sønn døpt i en kjole som min svigermor sydde av sin brudekjole. Jeg byttet bare bånd, for syns det er finere med mørkeblått enn lyeblått.

Min datter er døpt i en kjole som min mormor har sydde når hun var gravid med mamma. Men mamma ble født veldig prematur, og det ble nøddåp på sykehuset. Mamma var enebarn og hun valgte selv å ikke døpe sine re barn. Så kjolen var ubrukt.

Vet ikke hvilken kjole vi skal bruke denne gang :)

Back
Topp