Dåpskjolen igang:)

2014frø

Februar2014's Miss Positiv❤️
VIP
Da er jeg godt igang med å hekle dåpskjolen:) endelig fått en oppskrift som ikke var helt feil slik som den jeg hadde fra stoff og stil:) håper jeg blir ferdig i tide:p
Flere som skal hekle, strikkr eller skal sy dåpskjole? Eller noen som har gjort det før?

Termin 09.februar med første frøet:)

jeg har ikke tenkt så langt enno, men jeg tror jeg bruker en som har vært brukt i familien tidligere :) lykke til :) legger du ut bilde når du er ferdig? :)

Legger inn foreløpig bilder:) kan oppdatere etterhvert med nye bilder :)
ImageUploadedByBV Forum1376302523.864211.jpgfremstykket
ImageUploadedByBV Forum1376302541.833742.jpgbakstykkene

Termin 9. februar med første frøet:)

jeg har ikke tenkt så langt enno, men jeg tror jeg bruker en som har vært brukt i familien tidligere :) lykke til :) legger du ut bilde når du er ferdig? :)
Skal legge inn bilder etterhvert under arbeidet også tenkte jeg:) blir nok lenge til den blir ferdig hehe

Så flink du er!

Her skal ikke babyen døpes, så ingen kjole her..

Termin 1.februar 2014

Flink! Blir nok for vanskelig for meg. Har dåpskjole fra 30 tallet i familien og begge mine er døpt i den. Vil gjerne at nr 3 skal døpes i den også. Problemet er at søstra mi har termin noen dager før meg og vi tenkte å feire dåpen sammen. Så da er vi to som vil ha den samme kjolen :P

app! Venter nr 3 :) 15.02

Så flink du er :-)

Rekner med at vi skal bruke den samme som vi brukte på storesøster. Den har tanta mi hekla og eg brukte den også i min dåp :-)

Flink! Blir nok for vanskelig for meg. Har dåpskjole fra 30 tallet i familien og begge mine er døpt i den. Vil gjerne at nr 3 skal døpes i den også. Problemet er at søstra mi har termin noen dager før meg og vi tenkte å feire dåpen sammen. Så da er vi to som vil ha den samme kjolen :P

app! Venter nr 3 :) 15.02
Ja den kabalen er ikke så lett å få opp nei:p håper dere blir enige til slutt:) forstår godt du vil den 3. også skal døpes i samme:)

Så flink du er :-)

Rekner med at vi skal bruke den samme som vi brukte på storesøster. Den har tanta mi hekla og eg brukte den også i min dåp :-)
Koselig med kjole som går i arv:)

Dette har jeg ikke tenkt på ennå.
Håper at vi kan bruke den kjolen jeg og mine søsken ble døpt i.

Dette har jeg ikke tenkt på ennå.
Håper at vi kan bruke den kjolen jeg og mine søsken ble døpt i.
Forstår at du ikke har tenkt på det enda hvis du har en kjole du skal bruke:) jeg hadde veldig lyst å hekle min egen kjole som kan gå i arv i min familie så da måtte jeg nesten tenke på dette tidlig. Egentlig så begynner det allerede å bli knapt med tid. De fleste bruker minst et år på dåpskjole:p

Forstår at du ikke har tenkt på det enda hvis du har en kjole du skal bruke:) jeg hadde veldig lyst å hekle min egen kjole som kan gå i arv i min familie så da måtte jeg nesten tenke på dette tidlig. Egentlig så begynner det allerede å bli knapt med tid. De fleste bruker minst et år på dåpskjole:p

Jeg kan ikke hekle, så det er så greit. Kunne kanskje klart å strikke en..
Må høre med mamma om alt er i orden med den gamle kjolen, eller om kanskje sambo har en kjole i familien også.

Her har vi kjole som går i familien, mine andre to er døpt i den kjolen så håper jeg får bruke den til tredjemann også :) den har vært i familien siden 50-tallet så litt stas å bruke den :)

2 små + spiregutt <3 ventes i februar <3

Her har vi kjole som går i familien, mine andre to er døpt i den kjolen så håper jeg får bruke den til tredjemann også :) den har vært i familien siden 50-tallet så litt stas å bruke den :)

Så gøy med en gammel kjole!:) håper du legger ut bilde av den:)

Så gøy med en gammel kjole!:) håper du legger ut bilde av den:)

Ja det må jeg vel få til :))

Back
Topp