Dåpskjole!

Frukasp

Forelsket i forumet
Sensommerbarna 2016
Nå har jeg spurt om mat, og lurer på, hva med kjole? Lånt? Ny? Brukt? I arv? Jeg har vært så tøff at jeg startet på tirsdag og strikke en :p jeg er ikke en racerstrikker eller kjempedyktig, men verdt et forsøk! :D

Svigermor strikket til vår første.
Vi fant oppskriften, og kjøpte garnet.
Nå går den i arv til neste generasjon og eventuelt når bror til Sambo får barn får også de låne den om de ønsker :)

Sviges har to liggende, ene er sydd på hennes mors brudekjole, andre har gått i arv på gården å er brukt av både far og farfar og storebror :)

Mannen har en dåpskjole i sin familie som går i arv :) kjolen er nå 107 år gammel :) Lille Sofie skal bruke den i morgen ❤❤

Min mor heklet en til meg som vi skal bruke igjen nå til lille frøkna, men den har gulnet så grådig så håper vi får den hvit igjen. :p

Vi har en i familien som jeg, mine søsken og søskenbarn er døpt i. Pluss alle våre barn igjen! Navn + dåpsdato på alle er brodert inn i kjolen!

(Ble litt ekkelt da svigermor plutselig hadde kjøpt dåpskjole til oss, uten å ha snakket med meg!! Da ble jeg satt i en vanskelig situasjon hvor jeg måtte velge....)

Ingen av familiene våre har arvekjole, så jeg har bestilt en på intira.no som skal bli vår arvekjole :) Kirke, lokaler og mat er bestilt.

Vi har en som min oldemor ble døpt i. Altså tipp oldemor til mine barn. Den har gått i arv i familien. Men siden min mor var første barnebarn som ble døpt, så fikk hun den. Jeg ble første oldebarn og min jente ble første tipp oldebarnet som ble døpt i den. Så det er litt gøy. Dei er 98 år gammel. Så den skal vi bruke nå for tredje gang. Og jeg syns den er verdens fineste.

Lille frøken skal ha på seg samme dåpskjole som pappaen hadde på seg. Tanta mi spurte om jeg ville ha strikket kjole til henne, men siden det er så få timer hun skal ha den på, så har jeg heller fått tante og mamma til å strikke den i kort utgave som hun skal ha på etter kirka :) blir bra!

ImageUploadedByBV Forum1474793635.973069.jpgoldemor heklet denne til meg ❤️ mine søskenbarn har brukt den, og nå mine barn. Alle navn og dåpsdatoer er brodert i underskjørtet. Bytter selvfølgelig til blå bånd, men tok bildet dagen før Stellas dåp :)

Her blir det generasjonskjole med generasjonssilkebånd:o Spurte mamma om vi kunne bruke mørkerosa bånd...nei, for det var ikke det båndet som fulgte med:o Man kødder ikke med tradisjoner! o_O :p

Det er tøft av dere som setter i gang og lager dåpskjole nå! Heia dere!:p glad vi har en i familien. Tror den er fra faren min ble døpt, også er alle de som er døpt, døpt i den<3 ikke minst så er det lettvint:p

Back
Topp