Dåpskjole

Trultemor2016

Glad i forumet
Sensommerbarna 2016
Skal folk kjøpe ny eller arve dåpskjole? Kikka litt og falt veldig for denne. Kan arve, men litt lyst å starte egen tradisjon med ny kjole. ImageUploadedByBV Forum1461780734.357293.jpg

ImageUploadedByBV Forum1461783350.903925.jpgDenne dåpskjolen heklet oldemor til meg, så jeg har brukt den, mine søsken, og mine barn :) Setter bare på nye blå bånd til lillegutt :) Gleder meg masse til å bruke den igjen ❤️

Vi planlegger dåp i jula, siden vi bor slik til at det blir dyr reise for familiebog slekt, men de reiser ut hit uansett i jula :)

Lillegutt skal ha matrosdress og ikke dåpskjole :)

Vi har egentli en arvekjole, men den er vel 109 år gammel. Eldstemann brukte den, men jeg turte ikke bruke den etter det :( Så jeg kjøpte ny og startet ny tradisjon med den.

Vis vedlegget 174270

Denne. Svigermor som har strikket. Den blir nok å gå i arv her :)
Okei, jeg har offisielt forelska meg i dåpskjolen deres!! Har din superflinke svigermor en oppskrift på denne? :) har en tante som veldig gjerne ville strikke noe fint til barnet i magen og lurte på hva jeg kunne tenke meg, jeg har vært ganske usikker frem til nå :D

Okei, jeg har offisielt forelska meg i dåpskjolen deres!! Har din superflinke svigermor en oppskrift på denne? :) har en tante som veldig gjerne ville strikke noe fint til barnet i magen og lurte på hva jeg kunne tenke meg, jeg har vært ganske usikker frem til nå :D
Slenger meg på denne :p

Hihi, jeg hylte når svigermor viste den til meg også! Veldig fin og skiller seg ut fra alle andre.
Jeg husker ikke hva den het! Skal høre med henne :)

Bestemor sydde dåpskjole til mitt søskenbarn, av tante sin brudekjole!
Jeg og alle mine søskenbarn har brukt den og våre navn og dåpsdatoer er brodert inn i stoffet.
Nå har vi begynt på neste generasjon og også disse navnene blir brodert inn etter hvert som dåpene finner sted ❤️

Slenger meg på denne :p

Kom over denne, og husket d var noen som hadde spurt etter d her inne;)
ImageUploadedByBV Forum1461909501.672986.jpg

Har en heklet dåpskjole som jeg og mine 2 søsken har brukt. Hadde nok brukt den hadde jeg døpt, men siden det blir navnefest blir det nok bunad eller matrosdress :)

Skal folk kjøpe ny eller arve dåpskjole? Kikka litt og falt veldig for denne. Kan arve, men litt lyst å starte egen tradisjon med ny kjole. Vis vedlegget 174123

Vi startet ny tradisjon med og gå i garnbutikk og kjøpe oppskrift på dåpskjole med tilbehør som lue, lubber, og silkebånd i rette fargen for oss :D Og garn selvsagt ;)

Også spurte vi Svigermor om hun ville strikke kjolen, lue, og lubber til oss.
Noe hun gjorde med glede :) også broderte hun inn navnet, dato/år for dåp i kjolen etterpå. Nå skal vårt 2.barn døpes i samme kjole, og når Svågeren min og mine barn blir foreldre en gang forhåpentligvis så vil vår kjole bli brukt av dem også om de ønsker selvsagt <3 :D

Back
Topp