Dåpskjole

Frk Spent

Mai 2014 mamma :)
Mailykke <3
Har dere noen tips til steder som lager/selger fine dåpskjoler?

Jeg har fått tips om Dåpstradisjon (?) på Hadeland som visstnok lager unike dåpskjoler og i tillegg kan sy etter eget ønske.
Disse koster visstnok en del, men vi ønsker å kjøpe en kjole som kan arves videre. Den som gikk rundt i familien er snart utslitt og har vandret langt ned på "feil" side av slekta.

Har dere noen tips eller kanskje dere alt har en kjole?
:)

Vi har kjole som ble heklet til meg. :) den har vandret i familien. Men viktigste for meg er at mormor som døde i august var den som laget den. :)

Sent from my iPhone using BV Forum

Har ikke husfliden å mon tro? Lurer på om de lager..evnt selger ferdig laget...
Jeg har kjolen som bestemor sydde til meg, så siden det blir jente skal vi bruke den:) hadde det blitt gutt hadde vi brukt den som samboer brukte:)

Sent from my iPhone using BV Forum mobile

Så heldige dere er som har slike fine familiedrakter <3 På min side har dem vært altfor dårlige til å ta vare på ting og gi videre :( Sambo sin side er flinkere, men som sagt, den er på ville veier nå.. Jeg er altfor glad i tradisjoner :p

Sorry ikke så god hjelp i meg,vi har en som mamma har laget som vi barna har brukt og et lass av søskenbarn som har lånt..den er brodert med navn på alle så det er litt koselig:)

Så heldige dere er som har slike fine familiedrakter <3 På min side har dem vært altfor dårlige til å ta vare på ting og gi videre :( Sambo sin side er flinkere, men som sagt, den er på ville veier nå.. Jeg er altfor glad i tradisjoner :p
Da får du starte en ny tradisjon. :)

Jeg ville absolutt sjekket epla.no! Husker jeg var innom der når jeg skulle ha dåpskjole, utrolige mye flott og hjemmelaget der!

Jeg ville absolutt sjekket epla.no! Husker jeg var innom der når jeg skulle ha dåpskjole, utrolige mye flott og hjemmelaget der!

Epla hadde jeg helt glemt..! Takk for supert tips :)

Sjekk også ut etsy.
De har masse delikat:happy093
Helt sikkert dåpskjoler også.

Hahaha, ler av den smiley'n!! Deg etter fødsel? :D tviler på at det er per d.d :p
Hahaha :smiley-angelic006

Gleder meg jo sånn til hva vi har i vente, så kan jo ikke annet enn å gå rundt som denne smileyen- jublende :happy093

Her skal vi bruke ma'en min sin, men jeg har sett flere til salgs i flere butikker som selger barne/babyklær. Siden vi har så har jeg ikke sett så nøye på dem, så vet ikke hvor spesielle de er da...

Vesla her skal døpes i dåpskjolen som mamma, hennes søsken,mine søsken og dems barn, og selvfølgelig meg selv er blitt døpt i❤️

Jeg kjøpte en til storebror som vi skal bruke:) Ville sjekket ut brudebutikker, de bruker å ha noen fine der. Så kan de sikkert bestille om det noe spessielt man vil ha :)

Epla hadde jeg helt glemt..! Takk for supert tips :)

Vise oss hva du evt finner da :-)

Vi har en heklet kjole som går i familien:) Kanskje ikke den fineste, men det betyr så mye. Håper dere finner en som dere kan lage egne tradisjoner med:-)

Her har alle mine brukt dåpskjolen etter min "fars" side, han har alltid vært min pappa siden jeg var fem år, mamma var uheldig med kjærligheten når det gjelder min biologiske far så han som har oppdratt meg er mine far i mine øyne. Og den dåpskjolen er blitt brukt til ham og hans tre søsken, min to halvsøsken, hans mor og bror, helt tilbake til 1890 tallet. Så den er gammel og holder nok ikke mye lengre, men holder til mitt siste barn og mine søskens barn:-) om de skulle velge å bruke den også da.:-)

Back
Topp