Dåpskjole

Mamma har strikka en, brukt på alle barnebarna:)

jeg har kjøpt en på daapskjole.net... altså hos Oksana Bolli... Kjøpte nr 157, bare i hvitt og ikke kremhvitt. Kjøpte og både rosa og blå sløyfer slik at den kan brukes til gutt og jente. Kjøpte og underkjole hvor vi skal brodere navne i og dato, samme me de andre som blir døpt i den(tenkte å ha den som familiedåpskjole)

http://daapskjole.net/

Svigermor strikka dåpskjolen til eldste. Det er ein sparkedrakt, med selekjole over som kan tas av, veldig fin og praktisk:)
Vis vedlegget 14219
Den såg fin ut :) Skulle ønske vi hadde strikket, men min mor har ødelagt håndledde så hun kunne ikke-å er vel den eneste jeg vet om som kan strikke/hekkle, me unntak av min tante men hun laget bilstolpose til oss så det var liksom nok:P

Vi skal bruke to samtidig,en som underkjole og den andre over. De er fra min familie,og har vært brukt av flere generasjoner. Så føler de er litt spesielle for meg. Dåpskjolen i samboer sin familie ble laget etter at samboer ble døpt,så den har ikke så stor affeksjonsverdi for oss.

Blir nok ikke dåpskjole når vi skal ha navnfest..el er det vanlig og kanskje?
Vet ikke helt hva jeg mener om dåpskjole heller egentlig.. hvorfor bruker man det egentlig? Er det egentlig så fint?

Jeg hadde Egentlig lyst å sy dåpskjole av brudekjolen min. Men da ble mamma sur:oops: så får heller gjemme brudekjolen til noe annet...

Sent from my GT-N7000 using BV Forum mobile app

Back
Topp