Dåpskjole

kama

Elsker forumet
Hvilke dåpskjole skal dere bruke? gjerne med bilder[:D]

Vi skal bruke Mathea sin Tipptippoldeemors brudekjole som ble brukt for 110 år siden. det er jo så klart ikke en brudekjole lenger:p den ble sydd om til dåpskjole etter hun gifta seg i den. det som er artig er at det ikke er noen som har brukt den siden matheas oldemor ble døpt [:)]
var litt spent på om det gikk an å rense den, men det gikk heelt fint:)
har ikke noe bilde av den akkurat nå da.

Jeg kjøpte kjole når store søster skulle døpes og den har min tantunge brukt og nå skal hu lille bruke den [:D] skal få brodert navnene på dem som har brukt dem på etter vert... har ei vennine som skal gjøre det for meg [:D]

Skal bruke min, som mamma hekla når jeg skulle døpes[:)]
har ikke bilde av den her..

skal bruke den som er på samboern sine side, som er 97år gammel. har dessverre ikke bilde av den siden den er hos markus sin oldemor.

jeg har kjøpt kjole på nettet. det var dessverre ingen kjole som går i arv i verken min eller sambo sin familie. Så da tenkte jeg at jeg kunne kjøpe en, slik at i allfall mine barn kan bruke den, og kanskje noen andre i familien, hvis vi blir spurt.

det er en helt enkel kjole, ikke så lang og ikke så tradisjonell - men det er ikke jeg og sambo heller så da passer det til oss [:)] kjøpt på bambina.no.

vi skulle brukt den jeg er døpt i (min tippoldemor sin bryllupskjole som ble sydd om) men etter skilsmissen til mamma og pappa har den blitt borte[:(]
så da blir det den dåpskjolen mannen er døpt i! så døpes minitrollet i kirken jeg ble døpt [:D]

Prinsen skal døpes i en dåpskjole som mamma sydde da hun gikk sømlinja på yrkesskolen da hun var 17 år[:D] Jeg, min bror, ca 15 av mine søskenbarn + de fleste av deres barn er døpt i den kjolen og alle navnene til de som har brukt den er brodert på[:D]

Skal bruke en som min mor har heklet. Den ble brukt av meg og den ene broren min og mitt andre barn [:)].
MEN pga ymse grunner blir snuppa litt stor når hun skal døpes, så frykter den kan bli for liten, men da har vi en som svigermor har i reserve, den skal vist være litt større.

Vi skal bruke en som svigermor strikka når Adrian skulle døpes [:)]
Hadde tenkt å bruke min som jeg brukte, men den er aaalt for liten.

Er ikke så veldig bra bilde, men Tilde skal ha den samme som storesøster hadde på seg her [:)]

vi skal bruke en som broren min fikk til sin dåp. alle mamma sine barnabarn har brukt den, så da skal vi og :-) Bytter bare bandene på. har lyseblå, rosa, gammel rosa og kongeblått :-) Vi skal ha kongeblå. eeelsker den fargen :-)

skal ha en som mormor mi hekla til meg. Har blitt brukt av meg, mine søsken og mine barn [:D]

vi skal bruke denne . det har vært farfar sin, så er litt over 80 år gammel . har brukt den på alle mine.
legger med et bilde av emilie for snart 7 år siden :)

Skal bruke min som bestemor laga til meg. Har ikke bilde av den hær og nå. 

Back
Topp