dåpskjole - dere som har døpt

marimari

Glad i forumet
Ja, vi er treige! [:D]
Men kommer trolig til å døpe minien når han er 9-10 måneder.
Trenger vi dåpskjole da? Ser på finn.no at de fleste er opp til 6 måneder.

Hvordan fikk dere tak i dåpskjole? Svigermor mener det er vanlig å leie, men det syns jeg hørtes rart ut.
Tenker finn.no hvis vi skal kjøpe. Noen som har erfaringer?

Finnes det evt en modell som kan passe til så store barn?

Takknemlig for svar! [:)]

Vi har dåpskjole i familien som har gått på rundgang[:)] Ang store kjoler aner jeg ikke[8D] God hjelp i meg ja[8D]

vi har som ble heklet til meg, jeg ble døpt når jeg var 6 mnd,så du kan si imre svømte i den når han var 6 uker! :)

glemte en link! http://www.sweet-design.dk/index.php?cPath=152&osCsid=6d7b0c9ddc03a3b111762c935ca182f7 der er kjoler og så finner der dåpsdrakter også

her sydde me dåpskjole ut av mamma sin brudekjole[:)] så ska me brodere inn navnå på dei så døype seg i an[;)] trur det er vaneligt å leiga kjolar og[:)]

Vi døpte Herman i sammen kjolen som både jeg og søstra mi, og flere av søskenbarna min og tremeningene hans er døpt i.
Tror ikke det er uvanlig å leie kjole?? Eller så går det jo an å få sydde en, som flere i familien kan bruke siden?
Lykke til med dåp i hvertfall[;)]

Vi hade en som min gammelmormor sydde till min mamma när hon var liten, alla mina kusiner,morbröder,mostrar på mammas sida är döpt i den, o även mammas kusiner o kusinbarn..Har ingen aning om det finns för äldre barn men tycker det borde finnas det.

vi har en som jeg , min bror, storebror og nå elma har brukt. Den ble kjøpt i Spania av min oldemor.
Da søstera mi skulle døpe sin store gutt på ca 8 mnd, så leide de kjole, men den hadde han bare på i kirka og for bilder etterpå. På selve festenhadde han matrosdress...
hvis dere skal ha flere barn som dere tenker å døpe i samme str, så kan det jo være greit å kjøpe, kjekt for barna å arve igjen. :)

ORIGINAL: Cowgirl86

Vi har dåpskjole i familien som har gått på rundgang[:)] Ang store kjoler aner jeg ikke[8D] God hjelp i meg ja[8D]

samme her [8D]

vi fikk sydd en kjole til dåpen. så den passer fra nyfødt opp til ca året. vi har vært sendt ute me alle. snuppa skal til dåpen 18 april. mens di to elste va 11 månder og 7 månder[8D] snuppa blir nesten 9 månder[;)]

men, glemte en ting. Selvfølgelig må du ikke ha dåpskjole. Det er jo ikke noe must i utgangspunktet [;)]
er jo litt rart med lange kjoler på barn som kryper og sitter selv... [;)]

Kle på han det du føler for du! [:D]

ORIGINAL: Cowgirl86

samme her[:D]

vi har dåpskjole som er fra jeg ble døpt.. så den har søtrene mine, barna mine og nevøene mine døpt seg i.... den er kjøpt, og tror det er mest vanlig å kjøpe altså...

det er også mange som har strikket dåpskjole, eller hekla...

da Natalie ble døpt var det en gutt på 9 mnd som ble døpt samtidig, og han hadde en find dåpskjole han altså! det er i hvertfall ikke vanlig at man ikke har på noe al.a dåpskjole når man døper..

Mamma lagte kjole til mini her og så er det meningen at den skal gå i arv da. Hun syr også på bestilling da[;)] (men trenger litt tid og koster jo litt så er greit å døpe flere i samme str da). MEN.. Venninna mi døpte sønnen når han var 5 mnd ca og de sydde en dåpsdrakt til han. Kjøpte mønster på hobbybutikk. Kan spør henne om hvor om du vil det[:)]

Så fine bilder Ohbaby! og Lehne! [:)]
Ser ut til at mange har dåpskjoler i familien, får ta en sjekk her, men tviler på det...

Hønepøne - vet ikke om jeg er i stand til å sy altså, det hørtes ut til å gå litt over mine sykvalifikasjoner...[8D]

Ellers er jeg nesten mer forrvirret når det gjelder om han trenger dåpskjole eller ikke. Har litt følelsen av at det er forventet i kirken i alle fall...?

ORIGINAL: marimari

Ser ut til at mange har dåpskjoler i familien, får ta en sjekk her, men tviler på det...

Hønepøne - vet ikke om jeg er i stand til å sy altså, det hørtes ut til å gå litt over mine sykvalifikasjoner...[8D]

Ellers er jeg nesten mer forrvirret når det gjelder om han trenger dåpskjole eller ikke. Har litt følelsen av at det er forventet i kirken i alle fall...?

jeg ville tatt en samtale med presten... tror ikke de har noen krav til bekledning. :) min søster ble døpt som seksåring og hun kunne jo ikke ha dåpskjole da... :)

ORIGINAL: Lehne

ORIGINAL: marimari

jeg ville tatt en samtale med presten... tror ikke de har noen krav til bekledning. :) min søster ble døpt som seksåring og hun kunne jo ikke ha dåpskjole da... :)

Ja, vi skal jo til dåpssamtale, så kan jo bare spørre da... [:)]

Back
Topp